tell me something funny

posted in: everything .2010-09-28 / 19:26:28 . 12 comments
Åååh, har nyss ritat andra ögat på arwen, å nu ser hela teckningen helt bajs ut. Jag är inte nöjd alls. Fan.
Jag borde egentligen plugga nu, men jag tänkte lägga mig och vila en timme först. Jag längtar ihjäl till höstlovet. Men jag har sju prov att göra innan jag kan njuta av skolfria dagar, kill me.
Jag känner mig verkligen deprimerad nu, tror inte jag är den ende som känner mig helt slut just nu. Kan inte ni berätta något roligt/knäppt ni har varit med om? Så kan vi muntra upp varandra haha.

Jag är extremt klantig ibland & för några veckor sen så cyklade jag och mina bröder till Ica och köpte lite godis. På väg ut från ica så stannade vi vid tuggummi-automaterna och gick därifrån med fickorna fulla av tuggummi. På väg hem så proppade jag in sex stycken i munnen (smart, jag vet). Jag kunde knappt tugga dem fick för mig att visa hur stort tuggummi jag hade för min bror. Så jag skriker något i stil med "johan kolla mitt tuggummi" och gapar sedan så stort jag kan. Tror ni inte att tuggummit ramlar ut ur min mun? & IQ befriad som jag är, så släpper jag mitt styre och försöker fånga det, vilket resulterar i att mitt styre svänger tvärt och jag ramlar rakt in i en buske. 

Kommentarer
Postat av: natalie

hahaha!

2010-09-28 @ 19:53:36
Postat av: D A G A K A R L S S O N

HAHAHHHA, jag dör! Fan va ball!

2010-09-28 @ 19:55:21
URL: http://dagakarlsson.blogg.se/
Postat av: Nikki

Haha, shit vilken timing! Jag satt just och nästan grät över att jag har prov imorgon och är jättestressad, och så tänkte jag "jag läser lite bloggar så blir jag glad" Och så skriver du precis om det jag är depp över, plus en rolig historia. YOU'RE A GENIUS! :D Har tyvärr inget kul att berätta:P Tack ändå för ditt inlägg:P Haha^^

2010-09-28 @ 20:03:10
URL: http://nikkisch.blogg.se/
Postat av: tove

Förlåt men HAHAHAHAHAHAHA xD...



Jag är extremt klantig och snubblar hela tiden x).. En snygg vurpa är när jag har lite bråttom och inte märker att golvet är halt förrens jag druttar på ändan i uppehållsrummet på min skola. (Har tusentals andra klanttilfällen men ja.. de kan vi ta en annan gång, haha)

2010-09-28 @ 21:11:47
Postat av: Emmas Sketchbook

Jag har något roligt att berätta x)



I fredags efter vi hade haft idrott och var på väg upp mot skolan igen, så såg vi en brandbil åka mot skolan. Då tänkt vi: "Jaha, brinner det på skolan nu eller?"

Sen när vi kommer till matsalen så står brandbilen där, min första tanke då var att det hade hänt något i köket. Sen när vi kommer in i matsalen står det en massa folk vid en av båsen där man kan sitta. Efter oss kommer tre brandmän springande med hela sin utrustning på sig. Sen när vi fick veta vad som hänt skrattade vi som bara den!

En av mina klasskompisar hade tagit in sitt finger i ett hål under bordet och fastnat! Då fick som såga ut träbiten och sen liksom såga in mot fingret för att hon skulle komma loss! Det såg så himla roligt ut när dom när brandmännen kom och sen så såg man hon stå där med armen under bordet! x)

Plus att dom sa det på radion också. "En elev på stenhamreskolan fastnade idag med fingret i ett bord, brandkåren var på plats..." Sen så skrevs det på helahälsingland.se, hon är lite känd nu ! Haha.



Ojj, det vart långt ! :)

HUgs

2010-09-28 @ 21:15:45
URL: http://emmaschulz.blogg.se/
Postat av: juli

Jag har varit i Paris ett par gånger. En gång då jag var där, då jag var omkring tolv år eller något, promerade jag och mor omkring på Champs-Élysées. Den stora fancygatan var så klart fullproppad med fransmän och fransyskor. Jag har en tendens att gå runt i min egen lilla värld, och just denna gång tittade jag dessutom ned i backen där jag gick. Precis då jag tittar upp finner jag en lyktstolpe bara några millimeter framför ögonen. Pang! Och jag fick världshistoriens största bula mitt i pannan. Och en hel del skratt bakom ryggen..

2010-09-29 @ 00:48:10
URL: http://mestjuli.blogg.se/
Postat av: Lina

hm... jag ska muntra upp dig! Har två grejer, en från i somras och en från förra veckan, jag börjar med den.



Förra veckan på engelskan skulle man ha samarbetsövningar i form av ett korsord där den ena personen hade korsord a där vissa ord stod inskrivna och den andra personen hade korsord b där de orden som inte stod på a stod, du har säkert gjort något liknande någon gång. Man skulle i alla fall förklara orden för den andra personen och min kompis skulle förklara för mig. Ordet var "Waist-Bag". Hon säger:

"Alltså jag är inte helt säker på detta... men: It's something you can put trash in"

Och jag säger:

"Aha, papperskorg... vad heter det på engelska nu då...?"

Ja, och så hjälper hon mig lite med ledtrådar, men hon blir lite osäker på om det verkligen betyder papperskorg och frågar vår kompis som sitter bredvid och som redan har gjort övningen: "Är det här verkligen papperskorg?" Och kompisen bredvid stirrar på båda oss som om vi är dumma i huvudet och sen börjar hon skratta. "Waist-bag, Liselott! Det är typ midjeväska!" Och min kompis bara "jahaaaaa, hahahahhaha" Det roliga var att sen när jag skulle skriva ner det på min lapp så skrev jag först "Waste-bag"... (Det var ju det kompisen hade tänkt liksom även fast det stod waist och även om det inte heller betyder papperskorg så är det ju närmare än waist-bag liksom)



Och sen den andra grejen var i somras när jag och några kompisar var på Liseberg i somras. Vi åkte slänggungorna och jag sitter i en dubbelgunga med en kompis bredivd och en annan kompis är i gungan framför (2 st är i gungorna bakom också). Plötsligt får jag helt spontant för mig att spotta på hon i gungan framför, så jag bara "Nadia nu spottar jag på dig!", hon bara "neeeej!" men för sent, jag spottar. Problemet är ju att gungan går runt så att det inte hamnar på kompisen jag hade tänkt, utan istället hamnar det på en av kompisarna som sitter bakom, typ duvet där ovanför brösten, under halsen haha (har glömt vad kroppsdelen heter haha) OCH HON MÄRKER INGET. Alla utom de två som sitter därbak skrattar för de fattar ju inte vad som var så kul. Vi försöker skrattandes berätta att jag spottade, och de där bak börjar skratta också, men kompisen jag spottade på har fortfarande inte fattat att det var på henne det hamnade, så jag förklarar skrattande vidare och tillslut förstår hon. HERREGUD VAD VI SKRATTADE ALLTSÅ! Men lite sur blev hon men alla andra skrattade så mycket så det varade inte länge. Det var ju ändå tur att det hamnade på någon jag kände, annars hade jag skämts ihjäl! :o



Hoppas det gjorde dig lite gladare iaf, inget att hänga upp i granen kanske men alltid något :) <3

2010-09-29 @ 09:50:53
URL: http://linaloveli.blogg.se/
Postat av: Charlene

Hang in there!



Haha jag gör också sådana klumpiga grejer då och då. Men de hinner jag inte förklara just nu :P

2010-09-29 @ 11:06:25
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha.... jag måste få skratta lite åt det där... Haha, förlåt men det lät lite roligt. Men man kan inte alltid vara smart, så är det ;)

2010-09-29 @ 14:02:44
Postat av: lolle

jag va på bio med mina systrar så stod jag och tittade på affscher men de gick vidare, så jag sprang ikapp och tog jossans hand men hon bara ryckte åt sig den, så jag tog den igen och samma sak igen, då gör jag så att vi går i armkrok men hon slingrar sig så jag tittar på henne för att se vad som är fel. Och ja, det är nån annan och bakom mig står mina systrar och asgarvar Skithögt. Härligt...

2010-09-29 @ 14:35:58
URL: http://teapartyforone.blogg.se/
Postat av: sofi

yeey ny bakgrund finally

2010-09-29 @ 16:13:21
URL: http://aprilsbarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

cykla är farligt lika bra att sluta med det, eller rättare sagt sluta göra två saker samtidigt.. hehe...



Min kompis och jag va ute och cyklade(en vinter), rätt som det är säger hon att det börjar bli halt (vi cyklade på cykelväg precis jämte vatten). Precis efteråt bromsar hon för det är helt istäckt framför oss och hennes cykel kanar direkt och jag bromsar och min cykel kanar direkt. det slutar med att vi ligger jämte varandra, fastklamrande på våra cyklar och skrattar i takt. Farligt att cykla, dessutom ska man aldrig bromsa på is för det blir alltid värre.

(Ett av mina bästa minen med min vän då hon tyvärr bara blev 15 år gammal, jag skrattar jämt när jag tänker på det minnet)

2010-10-03 @ 16:58:22
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin