älskade akvarell

posted in: everything .2012-08-29 / 13:09:54 . 13 comments
Några utav mina akvarellteckningar jag målat under de år jag försökt hittat en egen stil inom konsten.

Man kan verkligen se att jag har utvecklats, mina senare målningar har mer djup än de första jag målade för ett par år sedan. Ska jag vara ärlig så börjar jag tröttna lite på den här stilen. Jag kommer nog aldrig lämna den helt, men jag vill utveckla och förnya den. Leka mer med mörker och ljus. Vilken är er favorit av mina akvarellmålningar?
Kommentarer
Postat av: Hannah

jag älskar den mossbeklädda flickan i trädet. den har förföljt mig sedan du först publicerade den.

2012-08-29 @ 14:44:38
Postat av: Olivia

Tjejen med blommor i håret är riktigt fin! Me like ;)

2012-08-29 @ 15:46:54
Postat av: emelie

Tycker din stil är väldigt inspirerad av Tim Burton ;) Gillar fjärde bilden bäst, det mörka partiet gör den grym. Första bilden liknar Natalie Portman :)

Svar: jag inspireras av det mörka i hans konst och filmer, samt överdrivna karaktärsdrag. Men om man jämför hans konst med min så är de inte alls samma tycker jag, men den mörka tonen finns där. Kram på dig! :)
linda

2012-08-29 @ 16:10:19
Postat av: Sarah

Älskar din stil! Skuller lätt vilja ha en av dina akvareller inramade på rummet. De 4 högst upp och den längst ner till höger är mina favoriter, super vackra!

2012-08-29 @ 18:06:52
URL: http://wrengler.blogg.se
Postat av: Emilia

Älskar alla men speciellt den med mossa :)
Du är grymt duktig!!!

2012-08-29 @ 18:12:02
Postat av: Alexandra

Mina favoriter är tvåan och trean!

2012-08-29 @ 20:36:17
URL: http://www.lillesnigel.blogg.se
Postat av: Mintrah

Är helt kär i flickan med kransen

2012-08-29 @ 22:30:29
URL: http://joydivision.blogg.se/
Postat av: Hannah

Helt fantastiska! Älskar hon med blommor i håret, och hon nere i högra hörnet. :) Du är grym!

2012-08-29 @ 23:07:23
URL: http://hannahpehrson.tumblr.com/
Postat av: Dilan Dilir

älskar flickan med blommorna i håret, inte så komplicerad men vacker!

had flr akvarell färger använder du och hur många färger använder du? och hur lärde du dig hantera färgerna? Jag vill själv börja smått med akvarell för det verkar så kul!

Svar: Tack!!! Kul att du gillar den :) Jag använder mig utav akvareller på tub, finns att köpa på panduro för 79 kr drygt.. Jag använder mig av alla de färgerna, eftersom de är flytande är de lätta att blanda med varandra. Att de är flytande gör också att man kan måla tjockare, mer täckande lager, allt handlar bara om hur mycket vatten man blandar ut dem med. Jag har experimenterat mig fram och på så sätt lärt mig. :) Akvarell är superkul! kram!
linda

2012-08-29 @ 23:23:17
URL: http://dilandilir.blogspot.com
Postat av: hanna

den teckningen längst upp till höger när hon sitter vid trädet, lovely... du är jätteduktig. gillar denna stil på bilder, den är annorulnda på ett väldigt positivt sätt.

jättekul att det publiceras mycket inlägg också!

Svar: Tack så mycket!!Haha jag vet inte vad inspirationen till att blogga kommer ifrån, känner mig som en superbloggare haha :) kram!!
linda

2012-08-30 @ 07:44:06
Postat av: Pegah

Jag fullkomligt älskar flickan med blomkransen och den svarthåriga med den trötta blicken. Så himla fina! Dina akvarellporträtt är välidgt spännande.

2012-08-30 @ 19:38:59
URL: http://www.pegahzuz.blogg.se
Postat av: Tove

Den med trädet men alla är underbara!

2012-08-31 @ 17:56:47
Postat av: JustinaVeraMaria

Men HERREGUD vilka vackra målningar!

Svar: tack snälla snälla du!
linda

2012-09-13 @ 19:14:31
URL: http://Justineeiscalling.blogspot.com
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin