Masqueradepeoplehiding

posted in: linda .2009-10-19 / 22:08:33 . 1 comments

Masquerade. paper faces on parade, Masquerade
Hide your face, so the world will never find you
Masquerade. Every face a different shade, Masquerade
Look around -there's another mask behind you.





Min fantasi är det inget fel på. Ibland får jag en idé från ingenstans, oftast när det gäller kreativt skapande. I söndags så kände jag helt plötsligt att jag ville ha en mask, en maskerad-mask. Så jag tänkte.. varför inte göra en själv? Så jag plockade fram kartongpapper, tråd, och vattenfärger. Men det räckte inte, så jag sprang runt i huset och letade efter något som skulle fullända min mask. Jag bröt sönder några lila stenar från ljusstakarna i vardagsrummet, klippte av lite blad från plastblomman i mammas sovrum och limmade på en fotlänk på masken & voila! Den enda nackdelen med min mask är att den är gjord av kartong och därför inte formar sig efter ansiktet. Dessutom kan jag räkna med att den kommer gå sönder inom en snar framtid. But it was a lot of fun!

Kommentarer
Postat av: hanin

fan va fiiiiint!:D<3

2009-10-20 @ 18:08:14
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin