answers part 1

posted in: questions and answers .2011-09-01 / 21:44:29 . 2 comments
Här kommer första delen med svaren från frågestunden! En del av er ställde likadana frågor, så i de fallen har jag bara svarat på en utav dem.


Hur länge har du bloggat?
Den här bloggen har jag haft i lite över två år, fast innan jag startade denna så hade jag en annan blogg. Men jag bestämde mig för att ta bort den och skapa en ny.

Vad har du för mobil?
Jag har en HTC desire hd, jag är helt förälskad i den!

Vad gör du på fritiden?
När jag inte är i skolan träffar jag mina fina vänner, lyssnar på musik, ritar&målar, läser böcker, spelar piano och tittar på hur mycket film som helst.

Vilken bok är den bästa du sett?
Bästa bok jag sett? Du syftar på bok och inte film? Mina favoritböcker är utan tvekan Harry Potter böckerna, inget kommer någonsin att slå dem! Fast jag har en del andra böcker jag tycker mycket om också :)

vilken slags musik lyssnar du på?
Sån här musik.

Vilket är ditt favorit band/artist?
Jag lyssnar på mycket, men favoriterna just nu är Bon Iver, Band of Horses och Beirut.

Vilket är ditt favoritland och vad söker du hos en partner?
-Hm, svårt att säga. Av de länder jag har varit i så säger jag grekland. Allt är så fint och maten är så god!
-Att bli älskad för just den jag är, det är bland det viktigaste.

vilket är ditt favorit- samt hat-ämne i skolan?
Favoritämne har jag inget för tillfället, men jag har just börjat läsa kriminalteknik och det är roligt! Det ämnet jag hatar mest är utan tvekan fysik. Ååh vad jag avskyr det!

vill du gifta dig när du blir stor? :)
Kanske. Om jag gör det ska det inte vara något stort och jag vill inte gifta mig i en kyrka. Men mitt i natten på en strand, med några ljus och familjen som de enda gästerna vore fint.

Ritkompisar?
Jag och min vän martina ritade mycket tillsammans när vi var mindre, men nu sker det inte så ofta tyvärr, (men det blir nog ändring på det!). Min vän amanda och jag ritade även några gånger när vi var mindre, men nu var det lääängesen!

Har bloggen "öppnat många dörrar" för dig?
Nja, det vill jag inte direkt påstå. Det har hänt nån gång att jag fått ett erbjudande, men jag har inte kunnat tackat ja/varit intresserad de flesta. Men det bästa med bloggen är definitivt all fin respons jag får av er läsare, ni är bäst!

Favorit godis?
Jag tycker om allt godis haha, med undantag för marsipan. Godast är allt som är jättesurt och jättesalt.

Hej Linda :)hur gör du för att få de mörkaste delarna i teckningarna helt svarta? jag använder B9 till mina mörka delar men jag tycker inte att de blir tillräckligt mörka:S sen undrar jag även vad du använder för scanner? för min gör bara mina bilder så ljusa på datorn och ser inte alls ut som de gör på riktigt..
Jag krigar med 9B penna, mot ett riktigt hårt underlag. Men för att det ska bli så svart som möjligt så använder jag mig utav Cretacolor Monolith Graphit pencil, 9B. Finns att köpa på zinkvit.se. Min scanner är inget att rekomendera, den var inte bra alls (den var i alla fall utav märket Canon). Nu är det trasig så jag ska köpa en ny inom kort.
Om bilderna blir jätteljusa kan du alltid prova att dra ner ljusstyrkan på bilden en aning. Mina inscannade teckningar blev också alltid alldeles för ljusa, så jag brukade hålla upp orginalet bredvid den inscannade versionen på datorn och ändra ljus (ibland också lite kontrast) för att den inscannade versionen skulle vara så lik orginalet som möjligt. Men de senaste teckningarna jag gjort har jag inte scannat in, jag tog kort på dem istället för att slippa allt krångel med scannern.

kommer du någonsin börja sälja din konst? väntar ivrigt på att få bli ägare till en av dina tavlor =) kramar
Jag vet att jag har nämnt det några gånger, men just nu vet jag inte. Kanske trycker jag upp några kopior och säljer.. Det finns till och med en chans att jag någon gång kommer att sälja ett orginal jag inte är särskilt fäst vid. Det har jag i alla fall funderat över. Kram!

Kan du inte lägga in fler bilder på dig? Samt outfits? Tycker att du hade så snygg klädsmak!
Åh, tack ska du ha!
Mitt självförtroende är absolut inte på topp nu, vilket gör att jag inte känner mig sådär jättebekväm att lägga ut allt för många bilder på mig själv. Men jag försöker ändra min inställning till mig själv. Jag har ju lagt ut outfits och liknande förut så jag tror faktiskt att jag ska börja göra det igen, men om ett litet tag. Du får hålla utkik :)

är du religiös?
Nej det är jag inte.

är du ett fantasyfreak typ ? :P
Freak vet jag inte om jag är, men jag tycker om fantasy väldigt mycket!

favorit film?
Det finns så himla många filmer jag älskar och kan se om och om igen, jag skulle kunna skriva en mil lång lista känns det som. Men favoriten är Edward Scissorhands, jag blev kär i den när jag var elva år och jag är det fortfarande. Även om det finns filmer jag tycker är bättre (bättre på ett annat sätt liksom) så är den filmen väldigt speciell för mig.

önskar du någon gång att du fick leva i ett fantasiland ?
Haha jag har aldrig tänkt den tanken. I sånna fall vill jag leva i mitt fantasiland, fast jag tror att det landet skulle vara lite läskigt, mörkt och ganska dystert om man tittar på hur mina målningar ser ut haha.

Vad har du tänkt göra efter gymnasiet?
Söka in till läkarlinjen. Men kommer jag inte in direkt vill jag jobba lite, kanske utomlands, och plugga upp lite betyg om det behövs. Jag skulle också kunna tänka mig att gå lärling hos en tatuerare, men vi får se. Hur som helst så tänker jag aldrig ge upp min läkardröm, jag kommer fortsätta att kämpa och söka in till läkarlinjen tills den dag jag kommer in.

Hur brukar du sminka dig?
Concealer där det behövs, ibland lite foundation också. Sen brukar jag använda en vit eyeliner innanför nedre fransraden för att öppna öpp ögonen lite. Sedan sveper jag på ett lager mascara. 
Till fest använder jag också ögonskugga (sotade ögon är fint), rouge och ibland läppstift i någon fin färg.

Jobbar du?
Jag jobbar vissa lördagar i en fiskvagn där jag säljer fisk. Dock är vagnen stängd under sommaren, men jag hoppas att jag får jobba lite nu i höst.

Du verkar ofta ha mycket att göra, hur gör du då för att hinna med allt?
När det är mycket i skolan har jag mycket att göra. Det viktiga för mig då är att planera allt. Jag brukar skriva små listor med de saker som måste göras och bocka av punkterna på dem allt eftersom. Men jag måste få ta en paus från allt ibland och bara göra ingenting, även fast jag är hur stressad som helst. Utan dessa pauser skulle jag inte orka med något.

Får du dåliga kommentarer, och hur tar du inte åt dig?
För det mesta får jag bara otroligt fina kommentarer, men då och då kan det hända att det dyker det upp en elak kommentar. Jag är en person som ibland har svårt att ta emot komplimanger, men har väldigt lätt att ta åt sig av elaka ord. Vilket inte är bra alls. Jag är väldigt självkritisk och trycker ofta ner mig själv tyvärr. Jag försöker ignorera elaka kommentarer och ibland går det, ibland inte. 

Har du bra självförtroende?
Inte alls. Jag hade det förut, jag vet inte vart någonstans det tog vägen.

Vad vill du jobba med i framtiden?
Kirurg! Tänker inte bli något annat, punkt slut. haha!


Svarar på fler frågor i morgon. kram på er! :)







Kommentarer
Postat av: Veronica

Du är bland det bästa jag har! <3

2011-09-02 @ 00:56:15
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det låter inget alls bra att du inte har något vidare självförtroende. Men försök att känna av inom dig när ditt självförtroende börjat dala? Har det varit av någon speciell anledning? Försök sedan att fokusera på allt som är bra med dig, alltså försök att öka din självkänsla - den sitter ju inuti.Utifrån dad man kan utläsa ifrån bloggen verkar du vara en god vän, omtänksam, glad och sjuhelsikes duktig på att skapa verk som man inte kan slita ögonen ifrån. Jag hade lektion igår på universitetet och när vi var klara visade jag dina bilder för en klasskamrat och vi satt båda helt fast och bara ååååade och aaaa-ade över dina fina bilder. Jag visade henne mina favoriter som du skapat och hon höll med mig fullständigt - du är en sann konstnär rakt igenom!

2011-09-02 @ 13:21:54
URL: http://linneawass.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin