mysecretsketchbook

posted in: Work in progress .2009-12-27 / 15:31:44 . 4 comments
jag har ett skissblock där jag kladdar lite varje dag, oftast är det bara svaga, snabba streck med blyerts som pryder dessa papper. När jag får en bild inuti mitt huvud, en idé, så skissar jag snabbt upp det i mitt block. Om jag senare känner att det är något jag vill utveckla, så plockar jag fram andra pennor, eller penslar och försöker skapa någonting med min fantasi.
Jag vet, it sounds lame. Men på så sätt så föder jag mina egna idéer, min egen "konst" istället för att hela tiden rita av bilder/kändisar/människor.
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva min egen fantasi när det gäller att rita,skapa och måla. Men någonting som känns "väldigt jag" är långa halsar, smala armar, krokiga ryggar och bleka ansikten. Nu insåg jag att lät jag som en riktigt creepy person, sorry for that haha.


2 of those sketches. Jag är inte alls säker på att jag kommer rita vidare på någon av just dessa, in time we will know.

Jag har även insett att jag vill ha en ny header. Jag gillar fortfarande den, men bilden på mig(?!) jag tycker att den kan jämföras med en rosa julgris. Har jag tur så vill min kropp sammarbeta med kameran i morgon & jag kanske får ett par pics som jag gillar. In that case så kommer jag förmodligen fixa en ny header.

Kommentarer
Postat av: Wilma

ooh, jag älskar hur din hjärna tänker ! verkligen coola skisser ! =D du är bäst

2009-12-27 @ 15:36:23
Postat av: Dina

Love it, ser ut som zombie-chicks!

2009-12-27 @ 15:53:51
URL: http://funnylittlefrogs.blogg.se/
Postat av: matilda

sv:det var ju bra! :) jadå!^^

2009-12-27 @ 18:07:56
URL: http://tildaas.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Sv: Det låter bra gums! :)<3 vi för hööras

2009-12-27 @ 19:20:09
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin