grunden är klar

posted in: Work in progress .2010-11-08 / 21:16:48 . 6 comments
Så här fult och bökigt brukar det till en början se ut när jag målar en akvarellmålning. men nu har jag målat en slags grund iaf. Dock så kommer teckningen vara mycket mörkare när den är klar (jag har någon slags vision i huvudet haha)

Pappret är alldeles övervattnat & är fortfarande blött på vissa ställen. När jag "grundar" så orkar jag inte använda pensel, utan jag använder mig av en stor svamp som jag bara mosar över pappret haha. Jag brukar klippa sönder tvättsvampar (heter det så?) & använda dem. Tänker inte visa/avslöja för mycket (därav den extremt suddiga bilden), för då har ni i princip sett hela målningen redan.. Ni får vänta tills den är helt klar :)
besos
Kommentarer
Postat av: Casowa

Haha, låter som mig på bildlektionen i skolan. Jag är så lat och penslarna är så dåliga att jag bara gick fram till min bildlärare för några lektioner sedan och frågade ungefär "Har du någon svamp eller något som man kan få låna?" och så fick jag en gamal tvättsvamp som jag satt och geggade med över bakgrunden på min bild hela den lektionen, sedan lektionen efter den behövde jag bara gå fram och fråga "Har du kvar min svamp?" så fick jag den och kunde fortsätta gegga och på senaste lektionen jag skulle använda den på behövde jag i stort sätt bara resa mig upp och ta ett steg åt hennes håll så förstod hon att det var svampen jag ville ha... XD



Ser btw as nice ut hitills. (:

2010-11-08 @ 22:03:41
URL: http://casowa.blogg.se/
Postat av: sofi

Yey! And so it continues...heheheee...:)

2010-11-08 @ 22:13:04
URL: http://aprilsbarn.blogg.se/
Postat av: fia

sv: hej gulle! men de är helt lungt ju :)

ja hoppas vi kan ta de så att den är klar till 20ejanuari iallafall! PUSS

2010-11-09 @ 00:00:46
URL: http://fiaahaokej.blogg.se/
Postat av: Uffe

Sry om jag verkar läskig

2010-11-09 @ 00:23:12
Postat av: Tora

Det ser väldigt bra ut^^ önskar jag kunde måla så-.-

2010-11-09 @ 17:10:13
URL: http://bloodberrypie.blogg.se/
Postat av: Charlene

Jag har aldrig målat med akvarell. Det är kanske något jag borde prova. Målar du med akryl ibland?

2010-11-10 @ 21:31:47
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin