Answers part 2

posted in: questions and answers .2010-05-13 / 19:54:54 . 6 comments
Här kommer andra delen med svaren på era frågor:
När börja du rita?
Jag har ritat i hela mitt liv, men som jag berättat förut så började jag rita "på allvar" julen 05 har jag för mig.
Hur ofta är du i stan?
haha det beror på vad du menar med "stan" , I västerås (där jag bor) så är jag på stan nästan varje dag, då min skola ligger där.
Vad använder du för kamera?
Jag fotar med min Canon EOS 500D, fick den i julklapp och är jättenöjd med den!
Hur lång tid spenderar du på utseendet varje dag?
Oj, det är olika. Jag lägger ned mest tid på mitt hår (har egentligen väldigt lockigt/risit hår) plattar det, har i tusen produkter osv. Men runt en timme kanske, mer eller mindre.
Har du haft några förhållanden? (kanske för personlig?)
Jag har inte haft ett seriöst förhållande
vilken teckning är du allra mest nöjd med och varför? :)
Åh, vilken svår! Men jag måste nog säga sweeney todd teckningen. Jag la ner så grymt mycket tid på den & jag tycker att man verkligen ser hatet/ilskan i hans blick. Annars är jag grymt nöjd med den här teckningen för att jag lyckades måla den med akvarell, då jag är mer van med blyerts.
varifrån får du din inspiration till din härliga klädstil? nån speciell person eller vad? gillar din stil
starkt!
oj, det är så olika. bloggar, tidningar, äh jag vet inte. Det känns som om jag fortfarande försöker "hitta" min egen stil.. vad kul att du gillar den :D
varifrån får du din inspiration till dina teckningar och målningar?
När jag ritar av människor så behöver jag inte mycket inspiration, då är det bara att rita av dem & försöka få det så likt som möjligt som gäller. Men när jag målar egna grejer (som den här och den här) så inspireras jag av filmer och musik.
Vad vill du bli när du blir stor?
Min högsta dröm är att få jobba som läkare utan gränser i Asien eller Afrika.
Vad är du mest nöjd med på ditt utseende?
Mina axlar och nyckelben. Haha det kanske låter lite strange..
Det här är inte direkt en fråga, mer än önskan. Kan inte du rita av en bild på dig? Det skulle vara kul.
Jag skulle nog tröttna på att sitta och rita mitt eget ansikte, men jag skulle kunna tänka mig att rita av en bild på mig och en vän, typ en riktigt härlig sommarbild eller något.
Hur länge har du målat porträtt och vad var det som fick dig att börja? :)
Jag målade mitt första porträtt när jag var 11 eller 12 år tror jag. Jag såg en massa porträtt-teckningar på någon hemsida & kände bara: sådär duktig vill jag bli!
Är du medlem på deviantART?
Nej det är jag inte.
Vad för sorts pennor och metarial använder du när du tecknar? Kan du rekommendera några bra blyertspennor för att teckna?
Jag använder mig av pennor från Faber-Castell i olika hård/mjukheter.. allt från 2H till 9B. De finns att köpa styckvis och i "plåtskrin" med typ tio stycken, dem rekomenterar jag verkligen.. Jag kanske kan fixa ett inlägg där jag visar allt jag använder? Det är lite jobbigt att sitta och skriva upp allt här, det är bättre om jag visar med bilder.
Undrar du aldrig vart din förra mobil tog vägen? hoho
Haha jag kan sätta en hundring på att det är min vän Vevve som skrivit denna fråga. Haha jo jag undrar vart den tog vägen :( troligtvis så tappade jag den på stranden, så någon lycklig fiskmås kanske sitter och smsar med den nu.
Skulle du kunna göra en "video tutorial" någon gång? 
Vet att du har försökt förut, men att det inte gått- men det skulle verkligen vara jättekul om du kunde göra det! :D
Det skulle jag visst kunna göra, någon gång.. problemet är att filen blir så grymt stor när jag filmar med min kamera så det går inte att öppna i något redigeringsprogram. (skulle inte vilja sitta och snacka i en tutorial, hellre skriva dit instruktioner eller något)
är du medlem på lookbook?
Nej det är jag inte, men det är något jag skulle kunna tänka mig. Men man behöver typ en invite-kod eller något för att bli medlem?
vart hittar du alla bilder som du ritar av? :)
jag hittar dem på google för de mesta. Jag söker på de mest konstiga saker ibland haha. Men om man vill rita av kändisar så tipsade jag om en sida förut http://www.go4celebrity.com/ Dock använder jag den väldigt sällan.. Men där finns en del bilder på kändisar.. Men om man till exempel vill rita av rihanna så kan man ju alltid googla och kolla om hon har en fan-hemsida och kolla om det finns en massa bilder på henne där.
Skulle du inte kunna filma när du ritar en teckning nångång, och göra som en timelapse av det typ? vore kul att se (:
Det vore skitkul att göra det, men filerna på så stora när jag filmar med min kamera, det går inte att redigera dem i de program jag har på datorn.
Kommentarer
Postat av: ^^

Brukar inte läsa bloggar förutom kandee's, klickade mig in på din av en slump och fastnade. Tycker att du är väldigt begåvad, om du skulle bli tatuerare så hade jag varit din första kund. Tänkte bara rekomendera lite bra filmer också, har märkt att du brukars e på film ganska ofta..



Eternal sunshine of the spotless mind, A bronx tale, be kind rewind, chocolat, i am sam, INGLOURIOUS BASTERDS, music within, my sisters keeper, the brothers bloom, the illusionist, lucky number slevin, THE FOUNTAIN, rain man..



tycker att du borde ge dom en chans, tim burton är bäst, men antar att du sett alla hans filmer.

2010-05-14 @ 00:29:09
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv ^^: Tusen tack för de fina orden! Vad glad jag blir!

Haha ja jag älskar verkligen film & jag har sett nästan alla du radade upp! Kan väll passa på att skriva några tips jag också, utifall du läser detta:

memoirs of a geisha, the departed, a beautiful mind, donnie darko, requiem for a dream, catch me if you can, american history x, blow, girl interrupted, blood diamond, the dark knight, gladiator... haha listan kan göras lång!

2010-05-14 @ 00:43:00
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: ^^

Haha, awesome taste :)

Det är samma regissör som gjort the fountain som gjorde requiem for a dream, Darren Aronofsky heter han, älskar hans filmer.



Har sett dom flesta filmerna du radade upp, förutom american history x, har skjutit upp den sen flera upp tillbaka. Kanske dags att se den snart, tack för tipsen :D



Har du inte sett kill bill filmerna så hoppas jag att du gör det. One flew over the cuckoo's nest är också bra, pulp fiction, fight club, no country for old men, oldboy (koreansk film, väldigt hemsk dock), the shawshank redemption, whats eating gilbert grape, wicker park, mozart and the whale, road to perdition.. Shit, listan kan verkligen bli för lång..



OBS! är inget offer som tycker om att skriva filmlistor, listan gick ganska snabbt, är en filmälskare så när man väl börjar rekommendera filmer tar det nästan inte stopp!



Ps. såg någongång att du skrev om Good Will Hunting och att du tycker om den filmen, så att du vet, regissören - Gus Van Sant, kommer till Stockholm film festival i år.

2010-05-14 @ 03:05:08
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv ^^: haha tack detsamma!

Ja, requiem for a dream är en av mina favoriter!

Klart du ska se american history x, den är så jävla bra!

Kill bill filmerna är också några av mina favoriter! Pulp fiction och fight club har jag på datorn faktiskt haha, jag har sett dem du skrev, men inte oldboy och mozart and the wale.. Kanske filmer som jag bör kolla på :)

Haha ja, jag säger detsamma. Jag kan hålla på hur länge som helst med att rekommendera filmer!

Into the wild, american gangster, Leon, american beauty, se7en, shutter island, seven pounds med flera.. haha :)

kul att få lite nya tips om filmer!

2010-05-14 @ 10:12:11
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, jag tycker att du borde ha någon kategori där du visar vad för material och sånt du använder när du tecknar, har nästan för mig att jag sett något sånt innan, man hade varit kul att se i alla fall :)

2010-05-14 @ 18:39:33
Postat av: ^^

Haha, har sett alla dom du nämnde sist.. Kul att det finns någon i världen med bra filmsmak kvar.

Håller med dej,alltid kul med filmtips!



Ser fram emot att se fler av dina teckningar/målningar. Ta hand om dej!

2010-05-14 @ 23:06:12
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin