answers part 3

posted in: questions and answers .2011-09-04 / 20:26:29 . 3 comments
Här kommer den sista delen med svaren från frågestunden :)

går du/har du gått på nån sport? vilken i så fall?
Jag går inte i någon sport, men jag tränar styrka och kondition några gånger i veckan. Tog dock en paus från träningen nu i somras, jag håller på att komma igång med den igen. Men jag har provat på gymnastik och fotboll när jag var liten, jag har även gått i dans (disco, street och bugg). Det enda jag kommer ihåg är buggen.

Vad går du för linje på gymnasiet?
Jag går NV, naturvetenskapliga programmet. 

Något tips på hur man kan få teckningarna att se "extra" levande ut? Dina är så grymt verklighetstrogna att man knappt kan förstå att de är gjorda av en penna! F1 grymt!
Tack vad snäll du är! Mitt bästa tips är att jobba med kontraster, detaljer och framför allt skuggor. Skuggningen är det som, enligt mig, gör teckningen levande. Jag själv försöker verkligen rita minsta lilla skugga eller detalj. Jag lägger ned hur många timmar som helst på mina teckningar, det gäller att ha tålamod! :)

Din favoritskådespelare? (en manlig, en kvinnlig) :D
neeeeej, du kan inte tvinga mig att bara välja ut två :( 
Jag tycker om Marion Cottilard, Natalie Portman, Jennifer Connelly, Hilary Swank, Ellen Burstyn, Meryl Streep, Carey Mulligan, Kirsten Dunst, Helena Bonham Carter.....med mera, med mera.. när det kommer till manliga skådisar finns såå många bra.. Gary Oldman, Johnny Depp, Christian Bale, Heath Ledger (r.i.p), Russel Crowe, Tom Hardy, Colin Firth, Leonardo DiCaprio, Al Pacino, Kevin Spacey, Daniel Day-lewis, Jack Nicholson, Michael Caine...... kan hålla på i all evighet.. finns så många bra...Nu siktade jag in mig på nulevande  skådisar, finns så många gamla skådespelare som är var helt fantastiska också.

Om du bara fick äta en maträtt resten av ditt liv, vilken skulle det vara?
Vad svårt. Nu kanske inte detta är någon "maträtt" men jag måste säga te och nån god smörgås.

Vad är ditt drömjobb?
Kirurg!

Skulle du kunna tänka dig att jobba som konstnär eller liknande eller vill du liksom ha måleriet som en hobby? (vet ju att du gör porträtt ibland och så men jag menar liksom att satsa på det seriöst)
Jag vill ha det som en hobby. Vet inte om jag skulle vilja jobba som konstnär, kanske som tatuerare.

Hur lång är du? :D
Jag är 175 centimeter lång :)

Drömhårfärg? Om du får välja vilken som helst, typ regnbågsfärgad, guld osv!
Om jag själv fick välja hår skulle jag ha långt, tjockt mörktbrunt hår.

Att aldrig mer borsta tänderna eller aldrig mer tvätta håret? (du får inte använda typ tuggummi/torrschampo)
Hahahaha åh, jag kan verkligen inte svara på denna fråga! förlåt haha

Haha alla bra frågor har redan ställts, Men det har glömts bort en! Den mest grundläggande och viktigaste.. 
Linda. Varför ritar du som en gud? :o
Vad söt du är! Tacktacktack snälla du, jag vet inte vad jag ska skriva..

En sak jag har tänkt på många gånger när jag ser dina bilder du ritat själv... Varför ritar du aldrig glada människor eller figurer? Förövrigt är jag hur impad som helst
Jag kan inte. Det går helt enkelt inte. Jag vet inte varför alla mina målningar är så mörka, kanske är jag lite ledsen inombords. De känslor jag vill att mina målningar ska ge förmedlas kanske bäst när mina målningar är lite skrämmande och sorgsna. Min fantasi är mörk och dyster, det bara är så, jag kan inte riktigt kontrollera den.
Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin