answers part II

posted in: questions and answers .2013-02-26 / 01:29:23 . 4 comments
Hej jag undrar om du kan göra en tutorial på hur du ritar en näsa! :)
Jag lade upp en tutorial igår! Här är länken till den.

Dina konstverk är fantastiska! Vilket verk är du mest nöjd med? Har du någon absolut favorit?
Tusen tack snälla du! Egentligen har jag väl inget favoritverk.. Men rent teknikmässigt är jag fortfarande mest nöjd över mitt porträtt på Ian Somerhalder. När det kommer till akvarell så tror jag faktiskt att målningen på bilden nedan kan sluta som något fint. Vi får se helt enkelt.
-akvarellmålningen jag håller på med just nu.

Har du någon favoritkonstnär som inspirerar dig?
Jag har aldrig varit särskilt insatt i konst och har därför inte heller någon favoritkonstnär. Jag hämtar mycket hellre inspiration från musik, foton och film än från andras konstverk.

vad är din favorit film/bok/låt?
Jag älskar som sagt film och har hur många favoriter som helst.. Men en film som länge har varit väldigt speciell för mig är Edward Scissorhands, blev förälskad i den när jag var elva år gammal. När det kommer till böcker så har jag ännu inte släppt taget om Harry Potter-serien. Förutom den så tycker jag väldigt mycket om klassiker, svindlande höjder är en utav favoriterna. 
Låtar fastnar jag för i perioder så det är lite svårt att bara välja en, jag kanske får ta och tipsa om musik lite oftare.

Vad är din dagsrutin en söndag?
Söndagar är verkligen mysdagar för mig, dagar då bara brukar vara för mig själv. Jag gör inget särskilt då utan jag spenderar slutet på veckan med att dricka te, lyssna på musik, titta på en bra film, spela piano eller rita och måla.

Hur är din "ritrutin"? (var, hur, med någon musik etc)
Var: Intryckt i ena hörnet av mitt rum framför den enda lediga ytan, eller sittandes i skräddarställning i min säng/på mitt golv. När: jag ritar och målar nästan alltid mitt i natten och jag lyssnar alltid på musik. Just nu spelar jag alla Sigur Rós album, går inte att beskriva med ord hur bra dem är.

Om du hade haft en miljon kronor, vad hade du gjort då?
Jag hade först köpt några riktigt fina presenter till mina nära och kära.
Därefter hade jag skänkt bort pengar till olika hjälporganisationer och projekt, bland annat: läkare utan gränser, unicef, rädda barnen, wwf, Rick O'barry's dolphin project med mera. De pengar som blev över hade gått till min långa drömresa.
-en del av pengarna hade gått till organisationer som kämpar för världens djur.

Är Requiem for a dream en film som ger en mardrömmar haha?
Om man säger såhär, filmen visar den mörka sidan av droger på ett väldigt brutalt sätt. Den är obehaglig och skrämmande men om den ger mardrömmar eller inte beror ju på hur känslig tittaren är.

Vad gör du när ingen annan är i närheten och ser på?
Jag sjunger! Ibland kan jag även lägga mig raklång på golvet med fin musik i öronen och bara försvinna en stund.

Har du någonting döljt inom dig som ingen annan vet?
Ja det har jag. Har vi inte alla det?

Favoritregissör? 
Malick, Kubrik och Tarantino är topp tre. Men har så många andra jag tycker om samt så har jag många kvar att upptäcka!

Vad handlade ditt projektarbete om? Sitter hemma och sliter med mitt och är nyfiken på vad andra har gjort, he.
Tillsammans med tre andra klasskompisar drev jag ett UF företag! Vi tillverkade en liten kokbok som fokuserade på små gulliga och roliga frukostar. Alla intäkter skänkte vi till Unicef.

Beskriv dig med 3 ord?
Kreativ, drömmande och tänkande.

Vem står dig närmast i din familj?
Min mamma, min fina mamma.
- ett foto jag tog på min mamma på gotland i somras.

Bästa maträtten?
Detta kanske inte räknas som en komplett maträtt men jag måste svara: havregrynsgröt!!!!!! Det är det godaste som finns, är besatt av det.

En person som du VERKLIGEN kan lita på?
Måste återigen svara min mamma. 

Skrattade senast?
Jag skrattade senast tillsammans med min bror Johan. Vi ska alltid hålla på och driva och dryga med varandra.

Bästa artisten?
Kan inte bara välja en artist/ett band. Här kommer mina absoluta favoriter vars musik jag inte kan leva utan:
Arcade Fire, Beirut, Sigur Rós, Devendra Banhart och Tame Impala.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men åh, vilket underbart hår din mamma har! Drömhåret!

Svar: jag vet!!!! så himla fint!
linda

2013-02-26 @ 09:31:26
URL: http://tintura.blogg.se
Postat av: Pia

Åh, Tame Impala kommer ju till Way Out West också!

Svar: JAG VET!!! *dör*
linda

2013-02-26 @ 22:27:26
URL: http://flyinglions.blogg.se
Postat av: Olivia

Din mamma ser ur som Luna Lovegood bakifrån :)

Svar: hahahahah jaaa
linda

2013-02-27 @ 08:55:22
URL: http://ollesplace.blogg.se
Postat av: Olivia

Oj, jag såg först nu texten ovan kommentarfältet. Jag har laddat ner några av dina bilder till en liten insperationsmapp på min dator som jag använder ibland när jag ska rita, är det okej? Jag sprider dem inte vidare eller något :)

Svar: Det är okej :) Om du väljer att lägga ut dem någonstans på internet så är det också okej, men vill att du länkar hit till min blogg i så fall :) kram!
linda

2013-03-01 @ 22:54:40
URL: http://ollesplace.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin