musik

posted in: books & music .2012-07-08 / 12:00:00 . 7 comments
Fick en kommentar med frågan vad jag lyssnar på slags musik. Jag har en kategori "books & music" men en massa gamla musik-inlägg har lyckats försvinna ur den kategorin på något sätt.

Jag lyssnar på mycket. Men mina två absoluta favoritband är Arcade Fire och Beirut. Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig sluta lyssna på dem. Aldrig. Deras musik betyder så himla mycket för mig. 
 
Arcade Fire.
Beirut.
 
Jag tycker också väldigt mycket om Sigur rós, Devotchka, Tame impala och Devendra Banhart.

Jag lyssnar även på Band of Horses (som jag ska se i november!!), Iron & Wine, Fleet Foxes, The Shins, Muse (Som jag ska se i globen i december!!!!!) , Mumford & Sons, Pearl jam, The black keys, Matt corby, The Kinks, Florence + the Machine, Arctic Monkeys, Eddie Vedder, Bon Iver, Paolo Nutini, Grizzly bear, the tallest man on earth, Noah and the whale, Simon & Garfunkel, Nirvana, Pink floyd... listan kan göras låååååång! 
Sen lyssnar jag också på filmmusik (Hans Zimmer, Danny Elfman, Alexandre Desplat, Ennio Morricone med flera) och även klassisk musik! :)
Kommentarer
Postat av: Alice

Jag ska också se Muse i globen i december! Yaay!

2012-07-08 @ 12:57:48
URL: http://aliceelofsson.blogg.se
Postat av: Moa

Ååh, jag bara gillar dig mer och mer för varje inlägg du publicerar. Kan typ se mig själv i allt du skriver och allt du gillar, älskar precis samma band! Låter säkert som värsta stalkern, men sluta aldrig blogga!!

Svar: Vilka fina ord! Vad glad jag blev av att läsa dem! Tack så jättemycket snälla du, kraam!! :)
linda

2012-07-08 @ 12:58:44
URL: http://moxxr.devote.se
Postat av: Tove

Du är nog min musikaliska tvilling eller något.. Samma favoriter här :) Men Devotchka var nytt för mig, tack!

Svar: devotchka är underbara!
linda

2012-07-08 @ 13:07:02
Postat av: Mikaela

Använder du last.fm?

Svar: naej.. kör på spotify! kram!
linda

2012-07-08 @ 14:01:45
URL: http://predator-in-a-maze.tumblr.com
Postat av: Pia

Åh, jag ska också se Muse i Globen! :) Kan även nämna att Hans Zimmer, Danny Elfman och Alexandre Desplat är fruktansvärt duktiga kompositörer.
Har dock bara lyssnat på Eddie Vedders låtar till filmen INTO THE WILD's soundtrack (en film otroligt värd att se, om du inte har sett den ännu!)

Svar: Härligt!!! älskar den filmen, har den i min bokhylla haha :D kram!
linda

2012-07-08 @ 14:15:40
URL: http://flyinglions.blogg.se
Postat av: Nikki

Wow, vi lyssnar på exakt samma musik. Har du hört Ludovico Einaudi? I giorni är den vackraste tycker jag. Har inte tröttnat på den på 3,5 år, så den är bra!

2012-07-08 @ 20:09:19
URL: http://nikkisch.tumblr.com
Postat av: Shanelle

OJ! Vi har nästan samma musiksmak och intressen, sluta inte blogga!

2012-08-29 @ 15:20:30
URL: http://shanormark.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin