old, old drawings

posted in: everything .2012-11-05 / 13:32:24 . 9 comments
En läsare bad om att få se lite gamla teckningar för några dagar sedan, så här kommer ett gäng!
Jag trodde faktiskt att jag hade tappat bort min svarta mapp full med gamla teckningar i A4-format, men jag hittade den i en låda under sängen igår när jag storstädade mitt rum!

Som 12-åring ritade jag två porträtt av min favorit Edward Scissorhands. Jag kan ha varit 13 när jag ritade den vänstra. Jag måste rita en ny teckning av honom någon dag så jag har göra honom lite mer rättvisa.
En av många teckningar jag aldrig ritade klart. När jag började rita på denna var jag 13 år.
Tro det eller ej, när jag gick i sjunde klass provade jag på att rita manga!
Jag ritade också av Angelina Jolie ett par gånger.
Jag ritade också av min lillebror Filip en gång. Tror jag var 14 eller 15 när jag ritade denna.
När jag ritade av Keira Knightley och tjejen till vänster (som jag ej kommer ihåg vem det ska föreställa) var jag 15 år gammal.
När jag var 16 år ritade jag av Victor och Emily från Tim Burton's Corpse Bride. Jag ritade även ännu ett porträtt av Angelina Jolie.
Denna teckning var mitt första porträtt då jag mixade blyerts med kol. Jag var 16 år när jag ritade denna och detta är faktiskt den enda teckningen som hänger uppe som tavla hemma hos mig och min familj.
 
 
Kommentarer
Postat av: Linn

Ojojoj!! Du har ju alltid varit fantastisk duktig på att rita!! Corpse bride bilden var helt magisk! :D

2012-11-05 @ 16:31:03
URL: http://linnsans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, gud vilka fina ögon på sista bilden!

2012-11-05 @ 19:45:29
Postat av: Sofie

Sjukt häftigt att se utvecklingen. :)

2012-11-06 @ 09:08:34
URL: http://sofijeh.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Helt otroligt duktig är du! Har du alltid ritat med "ögon mått" när du ritat grunderna? :)

Svar: Tack snälla du! Ja, jag har alltid ritat med ögonmått! har ännu äldre teckningar då jag inte alls hade lärt mig proportionerna än, ögonen sitter för långt isär, näsan är för stor osv :) man kan se det lite på den äldsta edward scissorhands teckningen, där är proportionerna lite off :) kram!
linda

2012-11-06 @ 11:22:12
URL: http://fashionjar.blogg.se
Postat av: Julia

Åh herregud! Du är ju riktigt duktig på manga med! :)
Det är helt sjukt hur likt du kan få det. Till exempel bilden på Angelina Jolie när hon står med ryggen "fram". Jag såg direkt att det var hon utan att se ansiktet. Det är underbart fint! Och sista bilden äälskar jag ögonen, ser ut som palmer och folk typ vid ngn strand. Helt magiskt!

2012-11-06 @ 16:13:59
URL: http://juliadahls.blogg.se
Postat av: Mandy Tang

Du är så duktig Linda! Hoppas allt är bra med dig! Kram

2012-11-06 @ 19:19:43
Postat av: Ronja Zorina

Shit, du är skitduktig! :)

Svar: tuusen tack! Dock är det där väldigt gamla teckningar :) kram på dig!
linda

2012-11-07 @ 20:57:52
URL: http://ronjazorina.blogg.se
Postat av: J

Duuuuuuuuuu, shit va du tecknar bra!! :))

Svar: tack snälla du!!
linda

2012-11-09 @ 14:50:05
URL: http://feghi.blogg.se
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Du är så fruktansvärt duktig Linda!

2012-11-09 @ 20:41:10
URL: http://julhaz.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin