thoughts

posted in: everything .2012-09-23 / 22:14:00 . 10 comments
Jag önskar att jag vore femton år igen. Eller jag önskar att jag på något sätt kunde berätta för mitt femtonåriga jag att det inte spelar någon roll vad andra människor tycker om mig. Jag önskar att jag kunde få henne att inse att hon är fantastisk och fin på alla sätt och vis. Hade jag vid femton års ålder förstått det så hade jag inte spenderat de fyra senaste åren tillsammans med ångesten och den förvridna bilden av mig själv. Den ångest och förvridna självbild jag fortfarande lever med. Jag försöker kämpa vidare, men just nu känns allting mörkt på något vis. 
Kommentarer
Postat av: Tove

KÄMPA VIDARE! Att du faktiskt inser att det är något fel på det hela är en bra bit på vägen!

2012-09-23 @ 22:27:29
URL: http://tovetott.blogg.se
Postat av: Anonym

Det går alltid upp och ner, för alla. Du kommer snart upp igen ska du se. Du har i alla fall insett problemet, första steget mot förbättring.
Försök säga till dig själv, rätta dina tankar när dom blir för negativa.
På samma sätt som man inte får säga taskigheter till andra får man inte säga dom till sig själv heller. Försök vara lika snäll mot dig själv som du är mot andra :)

2012-09-23 @ 22:31:38
Postat av: Veronica

<3<3<3

Svar: vännen<3
linda

2012-09-24 @ 00:49:04
URL: http://www.veronicajohanssson.blogg.se
Postat av: Linnéa

Ååh, jag får en klump i bröstet när jag läser det här. Dels för att det du skriver känns som mina egna ord, mina tankar. Och dels för att jag önskar att jag bara kunde säga till dig hur sjukt fin du är och att du skulle tro på det. För det är verkligen bilden man får av dig, en person som har enorm medkänsla och värme för andra, som är intelligent och kreativ, som är speciell, intressant och en otrolig inspirationskälla för andra. Och jag är hundra procent säker på att dina nära vänner håller med mig. Men ja, samtidigt fattar jag att det inte är så lätt.. kämpar med samma skrot-tankar själv. Jag hoppas och tror att ditt liv kommer att vända så småningom! <3

Svar: Tack för dina otroligt fina, varma ord! Jag kan bara säga tack och jag hoppas att även du blir av med alla mörka tankar snart. Massor med kramar!
linda

2012-09-24 @ 12:18:46
URL: http://gotmybook.wordpress.com
Postat av: Linnea

Linda, jag hoppas så innerligt att det blir bättre för dig! Jag vet att det kan vara svårt, jobbigt men det kommer bli bättre, ju mer du kämpar desto snabbare blir det ju bättre. Inget som kanske händer över en natt men, att kämpa varje dag gör en stor skillnad. Du är nog min starkaste insperations källa till konsten, filmen, inredningen, modet.. allt, du är som en idol för mig. Och jag hoppas att du blir bättre kompis med dig själv nu, för den viktigaste personen i ditt liv är du, så se till att bli sams. Många kramar, Linnea!

Svar: jag kan inte förstå hur jag kan ha sådana godhjärtade, omtänksamma läsare! blir helt tårögd. massor med tack och kramar till dig Linnea!
linda

2012-09-24 @ 17:06:14
Postat av: sara .b.

Vad fint att du skriver det här. Även fast du skriver i "jag-form", vet jag att den här texten säkert hjälper flera unga tjejer som känner precis samma sak. Min lillasyster har faktiskt precis nu i veckan blivit friskförklarad från sin ätstörning. Hon är 15 år och brukar läsa din blogg. Hon ser upp till dig jättejättemycket och det som du skriver här är precis sånt som 15-åriga tjejer kan behöva höra ibland.

Jag vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är att inte tycka om sig själv. Det är svårt att ta åt sig av komplimanger, speciellt i mörka perioder, men DU är ju så himla bra, smart, otroligt duktig på så mycket, och inte minst vacker!! När det känns extra mörkt, kom ihåg att det finns personer där ute som verkligen beundrar dig och ser upp till dig, då kanske det inte känns lika tungt.
Ta hand om dig! Kram

2012-09-26 @ 13:09:40
URL: http://bruggeman.blogg.se
Postat av: Anette

http://www.mtv.se/program/1166-demi-lovato-stay-strong :)

2012-09-26 @ 18:59:10
Postat av: Olivia

Jag hoppas för din egen skull att ditt liv blir bättre! Fortsätt kämpa! Du har ju dina egna funderingar och åsikter. Du vet vad du står för och du verkar innerst inne veta vem du är. Jag ser upp till dig. Om du bara kunde försöka acceptera dig själv lite mer. Eller hur? Jag är 15 och täcker ibland lite för mycket på hur andra uppfattar mig. Allt handlar hela tiden om bekräftelse. Men jag ska sluta tänka så. Tack för att du delar med dig av allt i bloggen. Va stark! Puss!

2012-09-26 @ 18:59:48
Postat av: ':')'

'Oh vad dum hon tänkte då hon kröp ner under täcket hela dagen, pressade ihop sina ögon och ville dö, ångesten höll på att knäcka henne.
nu sitter hon vid ett hörn med samma sorts problem, ångest men över annat. hon stänger ögonen och önskar att hon kunde gå tillbaka i tiden, då skulle hon göra det hon inte kunde göra tack vare ångesten. Hon hade då gjort allting annorlunda.

De senaste tiderna sköljde en känsla av värdelöshet över hennes hjärta, hon kände sig trött alldeles för ofta.
och där var det samma sak igen, samma jäkla kvällar fullt av självhat och ångest, sekunder som gick segare än timmar. Om hon hade gjort det annorlunda så hade hon haft det bättre nu, tänker hon. Det hon inte vet är att imorgon är det idag hon håller ångest över. Kvinnan vet inte vilken guldvärd tid som rinner iväg.
Allt hon behöver är något som kan få henne att inse sanningen. Åh stackars kvinnan. du är på rätt spår men varje gång du närmar dig till målet så går du vilse igen.
Att du inte kan se ljuset i ljusaste dagen beror på att du blundar.'

2012-09-30 @ 23:01:56
Postat av: Anonym

jag skrev texten för några dagar sen,, orden kom från hjärtat.
...

ta hand om dig vackra du! <3

2012-09-30 @ 23:07:33
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin