10 saker ni inte visste om mig (hoppar lite i listan)

posted in: everything .2011-07-01 / 12:01:00 . 9 comments
01: vem är jag?
02: en av mina första teckningar
03: tre låtar jag är beroende av
04: mitt ritmaterial
05: min familj
06: en snabbskiss
07: tre personer jag inte skulle klara mig utan
08: fem bilder som sammanfattar dagen
09: 10 saker ni inte visste om mig
10: en outfit
11: en ny teckning
12: filmer jag älskar
13: en video av något slag
14: ett par galna bilder på mig & mina kompisar
15: en tutorial

Eftersom jag för tillfället befinner mig på Peace and Love-festivalen så kan jag inte publicera "fem bilder som sammanfattar dagen" så jag hoppar lite i listan.


Old pic. men jag har inga nya bilder på mig själv.

Tio saker ni inte visste om mig:

1. Jag tycker att instrumental musik är bland det vackraste som finns.
2. Jag tycker det är underbart att gå barfota i vattenpölar på sommaren
3. Min ringsignal på mobilen är new slang- the shins
4. Jag kommer aldrig mer sätta min fot på ett delfinarium. Se dokumentären "the cove" så förstår ni varför.
5. Jag kan fläta alla möjliga sorters flätor. Inbakade, utbakade, fiskbensflätor, fyrflätor, femflätor, sexflätor...
6. Jag har en förkärlek till musikaler, franska filmer och filmer som är lite udda.
7. Jag älskar all mat. Jag äter verkligen allt, förutom fiskbullar. Usch.
8. När jag var liten sjöng jag i kör, men slutade då jag insåg att jag inte kan sjunga för fem öre.
9. Jag har jättelätt för att gråta. Jag är så känslig av mig. Oavsett om det rör sig om något lyckligt eller sorgligt, det rinner vattenfall nedför mina kinder vilket som. Speciellt när jag ser på fina filmer eller läser fina böcker.
10. Jag är aldrig nöjd med mig själv, mitt utseende, mina betyg, mina teckningar eller mina andra prestationer. Jag blir aldrig nöjd. Jag har ibland så svårt att acceptera mig själv. Allt detta tynger ned mig något otroligt ibland. Men livet kan ju inte vara lätt som en plätt hela tiden..
Kommentarer
Postat av: Lina

Önskade att jag också var grym på flätor men jag suger verkligen... Och du, du är verkligen jättefin!!! Tro inget annat!!

2011-07-01 @ 12:09:12
URL: http://linaloveli.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du är supervacker! jag får alltid så extremt mkt insperation från dig! <3

2011-07-01 @ 14:08:42
URL: http://somenliisa.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Då ska du få gråta, tycker jag - apropå det behovet och ditt intresse för franska filmer och fina böcker. Läs därför boken "Flickan och berget". Den älskar jag.

2011-07-01 @ 18:03:03
Postat av: Sandra

Alltså. Om man har ditt utseende, hur kan man då inte vara nöjd? Du ska veta att ditt ansikte är så fint verkligen!! Och ditt hår! Jag bara kan inte förstå hur du inte kan vara nöjd med det. För det borde du vara!! :)

Och dina teckningar, jag kan inte ens gå in på att förklara hur duktig du är. Jag tecknar själv, och du är helt seriöst och utan att skoja min största inspirationskälla jag har. Någon gång i livet vill jag kunna teckna lika bra som dig. Och det säger väl något om dina skillz ändå?

Så på riktigt nu, du är jättetalangfull och jättevacker så allt du borde göra är att vara himla nöjd med dig själv! :D

2011-07-01 @ 20:24:02
Postat av: Johanna

1. Instrumental musik är den enda musik man kan förlora sig i helt. Det är underbart.

2. Jag går alltid barfota på sommaren. Inget slår att gå runt på en gräsmatta på dra upp grässtrån med tårna.

3. Det önskar jag att min också var. Finaste låten.

4. Borde se den men vet inte om jag vill. Mår alltid så dåligt av sådana filmer, vilket antagligen är meningen. Men det gör att man drar sig från att se dom.

5. Åh. Fiskbensflätor som är så fint.

6. Du har bra filmsmak.

7. Haha, du glömde visst sjuan!

8. Same here, same here. Önskar dock att jag kunde sjunga. Tänk att ha en röst som får andra att rysa av välbehag.

9. Du kan omöjligt vara mer blödig än vad jag är. Det är riktigt jobbigt, jag gråter åt ALLT.

10. Jag har alltid varit sådan, men har på senare tid försökt att ändra den inställingen (jag vet, det är sjukt svårt). Man mår så bra när man faktiskt är nöjd med något man lyckats med.

2011-07-01 @ 22:05:21
URL: http://hiboou.blogg.se/
Postat av: ELIN - ART & PHOTO

Roligt att du kör med en lista, och roligt att få veta mer om dig. Kan själv hålla med om en del saker :)

2011-07-02 @ 19:15:35
URL: http://ennelin.blogg.se/
Postat av: ELIN - ART & PHOTO

Roligt att du kör med en lista, och roligt att få veta mer om dig. Kan känna igen mig själv i en del saker :)

2011-07-02 @ 19:16:12
URL: http://ennelin.blogg.se/
Postat av: Sosso

Hehe, jag gråter också alltid till allt, så vet hur det känns!

Och de flesta är heller aldrig nöjda. Det känns alltid som att det finns något man kan ändra på, förbättra, ta bort osv. Jag vet hur det känns! Det gäller att försöka se det fina i det man gör, den man är, och försöka se bortom det "dåliga". Dock är det svårt.

2011-07-04 @ 11:48:28
URL: http://sosselito.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag håller med Sandra. Det ska du också göra.

2011-07-10 @ 16:58:10
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin