answers part III

posted in: questions and answers .2012-09-26 / 12:55:00 . 5 comments
Har du nu eller har du haft ett Förhållande med någon? ;) puss och kram
Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande.

Vill du att din blogg ska växa och bli riktigt stor? Jag tycker verkligen 
att din blogg är mycket bättre än de flesta toppbloggar!!
Åh vad snäll du är! Alltså jag vet inte riktigt. Det är jättekul med nya läsare men jag vet inte om min blogg kan bli så stor haha.

Om du måste välja endast ett av dina blyertsporträtt, vilket är din favorit? Och varför? 
Stor kram
Jag har ingen favorit än tror jag. Men det blyertsporträtt som betytt extra mycket är det här porträttet. Läser ni inlägget så förstår ni varför. Rent teknikmässigt så skulle jag nog säga porträttet på Ian.

när du målar med tusch(hur tusan stavas det?) vad använder du då för pennor? typ några proffsiga eller från BR?
Jag använder promarkers! Dock har jag inte ritat annat än små detaljer och liknande med dem, tror inte tusch är min grej faktiskt.

använder du fortfarande aldrig jeans? vad använder du då? tajts? knästrumpor? 
och du har världens bästa blogg btw!
Tack så jättemycket söta du!
Nej, jag har inte använt jeans på 4 år (!!) på grund av komplex. Det är galet jag vet. Jag använder leggins och har, nu för tiden, alltid plagg som går ner över rumpan och låren. Fina, vackra vänner därute, mår ni dåligt, ta hjälp av nära och kära. Låt det inte gå så långt att ni fastnar i en ond cirkel och tvångstankar som mig, okej? Innerst inne så vet jag att mitt beteende är galet, jag jobbar på det! 

Vilken är din favoritårstid?
Hösten!



Hur och med vad gör du dessa vackra "effekter" i bakgrunden och på kanterna på dina målningar, jag menar då som på denna målningen: http://lindaaaa.blogg.se/2012/march/l.html
Jag har gjort en videotutorial där jag visar hur jag gör, här är länken till min tutorial.

Och hur är naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet?
Nv på gymnasiet var lärorikt, intressant och väldigt tufft. Jag hade det dessutom jobbigt under min gymnasietid, speciellt under det sista året då jag inte alls mådde bra. Skolan kramade verkligen ut all luft ur mig, men jag gick ut med fina betyg i slutet. När jag ser tillbaka på mitt val av linje nu så var det ibland ett helvete men jag ångrar absolut inte att jag valde natur. Jag hade inte velat gå någon annan linje.

Hej!! jag vill börja med att säga att du e riktigt AWESOME!! jag älskar dina målningar/skisser och hela din stil! du är begåvad! men jag skulle vilja veta....vem är din förebild och idol?
Jag vill börja med att säga TACK vad glad jag blir! Jag vet inte om jag har någon idol faktiskt (om man inte räknar
med favoritband, favoritregissörer, skådespelare och liknande). Förebild vet jag inte heller.. Jag kan säga såhär: jag ser upp till människor som värnar om andra och inte är rädda för att gå sin egen väg.

Kan du inte börja med outfits igen? snälla!
Kanske. Vi får se. Inte just nu i alla fall, i sånna fall blir det till våren! Kram!

Kommer du någonsin göra en videoblogg? :)
Nej det tror jag inte. Kanske visar jag någon filmsnutt på mig och mina vänner eller liknande någon gång.

Har du någonsin målat med akryl?
Nej det har jag inte. Vill hemskt gärna prova på det!

Vem är den snyggaste tjej o kille du vet??
Jag tycker att alla människor är vackra på sitt sätt och det är svårt att just peka ut ett par stycken. Men.. två kvinnor jag tycker är hur vackra som helst är dock Eva Green och Jessica Chastain. När det kommer till män så har jag en megacrush på Tom Hardy och Matt Corby. Så vackra. Dör lite.


Vad har du för ringsignal i mobilen?
Arcade Fire - Neighborhood #2 (Laika).

Vilka tre vänner står dig allra närmast?
Min bästa vän Hanin, Veronica (Vevve) och Sofie.

Har du någonsin varit kär?
Nej. Jag har haft småförälskelser bara, men jag har aldrig varit riktigt kär.

Vad handlade ditt projektarbete om?
Jag gjorde ett UF-företag med tre klasskompisar där vi sålde en kokbok och skänkte alla intäkter till UNICEF.

Om du var fantastiskt otroligt kär, men han du var kär i tvingade dig att välja mellan honom och konsten vad hade du valt? (om vi låtsas att du ändå är säker på att han är den rätta)
Kärleken, alla gånger.

Vem/vad inspirerade dig att börja med skapandet?
Jag har faktiskt ingen aning. Jag har alltid varit väldigt kreativ och jag tror att jag kände att jag var tvungen att göra någonting med all kreativitet när jag blev lite äldre. Jag liksom behövde uttrycka mig på något sätt..

vad är det som lockar fram de fantastiska udda fantasifigurerna som du skapar ibland?
Känslor, tankar och "bilder" jag inte kan få ut ur huvudet. Det är lite svårt att beskriva dessa bilder men någon förstår säkert vad jag menar.

om du fick välja en färg som havet och himlen skulle vara om inte blåa, vilken skulle det bli?
Havet skulle få vara grönt och himlen lila!


om du fick välja en egenskap som du skulle byta ut mot en annan egenskap, vilken skulle du byta ut och mot vilken?
Jag har alltid sagt att jag skulle vilja byta ut min talang för att rita mot att kunna sjunga. Men nu kan jag faktiskt inte se mitt liv utan konsten. Nu skulle jag byta ut min ångest mot lycka. Haha vad sorglig jag låter.

om du fick välja tre personer som skulle få styre över hela världen, vilka hade du valt?
Den här var riktigt svår. Ärligt talat så har jag inget svar på denna fråga, förlåt. Tre människor som inte står för orättvisa, ytligheter och våld. Tre människor som värnar om hela vår jord, alla människor och vår miljö. Just vilka dessa tre personer skulle vara har jag ingen aning om. Jag får grubbla vidare på det.

Kan du fixa till så att "coments" blir rättstavat?
Det är fixat!

vem är(var) du i klassen? alltså tönten, pluggisen, festaren osv, haha
Enligt två av mina klasskompisar så var jag klassens djuping. Antar att jag grubblar lite för mycket haha.

kan du inte beskriva hur du pratar? har du någon dialekt eller så? :)
Dialekt vet jag inte om jag har någon. Jag pratar väl som man gör i västerås? Hur nu det låter i andras öron.
En sak jag kan berätta är att jag gestikulerar väldigt mycket med mina händer när jag pratar. Jag gör också knäppa miner och grimarser ibland när jag ska beskriva någonting. Haha pratar oftast med stor inlevelse.


Kommentarer
Postat av: Hannacat.blogg.se

Du och jag är ganska lika. :) B.l.a så har jag inte heller använt jeans på flera, flera år, och jag ''pratar'' mycket med händerna.
Kram!! :)

2012-09-26 @ 13:45:33
URL: http://hannacat.blogg.se
Postat av: Hanna- allsköns funderingar

Hoppas att du tar dig ur det där med jeanskomplexet! Jag lider av samma sak (dock inte lika mycket tror jag) och känner verkligen medlidande för dig. Egentligen tänkte jag skriva en mycket längre kommentar, men den blev alldeles för lång så det blev ett blogginlägg istället.
Sköt om dig och låt inte mörka tankar få fäste!

2012-09-26 @ 22:18:16
URL: http://tankfullheten.blogg.se/
Postat av: Leo

Jag gillar inläggen med frågor & svar :) Du verkar så storsint ändå omges jag av sk. humanister hela dagarna. Finns det inga bra killar i Västerås måntro? Nä tillbaka till tentan -_-' *gråt*

2012-09-26 @ 22:28:12
URL: http://enakademiker.wordpress.com/
Postat av: Viktoria

Du är så bra!

2012-09-27 @ 09:15:33
Postat av: Linda

Jag har inte heller använt byxor på evigheter. Slutade med det för att jag började sy klänningar, och använde dem hela tiden. Men nu finns det inte på kartan att jag skulle ta på mig tajta jeans, till stor del pga. komplex.

2012-09-27 @ 20:02:17
URL: http://hertigen.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin