böcker

posted in: books & music .2012-06-20 / 19:51:04 . 15 comments
Jag älskar böcker. Jag kommer förmodligen läsa ut många av böckerna på bilden nu när det är sommar. Att bokstäver som formar ord vilka sedan bildar meningar kan få en att glömma allt runt omkring en för en stund är helt fantastiskt. Jag köper många utav mina böcker på second hand för mellan fem och tjugo kronor. 

Har ni läst någon superbra bok? Berätta gärna, boktips uppskattas verkligen! Här kommer tips till er: Patient 67 samt Jane Austens romaner! Sen får vi ju inte glöma Harry Potter böckerna, de bästa någonsin!
Kommentarer
Postat av: Maja

Grattis på namnsdagen :)

Svar: taack söta du! :D
linda

2012-06-20 @ 20:40:03
Postat av: Flying Lions

The Perks of Being a Wallflower är så otroligt fantastiskt bra! Gillar du den måste du läsa John Greens böcker, speciellt megahiten The Fault in Our Stars!

2012-06-20 @ 20:46:17
URL: http://flyinglions.blogg.se
Postat av: Ebba

The Perks of Being a Wallflower är en av mina favoritböcker. Den är otroligt bra och riktigt, riktigt fin. Sedan ska den också bli till film, och kommer ut i September, men titta inte på trailern innan! :)

Om du vore intresserad av nya böcker, tycker jag att du ska läsa John Greens böcker. Han har skrivit 5 böcker, vilka 4 är otroligt, otroligt bra. The Fault in our Stars, Will Grayson Will Grayson, Looking for Alaska och Paper Towns är väldigt bra böcker. Läs dem gärna! Dem är nästan i samma klass som The Catcher in the Rye och The Perks.

2012-06-20 @ 21:05:25
Postat av: Hanna

Stor tumme upp för Jane Austen! Har bara Northanger Abbey och Persuasion kvar, sedan har jag läst dem alla, förutom de oavslutade.

Boktips jag kan ge är Ringarnas Herre, Hungerspelen och Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (inte särskilt djup och mystisk men sjukt rolig). Det finns ju många andra jättebra böcker, men inga jag kommer på för tillfället.

Hoppas att du hinner läsa alla böckerna i sommar! Det skulle vara kul om du skrev ett ord eller två om dem sedan. :)

Ha det bra!

Svar: tack för alla tips! Självklart kan jag skriva något om jag finner ett riktigt guldkorn bland alla mina böcker! kram :)
linda

2012-06-20 @ 21:47:35
URL: http://tankfullheten.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

när jag var yngre läste jag fotografen och fotografens hemlighet. Dom borde du läsa, verkligen läsvärda! :) Annars finns det alla älskade vampire diaries böcker!

2012-06-20 @ 22:36:45
URL: http://dimandilir.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Möss och människor, Flugornas herre, Bully, och böckerna bakom True Blood (Charlaine Harris). De är alla superbra!

2012-06-20 @ 22:51:27
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: frida

Gillar du Jane Austen MÅSTE du läsa Jane Eyre-Charlotte Bronte!
Och Boktjuven-Markus Zusak, den boken var helt fantastisk. Inte så svårläst, men jag både grät och skrattade när jag läste.
Kram!

Svar: jane eyre står nu högst upp på min inköpslista! kram på dig!
linda

2012-06-21 @ 14:34:11
URL: http://freddared.blogg.se
Postat av: Lina

En bok som jag verkligen fastnade för var "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. Tips om du inte läst!

2012-06-21 @ 18:12:40
URL: http://www.blogg.se
Postat av: Sol

Den allra bästa, finaste och underbara bok jag läst är utan tvekan Patti Smiths Just Kids. Jag har aldrig gråtit så mycket av en bok som av denna. Den är så vacker! Läs den! Gör det!

2012-06-21 @ 20:57:47
Postat av: cicci

Jag gick i en skola i USA och dar laste vi alla amerikanska klassikerna. Du borde lasa (sorry kan inte svenska namnen pa dom): The outsiders (min favvo), lord of the flies, 1984, Brave New World, The Great Gatsby, of Mice and Men, To kill a Mocking Bird, och dom dar :)

Tankte kanske att det ar litte din still eller? :)

Svar: tusen tack för alla tips! :D
linda

2012-06-22 @ 01:57:42
Postat av: Paula

Boktjuven av Markus Zusak! Antagligen en av världens bästa böcker
och Norweigen wood av Haruki Murakami, den är så fin

2012-06-23 @ 18:20:23
Postat av: Sandra

Har du inte läst Hungerspelen-trilogin så GÖR DET! Du kan bara inte bli besviken.

2012-06-26 @ 23:41:59
URL: http://tintura.blogg.se
Postat av: Julia

Vet ju inte riktigt vad du gillar för stil i böcker. Men det finns en serie med 12 böcker + 2 extra böcker kan man säga. Dessa böcker heter "Legenden om Darren Shan" jag tycker dom är otroligt bra, och kan verkligen inte sluta läsa. Sen finns det ju alltid Twilight böckerna som är så underbart fina i min syn. :) Kram!

Svar: Tack för tipsen!! Ska kolla upp den där serien! Läste twilightböckerna när jag gick i åttan, tyckte om dem då men nu tycker jag inte om dem över huvudtaget haha.. Kraaamar! :)
linda

2012-06-28 @ 22:58:02
URL: http://juliadahls.blogg.se
Postat av: lisa

Var någon av böckerna bra så du vill tipsa om dem? :)

2012-08-24 @ 19:55:07
URL: http://lisasliiv.blogg.se
Postat av: Kajsa Veylia

Jag rekommenderar verkligen Flickan i underjorden av David Grossman :)

2013-02-12 @ 09:46:34
URL: http://veylias.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin