answers part 2

posted in: questions and answers .2011-09-03 / 18:41:29 . 9 comments
Här kommer andra delen med svaren från frågestunden!

Bestämmer du exakt hur din målning/teckning ska se ut innan du målar/ritar den, eller ritar du det som först kommer upp i ditt huvud?
När det gäller min "egen konst" så har jag alltid en bild av hur jag vill att målningen ska se ut inuti huvudet och jag skissar ned själva grunden på pappret. Men det blir aldrig precis som jag tänkt mig då jag under tiden jag målar får nya idéer och ändrar en massa saker. Men själva inspirationen/idén till en teckning ploppar bara upp i huvudet.

Vad är du mer bra på, eller tycker är kul, förutom att rita/måla?
Jag älskar att spela piano! Men jag har aldrig tagit lektioner och kan inte läsa noter, jag spelar på gehör och ur minnet. Men jag ska nog ta och lära mig noter snart, så svårt kan det väl inte vara? haha :)

Vad/Vem blir du mest inspirerad av?
Filmer och musik!

Vad hatar du mest av allt på hela jorden?
Att alla människor inte har det bra i världen.

va lyssna du på fö musik(band, stil osv.)?
(Jag svarade på denna fråga i första delen)  :) här är min spotifylista

va lyssnar du på just för musik fö att göra dig inspirerad till att rita eller måla?
Filmmusik! Bland annat musik av genierna Danny Elfman, Hans Zimmer, Yann Tiersen och Clint Mansell.

har du något tips på inspirerande bloggar?
http://www.fashiontoast.com/
http://igorandandre.blogspot.com/
http://www.knighttcat.com/
http://rodeo.net/niotillfem/
http://oraclefox.blogspot.com/
http://kandeedrawings.blogg.se/

- några utav mina favoriter.

jag vet inte om jag sagt detta tidigare men om inte, förlåt.
JAG ÄLSKAR DIN KLÄDSTIL!! dreggel
Snälla lägg upp fler dagens outfit eller nåt, och du har gjort något på din kategori "clothes" för man kan inte längre bläddra sidor bakåt som man kan på "drawings"...
Puss<3

Haha åh vad snäll du är! tacktack! 
-Okej jag lovar att jag ska börja göra det igen, men om ett tag, (för nu är inte självförtroendet på topp som jag nämnde tidigare)
-Oj, det har jag inte märkt. Jag ska försöka fixa det så fort jag får tid! Kram!

Vilka är dina bästa filmer?
Åååh, jag tycker om så mycket. Jag kan börja skriva lite mer inlägg om just filmer istället för att rabbla upp en massa här! 

Var köper du majoriteten av dina kläder?
Monki, bikbok h&m och lindex. Ibland hittar jag något fint på second hand också.

Vilka TV-serier tittar du på?
Dexter, True Blood, Greys Anatomy, Scrubs, Family guy, Vampire diaries, Prison Break, O.C, Gossip girl.. kan ha missat någon (+ alla går inte längre). Men Dexter är helt klart favoriten!

VISST ÄR JOHNNY DEPP TYP JÄTTEAWESOME?!
JAAAA!!! :) 

HEJ! jag undrar vad du vill/tänker göra med all denna kreativitet i framtiden? vill du bli konstnär på heltid eller hur tänker du ge utlopp för allt?
Jag vill bli läkare så jag tror inte att jag kommer att jobba med konst i framtiden. Men att få vara kreativ och skapa nya teckningar och målningar är en stor del utav mig och jag kommer alltid ha det som ett intresse vid sidan om.

Vilken person inspirerar dig mest?
Tim Burton

vad skulle det kosta om man beställde en bild av dig?

Det beror på storlek och motiv. Men nu har jag som jag nämnt förut en liten "paus" från beställningar. :)

kan du inte göra eller förklara en tutorial om hur man gör jeans tyg/denim. Har fasnat/ vet inte direkt hur man gör, om du gör det så är du bäst!
Jag har ritat jeans en enda gång i mitt liv och det var för flera, flera år sedan. Jag har ingen aning om hur man ritar det. Men försök att se hur jeansen är uppbyggda, strukturen i tyget och alla små detaljer, och försök sedan rita av det. Jag kommer nog inte göra en jeans-tutorial, i alla fall inte inom en snar framtid. Något jag däremot kommer att göra är nya tutorials. Jag vill ersätta alla mina gamla tutorials med nya och dessutom göra helt nya tutorials med nya motiv. 

Hur lärde du dig att rita?
Jag har alltid haft "lätt" för att rita. Mina föräldrar har också det, men ingen i min släkt håller på med konst. Jag antar att jag har ärvt lite utav det ifrån mina föräldrar, men jag har också övat huur mycket som helst. Jag har utvecklats genom åren för varje teckning jag ritat och jag utvecklas fortfarande.

hur ser din drömkille ut? hahahah skoja vet ju redan men ändå kul :)))):)
haha saba! Mörka ögon och mörkt lite halvlångt hår är nog bland det finaste som finns. Men jag har absolut inga som helst invändningar om min framtida man ser ut såhär, såhär, såhärsåhär eller som heath ledger, joseph gordon-levitt, james franco, francisco lachowski eller någon annan snygging. hahaha.

jag har för mig att du plattade ditt hår förut, gör du det fortfarande? hur ser det ut om du inte fixar det?
Ja det gör jag. Jag plattar det/lockar det med plattång nästan varje dag. Om jag inte gör det blir det jätte fluffigt/krulligt och står ut åt alla håll och kanter. Kan visa en bild på mitt krull när jag hade lite kortare hår någon gång haha.

Har du några förebilder inom teckning/konst?
Är ett stort fan av Tim Burtons filmer och även hans konst. Men annars, nej.

Skulle du kunna filma en video eller spela in när du spelar piano? Skulle vara jätteroligt att höra dig spela något. :) Men självklart bara om du själv vill!
Visst kan jag göra det någon gång!







Kommentarer
Postat av: Casowa

Jag finner det ganska kul att vi typ har samma smak vad gäller inspirerande och fin filmmusik, hehe. Elfman och Zimmer är sjukt bra på den biten (plus att jag skulle lägga till Powell också). ^^ Och samma sak vad gäller att vi båda verkar inspireras och beundra Burton lika mycket. ^^

Jag har typ alltid varit ensam om att gilla deras verk, så det känns faktiskt riktigt fint att veta att du också tycker om det de skapar. (:

2011-09-03 @ 19:52:21
URL: http://casowa.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, du är precis som mig, jag älskar att lyssna på filmmusik när jag målar! Det är grym inspiration :D särskilt hans zimmer och danny elfman. Yann tiersen är helt fantastisk också!

2011-09-04 @ 00:27:26
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/
Postat av: Theres Engberg

Ja, hur snygg är inte Joseph Gordon-Levitt? Jag älskar han!



Jag älskar också Tim Burtons filmer. Han och Johnny Depp är perfekta tillsammans. :)

2011-09-04 @ 10:45:31
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: sofia

okej om du bara tar åt dig elaka kommentarer så låtsas att detta är något elakt!!!! Linda du är sjukt snygg, superbra på att måla, har supersnygg klädstil och väldigt cool smak vad gäller filmer/böcker/musik osv. kort sagt, du är underbar!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-09-04 @ 15:57:33
Postat av: Johanna

"Vilken person inspirerar dig mest?"

*"Tim Burton"*



2011-09-04 @ 18:09:29
URL: http://hiboou.blogg.se/
Postat av: Linda

.....Dexter. <3

Senaste säsongen är king.

2011-09-04 @ 21:37:21
URL: http://hertigen.blogg.se/
Postat av: Peennys ♥

Efter två veckors uppehåll startar jag nu upp veckans blogg igen.



Jag utser en vinnare på söndag och vinnaren får ett inlägg ägnat åt sig med motivation om varför bloggen förtjänar att synas lite extra och vinnaren får även en bildlänk i menyn på bloggen som kommer synas i en vecka.



Var gärna med :)

2011-09-05 @ 20:14:05
URL: http://peennys.blogg.se/
Postat av: Maria

Måste bara säga att din Spotifylista är riktigt bra! Mycket sånt jag lyssnade på sen innan och mycket sånt som var nytt för mig! :)

2011-09-05 @ 21:14:51
URL: http://iaskriver.blogg.se/
Postat av: Isabel

Du har sån bra stil på killar haha.. Och annar också för den delen. Men dom snygga killarna spm du länkade och sa att det är okej om din framtida man ser ut så!;) Haha, jag bara undrar och du vet vad nån av dom heter!! Den näst sista? Eller nån av dom?? :) Om du nått av namnen på dom så skulle det varit otroligt shyst om du skrev dom till mig på en komentar på min blogg eller nått! Ha det fint!!!:)<3

2011-10-08 @ 13:00:25
URL: http://misabel.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin