Nu ska jag börja rita på mitt nästa blyertsporträtt

posted in: everything .2012-10-08 / 12:14:42 . 5 comments
Efter mycket om och men har jag äntligen bestämt mig.
I mitt arkiv på min dator har jag säkert en tio bilder jag vill rita av, rita porträtt av.

Men jag har ju lovat er att steg-för-steg visa hur jag går till väga när jag ritar ett porträtt, och ingen av bilderna jag vill rita av har liksom passat för det ändamålet. De är i profil, någon konstig vinkel, eller så har de ögon som blundar, för mycket kontrast och så vidare. Jag vill rita ett porträtt rakt framifrån nästan, det är allra enklast att dela upp ett sådant porträtt i småtutorials eller vad man nu ska kalla det.

Men nu, i morse, hittade jag ÄNTLIGEN en bild som jag känner att jag vill rita av. Det är en bild på en skådespelerska, men det är ingen jag någonsin nämnt i bloggen tidigare. Jag har aldrig ens tänkt att jag skulle vilja rita av henne. Såå.. under tiden jag ritar och publicerar en massa tutorial-inlägg så får ni helt enkelt gissa er fram vem porträttet föreställer! Mina steg-för-steg inlägg kommer bestå av bilder, kanske också filmsnuttar om det gör sig bra på film det vill säga. 

kram!
Kommentarer
Postat av: Hannah

Detta inlägg gjorde min dag haha :D

2012-10-08 @ 12:57:57
Postat av: Hannah

ååå, spännande!! :D

2012-10-08 @ 13:15:17
Postat av: maja

jaa det ska bli kul att se resultatet

2012-10-08 @ 15:25:20
Postat av: Sofie

Himla rolig idé alltså! Jag ser verkligen fram emot dina tutorials, man lär sig otroligt mkt på att se hur andra arbetar.

2012-10-08 @ 16:06:49
URL: http://sofijeh.webblogg.se
Postat av: Edith :3

Skulle du inte kunna rita av marilyn monroe? det skulle bli jättesnyggt :D älskar din blogg :) <3

2012-10-08 @ 19:06:25
URL: http://kattflickas.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin