Theanswers

posted in: questions and answers .2010-01-21 / 18:53:00 . 21 comments
här kommer svaren på era frågor:

Bilden på mary kate var skitsnygg! fan, jag vill ha den bilden på en vit t-shirt... är det möjligt?
tack så mycket! nej tyvärr, jag trycker inte upp teckningar på t-shirts
Kan du inte filma från början när du målar något? Och sen snabbspola filmen lite och gör en kort film av det?
Jag har planerat att göra en sådan film, dock behöver jag ett stativ så jag kan vinkla kameran mot bordet
Hur länge i sträck brukar du sitta å rita på en bild?
Det är helt olika, ibland kan jag sitta i flera timmar och ibland kan jag bara koncentrera mig några minuter
Vart får du inspiration till din klädstil?
Oj det är så olika, folk på stan, tidningar, tv-serier, bloggar..
Har du gått på nån ritkurs eller nåt liknande eller har du lärt dig själv?
Jag har aldrig gått på någon bildkurs (förutom bilden i skolan då haha) , så jag är helt självlärd :)
Du är en sådan där som får en att ställa sig frågan "
Är det värt att försöka ens ? hur ska man kunna toppa det här ? "
gud vad snäll du är, och ja såklart att det är! Tänk om alla skulla ta ett varsitt papper och rita det som finns i ens huvud, så många coola fantasifulla teckningar det skulle bli! Det finns människor som är mycket duktigare än vad jag är, men man ska nog inte jämföra sig med andra, utan jag tycker att man ska göra sitt bästa och försöka utvecklas mer och mer.
vilken är din favoritfärg?
turkos!
vart bor du?
Jag bor i västerås
ritar du djur också?
Ja varför inte? jag har ritat av 2 hästar som en kompis till min mamma beställde, hon blev supernöjd!
hur gammal är du?
Jag är 16 år gammal, fyller 17 i mars :)
vilken är din favoritteckning av alla du gjort?
Oj vad svårt att välja! Mina favoriter måste vara Masquerade-teckningen, Jokern, Corpse-bride teckningen och "asiat-barnet" om ni förstår vilken jag menar
HUR GÖR DU? hur kan du vara så snygg? hur tecknar du så snyggt?
åh vad söt du är! Hur jag gör? Jag bara ritar.. på mitt sätt! haha otroligt svårt att skriva ett svar på den frågan! tusen tack!
Kan inte du lägga in lite grunder här i bloggen. Så som hur man ritar näsor/ögon ansiktsform, hår och öron och så. Vore jätte skoj :)
Jo det skulle jag kanske kunna göra. Titta annars under kategorin "tutorials" där visar jag steg-för-steg hur jag ritar till exempel ögon.
skulle du kunna måla av en läsare om den skickade en bild?
Jag skulle göra det om jag kunde! Eller kunde kanske jag inte ska säga, men jag vill först och främst rita teckningar som betyder något för mig, sedan får jag lite beställningar ibland. Det tar även flera timmar att rita en teckning och så är det kompisar, skolan & familjen som gäller, så det blir inte så mycket tid över.
vad gillar du själv att se på för sorts konst? vad inspireras du av? ..och så tar vi en lite mer barnslig: hur ser din lördagsgodispåse ut- innehåll?
Jag älskar konst som verkligen sticker ut, det är så intressant att få en inblick i andras fantasi! Jag ritar oftast av bilder, men när jag låter min fantasi få bestämma vad som hamnar på pappret så hämtar jag inspiration från filmer och musik. Haha kul fråga! Min godispåse innehåller mycket surt: sura kolanappar, sådana där "röda/regnbågsfärgade rullar" (haha typ en ihoprullad rem?) men också saltlakrits och choklad (helst choklad med cocos
Tecknar du efter beställningar också eller gör du det enbart för skojs skull?
Både och, har gjort några beställningar till bekanta, men oftast ritar jag för skojjs skull!
Såg en på "Jokern" i bakgrunden i den presentationsbild som var fantastiskt bra,
Gör du littografier av dem och säljer?

tack så jättemycket! Nej det gör jag inte, har aldrig tänkt på det haha
när kom intresset för att teckna? eller har du alltid tyckt om att hålla på med de?
jag har alltid tyckt om att rita! Men jag blev fast i det julen 05, då jag fick en massa ritgrejer i julklapp.
Gör du porträtt på vem som helst?
När jag själv ritar porträtt så brukar jag rita av människor som jag finner inspirerande, vackra eller som på något annat sätt får mig att vilja rita av dem. Det kan vara allt ifårn filmkaraktärer, kändisar eller modeller.
Kan du inte ha en utlottning där man kan vinna en bild?
Haha jo det kanske jag skulle kunna ha någon gång i framtiden, dock är jag väldigt fäst vid mina små bebisar haha, så ett orginal vet jag inte om jag skulle kunna släppa.
kan inte du visa hur man ritat ögon?
Jag har gjort en ögontutorial för någon månad/några veckor sedan. Kolla under kategorin "tutorials"
Vad använde du för färgpennor/färg på masquerade-bilden?
Jag använde mig av akvarell i "små tuber" finns att köpa på panduro!
men varför skriver duu alltid med engelskt lite här och där?
det är inte fult elller nåt, men jag bara undrar..
Haha jadu, jag gillar helt enkelt att uttrycka mig på engelska ibland. I hope u are okay with my svengelska ;D
Hej Linda, jag undrar om du kan berätta lite vad du använder för redskap när du målar. Vart du har köpt allt (pennor, block).
Jag använder mig av stompfers (stompfar kanske det heter?, whatever) Alla pennor mellan HB-8B, favoriterna är 2B, 4B, 5B och 8B. Jag använder också H pennor för små detaljer. När det gäller färg så använder jag mig av akvareller i "små tuber" samt oljefärger. Allt finns att köpa på panduro.
Vad tycker du att en riktigt bra blogg ska innehålla?
En riktigt bra blogg ska vara personlig, innehålla en massa bilder och lite knasiga inlägg!
när du gör dina teckningar, är dOftom väldigt stora då eller använder du dig av vanliga A4?
Oftast så ritar jag på A4, men de senaste teckningarna är lite större, större än A4 men mindre än A3. Jag vet inte riktigt vilken storlek det är då? köpte de papprerna på någon marknad på öland i somras.
varör tror du att invandrare bergår fler brott än svenskar?
Jag tror inte brott har någonting med om man är invandrare eller svensk att göra, utan hur det står till i huvudet på en.
Hur länge har du målat?
jag har nog ritat/målat hela mitt liv. Men jag började rita "seriöst/på allvar" julen 05.
jag kan tänka mig att det är många som frågar. men du har inte lust att göra en bild på mig? skulle uppskatta det något oerhört, du är ju så jävla grym bruden!
Jag skulle kunna rita av varenda en av er, om jag hade tid. tack så jättemycket!
Du har ju gjort det jättemycket på rätt kort tid (jag kollade på något inlägg med bilder från 2005 och nu). Hur gör man liksom de stora hoppen? Läser du andras tutorials, är det bara övning? Hur går det till?
jag vet inte riktigt, jag tror att man utvecklas mer och mer för varje teckning man gör! Jag har aldrig tagit hjälp av andras tutorials, utan hittat ett sätt att rita som passar just mig.
hur länge har du ritat så bra?
svår fråga, jag kan säga såhär: jag tycker att mina teckningar jag gjort i slutet av 2008 och hela 2009 är stor skillnad mot dem jag gjorde tex år 2005.
Hur länge har du ritat, liksom verkeligen RITAT? haha konst fattar du?
Precis som förra frågan så är det svårt att svara på, men jag började rita porträtt och sådant år 2005.
jag undrar om du går i en skola inriktning i bild eller tar du bara lektioner?
Inget av dom, jag går naturvetenskapliga linjen ( har inte ens bild i skolan längre, snyft) och har aldrig tagit "bildlektioner"
Hur lyckades du bli så bra på att rita? Du ritar Skitsnyggt!
Tack så jättemycket! Jag har genom övning och kärlek till det jag gör utvecklats, vilket jag fortdarande gör.
hur lång tid tog det att rita teckningen på mary-kate ungefär?
Hm, jag är inte säker, men kanske runt 5 timmar :)
Först vill jag bara säga att du är skitsöt och cool, och att du ritar hur bra som helst! :D
Jag undrar om du inte kan slänga in lite mera tutorials? :)
åw vad snäll du är, tack så jättemycket! Jag kommer göra fler tutorials, nästa gång blir det någ läppar eller näsa!
Du måste verkligen jobba inom konsten i framtiden! vad vill du bli?
Jag skulle jättegärna vilja bli kirurg, eller tatuerare! haha
Får man låna en av dina bilder och lägga upp på sin blogg, alltså skriva ett inlägg om dig?
Ja visst :D men jag vill jättegärna att du länkar hit i sånna fall. kram
När jag ritar så blir det alltid massa blyerts märken efter mina händer och om jag råkat dra ut blyertsen någon stans. Hur jag än gör blir det kladdiga märken! Hur gör du för att undvika detta? ;o
Tvätta händerna! Är dom fulla i blyerts efter alla skuggningar så är det lätt att det blir fläckar på teckningen. Ett annat tips är att lägga ett tunt papper över teckningen (förutom på den delen du ritar på såklart) då minskar risken för att du smetar ut blyertsen! :)

___________________________________________________________
jag svarade på det flesta frågor, sorterade bort någon då jag flera gånger fick samma fråga, just so you know!
Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin