Arwen porträttet är snart klart

posted in: everything .2010-10-24 / 19:40:28 . 3 comments
Jag håller på att rita det sista på arwen-porträttet, nämligen slöjan/huvan hon har på sig. Dock tar det lite längre tid än vad jag hade tänkt mig, men jag hoppas jag hinner rita klart teckningen ikväll.

Nu när jag snart är klar med den är måste jag säga att jag är ganska nöjd med den. Jag lyckades "rätta till" det jag tyckte var "felet" med teckningen. Dock är jag fortfarande inte helt 100% nöjd med den, men nu tycker jag om den i alla fall. Nu när ansiktet är helt klart och själva slöjan/huvan (eller vad det nu är) börjar träda fram på pappret så känns teckningen mer "arwen", så det känns mycket bätte nu.

Tack för alla fina kommentarer jag fick när jag visade den senaste work-in-progress bilden på teckningen. Men bland alla otroligt fina kommentarer från er läsare så fanns det även ett par negativa. Till exempel fick jag en kommentar som löd: "blir så jävla arg, du ritar som en gud å så ska du klaga? attention.com"

Jag måste få säga att jag inte är riktigt nöjd ibland, eller att jag inte gillar en viss teckning. Jag tvivlar inte på min egen förmåga eller vad man nu ska kalla det, men ibland så saknas den där känslan en teckning kan ge. Om den saknas så spelar det inte någon roll hur lik personen min teckning är (särskrivning.com), eller hur bra den är rent teknikmässigt. Förstår ni hur jag menar? Jag måste få säga att jag inte är nöjd med en teckning utan att någon ska klaga. 
Jag tar inte åt mig av dessa negativa kommentarer, men jag vill bara att de som skriver sådana kommentarer ska förstå.
Besos :)
Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår preciis vad du menar med den där "känslan". Glöm inte att folk är elaka bara för att ibland. Hoppas att det går bra med bilden nu;)

2010-10-24 @ 21:00:39
Postat av: emma

jag ritar också(dock inte på samma nivå som dig hehe) och jag förstår vad du menar med "den rätta känsla", jag tyckte bara att arwen bilden var så himla bra att jag var tvungen att säga att du hade fel, men det kan vara svårt att se på en bild som är tagen med en kamera också.. anyway,, hoppas du inte tog illa upp av min tidiagre kommentar, för det var inte meningen... :)

2010-10-24 @ 21:30:29
Postat av: Annicat

Är glad att du kom över det där svåra steget då du inte var nöjd med teckningen. Jag hade bråttom så jag hann inte skriva vad jag tyckte, men det jag tänkte var just precis det du nu upptäckt. Att när du inte ritat huvan än så är personen på bilden helt enkelt bara Liv Tyler, inte Arwen. Men det är ju detaljerna som räknas och man ska inte ge upp i förväg. Det kanske inte ser klokt ut innan alla pusselbitarna är lagda liksom.

2010-10-24 @ 23:00:45
URL: http://mangaandart.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin