meplayingpiano

posted in: everything .2010-01-17 / 18:59:07 . 13 comments
Det blev inga nya foton idag då amanda inte orkade komma hit. Baksmälla + söndag är ingen bra kombo. Så jag har slappat hela dagen, har inte ens bäddat sängen än. Följde med mamma och filip till kyrkan och tände lite ljus on my grandma's grave. Jag passade på att spela lite piano, och jag bestämde mig för att spela in en video
So here it is:

Alla tim burton/danny elfman-fans kände säkert igen denna melodi, jag spelar "sally's song" från filmen the nightmare before christmas (som är en av mina favoritfilmer)
Det är säkert något piano-pro som nu känner för att klaga lite på mina skills, så jag kan passa på att säga att jag aldrig har tagit pianolektioner, jag spelar på gehör och tar ofta hjälp av olika videoklipp på youtube när jag lär mig nya sånger. Anyways, I hope u liked it!

Haha ni kan ignorera min blick in i kameran i slutet, försökte klippa bort det på något sett men jag förstår mig inte på windows movie maker. Det ekade även jävligt mycket (kyrkans fel) Nu ska jag sätta på en film och dricka lite te. Sedan ska jag sätta mig ned och rita lite på en tutorial som jag tänkte ladda upp senare. Dock blir det ingen videotutorial då jag skulle behöva ett stativ för att vinkla kameran mot bordet när jag ritar (och jag äger tyvärr inte ett sådant stativ)

& NEJ, jag trycker inte ned pedalen hela tiden. Jag spelar i en TOM kyrka! det ekade hur mycket som helst :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

ÅH JAG BLIR SÅ AVUNDSJUK! du är typ bäst på att rita OCH skit duktig på piano. Jag önskar jag hade en av de talangerna! stora kramar

2010-01-17 @ 20:02:39
Postat av: hanin

underbart sistahhh<3

2010-01-17 @ 20:11:50
Postat av: Amelia

Ett ord, du är grym!

2010-01-18 @ 00:26:47
Postat av: jOSSie...En Dröm& En Verklighet

den filmen är jättbra! oh shitttt vad duktig fu är på att spela piano! kram

2010-01-18 @ 00:27:35
Postat av: David S

wow, i'm impressed. u can draw n play the piano! great song, but it's a bit to dark for my taste, very "burton-ish" though. creds to you my friend. xxxx

2010-01-18 @ 18:29:16
Postat av: jasmine

du är otroligt begåvad!

kolla gärna in min blogg :D

2010-01-19 @ 18:01:38
URL: http://skyisfallingdown.bloggspot.com
Postat av: sophie.

du är väldigt, väldigt duktig. blir lika imponerad varje gång, mållös!

2010-01-19 @ 19:24:48
Postat av: prostitued

fan va bra du är :D



Vill du läsa en blogg om tre ungdomar som skriver om sitt studentliv med alla sina galna upptåg tillsammans?? klart du vill fuckface, vi har coola bilder och snygg design oxå ;) Vi älskar konst.

Cause u want it so bad, oh yes u do..



Http://fuckfaces.webblogg.se

Http://fuckfaces.webblogg.se

2010-01-20 @ 14:31:54
URL: http://fuckfaces.webblogg.se/
Postat av: Robin

En väldigt bra låt från en väldigt bra film (en av mina favorit filmer)framförd av en väldigt duktig tjej.



En stor applåd till dig, hatten av.Sen är du duktig på att rita också. Något jag alltid önskat att jag kunnat behärska, är ur usel på att rita haha.



Ta till vara på dina talanger och låt ingen förstöra för dig.



May the force be with you.

2010-01-20 @ 15:58:58
URL: http://http://gamingground.blogg.se
Postat av: Viggo

Wow, du är awesome! :D Inte nog med att du ritar så himla bra, du är även musikalisk! Jag är så avundsjuk, keep up the good work! /Fanet Viggo

2010-01-20 @ 21:51:36
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/
Postat av: Anna

Wow, verkligen bra för någon som aldrig tagit lektioner. Creds!:)

2010-01-21 @ 17:58:15
URL: http://lillavackraanna.blogg.se/
Postat av: Angelika

Jag spelar själv piano :) Tycker att du är duktig , men snälla andvänd inte så mycket pedal och stämm pianot !

2010-01-22 @ 13:47:41
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv Angelika: Jag använder knappt pedalen, jag sitter och spelar i en tom kyrka, vilket gör att det ekar väldigt mycket (man kan tro att jag har foten på pedalen hela tiden, men så är det inte haha). Som sagt så är det inte mitt piano (det är kyrkans) annars skulle jag stämma det direkt. tack för kommentaren :)

2010-01-23 @ 00:04:18
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin