Alltheanswers

posted in: questions and answers .2010-03-02 / 20:37:36 . 3 comments
vilken är din naturliga hårfärg?
Jag var kritvit i håret när jag var liten, men nu har jag en "typisk svensk askblond/mörkblond" hårfärg, men jag slingar så mitt hår blir ljusare
använder du aldrig byxor? eller jeans? haha kanske lite konstig fråga men hihi
Haha jag använder nästan aldrig jeans, strumpbyxor och leggins är min grej! (dessutom så är det myycket skönare) men jag har köpt ett par byxor som kommer användas flitigt i vår :)
Hur länge har du ritat? :)
Jag har ritat hela mitt liv kan man säga, men jag började rita "på allvar" julen 2005
Snälla snälla snälla, kan du inte göra mer Tutorials?
Det kommer fler tutorials! ska försöka göra dem lite oftare, nästa gång tänkte jag visa näsor, men sen vettefan vad jag ska visa mer?
vilket är ditt favoritplagg?
Åh vad svårt, kanske min kavaj, eller min hatt, eller mina svarta knästrumpor. Kan inte välja ett plagg bara haha
Hej, jag har blivit mkt inspirerad av dig. Du har ju utväcklats väldigt mkt i ditt ritande. Jag är 13 år och ritar ungefär som du gjorde när du var 13. Tror du att jag kan utväcklas lika mkt som du har?
Vad kul att jag inspirerar andra! Det är så svårt att säga, det är ju helt olika från person till person & alla utvecklas på olika sätt. För en del kanske det tar jättemånga år, för andra går det snabbare. Men såklart så tror jag att om man ritar och övar ofta så blir man bättre snabbare :)
vad har inspirerat dig att rita? Tröttnar du aldrig på att rita?
Äskar din blogg ;)
När jag inte ritar av människor, utan hittar på egna grejer så hämtar jag min inspiration från musik och filmer. Jo visst kan jag ha perioder då jag tycker att det är mindre kul, men så kommer jag in i en period då jag vill rita hela tiden :) kul att du gillar min blogg!
VEM är den coolaste rapparen ever? ;)<3 ahah
Lil Wayne såklart, vem annars? ;D
Hur gammal är du?
Jag är 16 år, fyller 17 på måndag
Hej Linda med stort H som i häst, jag har gjort alla dina tuto, så undrar om du kan göra en ny med typ stjärt hål, eller snoppar. Skulle vara jättesnällt Hejdå
Det kommer i nästa tutorial! (ironic)
Vad lyssnar du på för sorts musik? :)
Jag lyssnar på lite allt möjligt, men favoriterna nu är Coldplay, Broder Daniel, Babyshambles och Regina Spektor
vart köper du dina kläder?
Här i västerås så finns det inte så mycket roliga butiker, så jag köper från alla vanliga: H&M, GinaTricot, Bikbok osv.. Men när jag åker till stockholm så passar jag på att handla på Monki och weekday
vem är den bästa regissören någonsin tycker du? :D:D::D:D
EH? TIM BUUURTON!!!! :D har älskat honom sedan jag gick i femman
skulle du bli glad om en läsare kom fram till dig på stan? :)
Klart jag skulle! vem skulle inte bli glad? :)
vad är roligast: rita av människor eller rita med din egen fantasi?
Rita bilder med min egen fantasi! De teckningarna betyder också mest, då de uttrycker MIG och MINA känslor :)
Du skriver alltid mamma och "plastpappa" bor du inte hos din pappa?
Nej det gör jag inte, min riktiga pappa har jag inte träffat på fem och ett halvt år. Men jag ser min "plastpappa" marco som min riktiga pappa :)
vilket gymnasieprogram går du?
Jag går Naturvetenskapliga programet
Vad vill du bli när du blir stor?
Helst av allt skulle jag vilja bli kirurg, eller få jobba utomlands som "läkare utan gränser". Annars skulle jag kunna tänka mig att bli tatuerare
Hur sminkar du dig?
Foundation där det behövs, mascara och en fet eyeliner. Till fest kör jag gärna på röda läppar också.
Har du nåpgonsin rivit sönder en teckning för att du inte var nöjd med den?
Haha ja många gånger! Ni vet Masquerade-teckningen? Jag hade först ritat klart hela hennes ansikte (forutom masken) men jag tyckte ögonen satt för brett isär så jag rev sönder den. Dock gav jag den ett nytt försök & den gången blev jag nöjd :)
äru oskuld? vilken läggning?
Spelar det någon roll? Jag gillar killar
Jag vill inte fråga. Eller jo, har någon nånsin berättat för dig att du är ofantligt vacker? Jag blir nästan lite stum.. Fin är du
Men åh vad söt du är! Tack snälla! Jag har fått väldigt fina komplimanger, men ibland taskiga också.
vilken kroppsdel är du minst nöjd med? mest nöjd med?
Jag är nog minst nöjd med mina lår och min rumpaah. Mest nöjd är jag nog över mina axlar och armar
Vart hämtar du din inspiration, både klädmässigt och när du ritar dina "egna" grejer?
Klädmässigt så inspireras jag av tidningar, bloggar, folk på stan.. När det kommer till att rita mina egna "grejer" så svarar jag som i en tidigare fråga: jag inspireras av filmer och musik
Har du några fixideer? Alltså saker du måste göra hela tiden.
Haha kul fråga! Om jag ska vakna en viss tid så måste jag alltid kontrollera väckarklockan flera gånger, utifall jag "glömt att ställa den" Dricker jag te med tepåse, så river jag bort den där papperslappen man håller i och kastar den i vanliga soptunnan, medans jag kastar tepåsen i komposten.
Vilka bloggar läser/följer du dagligen? Snälla svara inte "många olika" utan länka några bloggar :)
Det skulle bli en jävla massa länkar om jag ska länka allihopa haha. Men jag läser många utav "storbloggarnas" bloggar: kenzas, blondinbellas, kissies... Favoriter är också Amanda berg, Igor+andre, Lisaplace, Egoina, Kandeedrawings mm.. sen brukar jag kika in i en massa småbloggar och så läser jag alla mina vänners bloggar.
hur länge har du haft din läpp-piercing? har du aldrig ångrat dig?
Jag piercade mig i november. Det var en period då jag tänkte "vadfan har jag gjort?" men nu så älskar jag den och ångrar inte att jag tog den :)
tycker inte du att du är för ung för att dricka :o
Jo egentligen är jag ju det då jag fyller sjutton om en vecka
Hej, vilka låtar sjunger du i duschen? Själv sjunger jag Viva La Vida, Pokémon sången I wanna be the very best Hejdå ha det bra, snälla svara:P
Jag brukar sjunga låtar från Phantom of the opera, det låter fruktansvärt

Det var alla svaren från frågestunden!


Kommentarer
Postat av: Nadia

älskar din musik smak, coldplay, babyshambles, regina spektor - love it! :)

2010-03-02 @ 23:03:43
URL: http://littlemore.blogg.se/
Postat av: Annicat

Hahaha kul läsning:)

2010-03-03 @ 00:16:28
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: Miia

du skulle ju kunna göra tutorials på hur man ritar tex. händer? :)

2010-03-03 @ 23:54:43
URL: http://minttus.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin