Answers part 1

posted in: questions and answers .2010-09-05 / 14:46:17 . 16 comments
Här kommer första delen av svaren från frågestunden!


tänker du aldrig byta bakgrund på bloggen?
Haha jo någon gång. Jag vill ha en lite mörkare bakgrund nu till vintern, jag får leta vidare..

När får vi se lite outfits? du har grym stil!
Tack så mycket. Jag ska bli bättre på outfits, promise!

vad hände med arwen porträttet?
Jag har inte haft tid att börja rita på det än, men jag ska fortfarande rita av henne. Jag har inte hittat den perfekta bilden på henne, jag letar fortfarande! :)

hur gör du när/om du inte har någon inspiration eller lust till att måla/rita? Alltså, man vill måla/rita men något stoppar, det känns bara jobbigt och tråkigt och man orkar inte. Känner du så nångång och vad gör du åt det?
Skitbra blogg, du är asbra på att teckna
Jag känner så väldigt ofta. Då får jag även lite prestationsångest, vilket är tråkigt. Jag vill ju visa nya teckningar här på bloggen hela tiden, men ibland så går det bara inte att rita. Jag brukar ta en paus ifrån ritandet då, kanske under en vecka eller två & bara göra andra saker. Men om jag fortfarande inte har någon inspiration så sätter jag mig ned med ett papper framför mig i alla fall. När jag väl bestämmer mig för att jag verkligen vill skapa något, så brukar inspirationen komma tillbaka. Så mitt bästa tips är att ta en liten paus från alla pennor för att sedan stänga in dig på ditt rum (kanske med bra musik i öronen) i flera timmar med pennor & papper. Det kanske inte är världens bästa tips, men det är det bästa jag har i alla fall. & tack så jättemycket för dina fina ord :)

vad använder du för kamera :)?
Canon EOS 500D :)

Hej Linda! Älskar din blogg. Skulle dock vilja veta mer om vilka du umgås med. Kan du beskriva dina 5 närmaste vänner med ord. Kram!
Åh, jag kan verkligen inte välja ut fem stycken bara sådär haha, jag har så många nära vänner & alla är så himla underbara, ska jag välja ut flera stycken så blir det fler än fem! Men jag lovar att jag ska lägga ut lite fler bilder på mig och mina kompisar.
Men de två som jag är allra närmast kompis med är nog Hanin och Vevve. Hanin är typ två huvuden kortare än mig & är nog en utav de roligaste människorna jag känner, hon får mig ALLTID att skratta. Mitt liv vore så tråkigt utan henne haha. Hon gör & säger så knäppa saker ibland. Vi tycker & tänker samma saker väldigt ofta & är båda helt galna i film. 
Vevve har jag känt sedan jag gick i femman & vi har alltid varit nära kompisar. Vi delar många roliga minnen från galna fester och filmkvällar med smörpopcorn. Jag ringer alltid henne när jag har tråkigt & vi kan snacka hur länge som helst, om allt. Hon har hjälp mig genom svåra stunder & jag älskar henne så jävla mycket för det. Hon är helt galen ibland & det är alltid hon som ser roligast ut på alla bilder.

kan du inte uppdatera mera?
Jag ska bli bättre på att uppdatera! men ibland har jag absolut ingen aning om vad jag ska skriva & då känns det lite ovärt.

Hur gammal va du när du började att måla? Favorit färg? och vad skulle du helst vilja måla om du fick välja vad du vill, oavsett om du kan det eller inte, Färger, metod Osv?
Jag har ritat & målat så länge jag kan minnas, men somsagt började jag rita på "allvar" julen 05 har jag för mig. Om jag fick välja så skulle jag lätt vilja rita porträtt och landskap med oljefärger! Det vore asballt.

hur lång är du?
Jag är 174,5 cm :)

vad använder du för hudvårdsprodukter? (:
haha jag är inte så noga med sånt där, jag kletar bara på lite av mammas ansiktskräm efter jag har duschat.

skriver du dagbok? och vilket är ditt favvo-skolämne?
Nej jag skriver inte dagbok. Däremot har jag en hemlig blogg som har uppdaterar ibland. Mitt favorit skolämne är svenska  och engelska. Förut var det bild & musik, men jag har inget utav dem just nu.

Hur gammal är du och vad går du?
Jag är 17 år & går naturvetenskapliga linjen (antar att du syftade på gymnasielinje?) :)

Oroar du dig något för din vikt?
Klart det finns i bakhuvudet på grund av alla skönhetsideal och sådant. Men egentligen så borde man inte oroa sig alls. Bara man mår bra så spelar det ingen roll vad man väger.

Först måste jag bara säga att du är så himla trevlig och jag älskar verkligen din blogg och din personlighet! ♥ Men sen undrar jag också vem/vilka som är din/a idol/er? Och hur gammal du var när du förstod att du hade talang och började rita "på allvar"? :)
Tack så mycket, vad kul att höra! :D
Alltså egentligen vet jag inte om jag har några "idoler", jag kallar det snarare favoritskådespelare (eftersom jag är så film-galen) Det finns sjukt många skådisar jag beundrar, men Johnny Depp hamnar överst på listan. Sen så har jag älskat Tim Burton enda sedan jag var 11 år. Dessutom har jag ju favoritband och så, men jag vet inte om jag ska kalla det idoler..
Jag började rita på allvar julen 05 (fick en massa ritsaker i julklapp)

hur sminkar du dig till vardags?
Jag använder lite foundation där det behövs, eller så lånar jag lite av mammas ID smink. Sen fyller jag i mina ögonbryn med en ögonbrynspenna & sveper på ett lager mascara.

saknar du ditt blonda hår?
Menar du mitt vita hår haha? Jag saknar det inte ett dugg.

när fyller du år?
den 8 mars :)

Om du fick välja: aldrig mer rita eller aldrig mer köpa kläder? haha
Gud vilken svår fråga. Fan. Skulle nog aldrig mer rita.. Jag skulle få nöja mig med pianot när det kliar i fingrarna!

vilken skola går du på?:) & vilken linje?
jag går NV på Rudbeckianska gymnasiet :)

Om du får rösta, vilket parti ska du rösta på och om du inte har åldern inne vet du vilket parti du skulle vilja rösta?
Jag är ju 17, så jag får inte rösta än :) Och om jag fick rösta så har jag ingen aning om vilket parti jag skulle rösta på. Jag är inte insatt i politik för fem öre.

En lite odd (sjuk) fråga.. men vad skulle du välja av dessa?
1. Bära samma outfit hela ditt liv.
2. Svälja ditt eget bajs.
3. Bo i fängelse resten av ditt liv med endast en blyertspenna som sällskap.

Svälja mitt eget bajs, lätt, om det var en engångsföreteelse. Nej vad äcklig jag känner mig nu. Haha jag kan fan inte vara på denna fråga!
Kommentarer
Postat av: Annie

Sv: Precis! Jag tycker det är roligt att kolla in andras stilar, för att man inspireras så mycket. Det är ofta efter jag hittat sånna här bloggar som jag sätter mig och klottrar i min skissblock!

2010-09-05 @ 16:19:17
URL: http://febervals.blogg.se/
Postat av: E l v i r a

svar: Jaha.. Fan, tycker jag sett den någon stans... Hm. :p



I alla fall, du är jätteduktig på att rita. :) [Som att du inte hört det två miljoner gånger tidigare..?!] xD <3

2010-09-05 @ 16:36:01
URL: http://lillvalpen.blogg.se/
Postat av: Moa ♥ - FUCKINGPOSERS

Svar: Så lite så :)

2010-09-05 @ 17:16:54
URL: http://fuckingposers.blogg.se/
Postat av: Johanna & Sandra

(sv) Varsågod!!

Tack så jätte mycket :)



Kramar :D

2010-09-05 @ 17:25:08
URL: http://hheartshapedglasses.blogg.se/
Postat av: BELLA

sv. det var så lite, när jag såg dina bilder fick jag inspiration att ta fram alla mina pennor och penslar som ligger gömnda någonstans och börja måla igen! :)

2010-09-05 @ 17:28:45
URL: http://iisabelleh.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den sista frågan skulle inte jag heller kunna svara på :S

2010-09-05 @ 17:43:58
URL: http://twinblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Så lite så igen;)

Hoppas du får en trevlig söndagkväll gumman;)

2010-09-05 @ 17:49:46
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Felicia (fotoblogg)

sv: Jo det är bra med mig :D händer ikväll?

2010-09-05 @ 17:51:03
URL: http://feliiciaohlsson.blogg.se/
Postat av: Felicia (fotoblogg)

sv: Okej :) det blir tv & plugg för mig :P

2010-09-05 @ 17:53:36
URL: http://feliiciaohlsson.blogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

det var så lite så, :) du är så himla duktig!

2010-09-05 @ 18:03:44
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Felicia

NV, NV, NV,. ja ush xD hahhahah :P men kuliga frågor med bra svar!!!



SV: fan också har mac, så kan inte ladda ner photoscape... :/



PUSS

2010-09-05 @ 18:12:07
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Lisa ♥

Sv: Jo det är superbra!

Följa varandra på bloglovin? :)

2010-09-05 @ 18:25:53
URL: http://lisahk.blogg.se/
Postat av: jjenny

fin blogg du har tjejen!:D

kan du snälla rösta på mig i veckans blogg?(:

skulle verkligen vara jätte snäll, jag är nummer 9:)



http://adayofmylifee.blogg.se/2010/september/dags-att-borja-rosta.html

2010-09-05 @ 18:29:39
URL: http://jjennybrostrom.blogg.se/
Postat av: maja.

åh tack!

2010-09-05 @ 18:36:56
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Linnea

fin blogg du har! :)

2010-09-05 @ 20:19:00
URL: http://linneaacarleborn.blogg.se/
Postat av: Anna

Ville bara säga att jag suuuupergärna skulle vilja se hur du gör skuggor. Och gärna hur du får huden i ansikten att se så äkta ut med hjälp av skuggor. Så ser fram emot den tutorialen där du skulle visa det :) Skulle jättegärna även vilja veta vad du använder för sudd när du gör rynkor och liknande runt ögon? Jag har försökt mig på detta men kan inte få det lika smått även fast jag klippt dem med en tunn spets och liknande i minimala bitar.

2010-09-06 @ 02:09:57
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin