ännu en skiss

posted in: sketches .2013-02-12 / 11:57:10 . 8 comments
Här kommer ännu en skiss, denna gång i kol, som jag skissade ihop på femton minuter i morse.

Igår när jag låg ensam i min säng i väntan på att somna slogs jag av en tanke. Kanske skulle jag ta och sälja några utav mina gamla verk? Målningar jag inte är lika fäst vid längre och som faktiskt skulle göra mer nytta på någon annans vägg än instängd i plastficka i min svarta mapp.

Jag vet inte riktigt varför jag klamrar mig fast vid mina målningar och teckningar så mycket, jag gör ju faktiskt ingenting med dem. När en teckning är klar så får den en plats i min svarta ritmapp, sen får den vara instängd där och samla damm. Jag har inte en enda målning eller teckning inramad och uppspikad på väggen hemma hos mig. När en teckning är klar glömmer och gömmer jag den, vilket är synd.
Kommentarer
Postat av: Anonym

FYSATAN VAD SNYGGT

2013-02-12 @ 20:37:35
Postat av: Saga

Jag skulle! Åh, vad vacker.

2013-02-12 @ 22:24:05
URL: http://www.faci.blogg.se
Postat av: Jojjo

Gud vad fint det blev! Du är ju grym på att måla med typ allt! :D Kan inte du visa hur du målar med kol för tycker själv att det är så svårt! Allt bara kladdar och går inte att sudda om det blir fel!
Hade gött! :)

Svar: Tack!! :) Jag är nybörjare på kol så vet knappt vad jag gör!! Suddar gör jag i alla fall inte, & när teckningen är klar så sprayar jag den med fixativ så kolen inte smetar ut sig! kram!
linda

2013-02-13 @ 00:26:07
Postat av: Ella

jag hade lääääättt köpt! Den på Winberg hade jag gärna haft på min vägg. Men du kanske inte säljer den. I vilket fall är den min favvo, love it !

Svar: Den på winberg är jag inte fäst vid för fem öre då det inte var en bild jag själv valde att rita av utan en bilduppgift i skolan. Kontakta mig gärna via mail om du är intresserad av att köpa orginalet :) Kram på dig!
linda

2013-02-13 @ 19:06:56
Postat av: linnea

super fint! :) men om du hinner kan du väll göra en liten skiss med inspiration från alla hjärtans dag? jag är säker på att du kommer få ihop nått skit snyggt! :D

Svar: absolut!!! Hinner jag så slänger jag ihop en allahjärnasdag-skiss i morgon förmiddag :) kram!
linda

2013-02-13 @ 19:27:47
Postat av: Silje Helene's

Åh så fint!!

Svar: tack snälla :)
linda

2013-02-13 @ 23:12:31
URL: http://www.roligheterna.blogg.se
Postat av: marina

Jag är lika fast för mina verk och har svårt för att lämna ifrån dem. Tror nog aldrig att jag har gjort det, jo, om jag inte gillar dem, haha. :) Men det blir väl något sentimentalt värde över någon man har lagt ner tid på. Och precis som du säger, sen ligger de och samlar damm.

2013-02-16 @ 14:21:07
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Olivia

Du målar riktigt bra, skit snyggt!har själv precis börjat måla fast i akryl:)

Svar: Tusen tack!! :) kram!
linda

2013-02-20 @ 17:34:09
URL: http://oliviaalenvall.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin