lillebror

posted in: everything .2012-09-17 / 15:07:00 . 6 comments
Natten till söndagen ramlade min 17åriga lillebror på cykeln. Han slog i ansiktet och huvudet hårt och ligger nu inlagd på sjukhus. Han är illa tilltygad i ansiktet och har en blödning i huvudet samt en spricka i skallbenet. Men han mår med tanke på omständigheterna bra. Läkarna säger att han har haft en sån himla tur.

Jag har faktiskt i nån månad pratat om att jag ska köpa en cykelhjälm. Sen hände detta.
Nu står en cykelhjälm högst upp på min inköpslista. En hjälm kan rädda ditt liv. Hade min bror haft hjälm på sig hade han redan varit hemma, med lite sår i ansiktet på sin höjd. Det är egentligen vansinne att inte skydda huvudet när man cyklar.


Nu vet ni hur det ligger till, jag kommer kanske inte ha tid att blogga på ett par dagar.
Ta hand om er!
Kommentarer
Postat av: Linnéa

För någon vecka sedan köpte min mamma en cykelhjälm och då sade jag att jag också skulle köpa en. Just för att det är så fruktansvärt HIMLA DUMT att inte ha en. En kille jag känner cyklade på gatan framför sitt hus när han var liten och så cyklade han in i en bil - han fick en hjärnskada och blev aldrig sig lik igen. Och även fast han är världens goaste kille så kan man inte låta bli att tänka på hur hans liv hade kunnat sett ut om han hade haft hjälm. Ska baske mig köpa hjälm så fort jag bara kan. Hoppas din lillebror mår bättre snart! <3

2012-09-17 @ 16:50:06
URL: http://gotmybook.wordpress.com
Postat av: Maja

Åh, usch vad hemskt! Hoppas han blir bättre snart. Kramar och fina tankar till dig!

2012-09-17 @ 20:14:27
Postat av: anna

Fy vad hemskt! Min mamma blev påkörd av en bil för några veckor sen och hjälmen räddade henne. Så himla obehagligt. Hoppas din bror repar sig fort! Har blivit bestulen på min mobil (igen... hehe) så är för tillfället inte så bra att stämma träff med, men jag kan höra av mig när jag fått tillbaka den så ses vi? puss

2012-09-17 @ 21:52:16
URL: http://bergochdalbananen.blogg.se/
Postat av: Linn

Nej men usch :( Hoppas allt kommer bli bra! För några år sedan blev min pappa påkörd av en bil när han var ute och cyklade och om han inte haft på sig hjälmen hade han inte levt idag. Hjälmen sprack mitt itu och ambulanspersonalen sa att om han inte hade haft hjälm på sig hade samma sak hänt med hans huvud som med hjälmen.
Jag hoppas att han tillfrisknar snabbt! ( och lova att du har på dig hjälm för vi vill inte mista en grym konstnär!) Kramar till er alla!

2012-09-18 @ 13:52:28
Postat av: Sanna

Tänker på er allihop ♥♥♥ önskar det fanns något jag kunde göra. KRAM!!

2012-09-18 @ 22:23:39
URL: http://sannalarssons.blogg.se
Postat av: Veylia

usch, hoppas att han blir bättre!!

2012-09-19 @ 14:40:25
URL: http://livetmedautism.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin