Svar på kommentar - Bristol

posted in: everything .2013-02-14 / 10:31:00 . 3 comments
Hej Linda! 
Skulle du kunna visa nån teckning du ritat på bristol-pappret och något med det andra? Så man ser vilka skillnader det är? Jag försöker nämligen hitta ett nytt bra papper att rita på och tror det skulle hjälpa mycket! 
Du och din blogg är verkligen hur jävla grymma som helst!

Först vill jag säga: tack för dina fina ord! Så himla roligt att du tycker om min blogg!

Det som skiljer bristol-pappret (från märket Canson) från många andra papper är att det har en så himla slät gräng. Det vill säga, pappret är väldigt slätt med nästan inga ojämnheter. Det gör att skuggorna blir väldigt fina och jämna när man skuggar på det pappret. Till en början tyckte jag inte alls om pappret för att jag tyckte att det var för fint och nästan lite halt, men efter att ha använt det i något/några år nu så kan jag inte tänka mig använda ett annat papper, inte när det kommer till blyertsporträtt i alla fall.
Ni ser skillnaden i "grynigheten" i skuggorna.

Kommentarer
Postat av: GeMina Arts

Åh vilken skillnad! :)

Svar: verkligen! :)
linda

2013-02-14 @ 22:10:14
URL: http://geminaarts.blogg.se
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Vart har du köpt det? :) Mina teckningar liknar nämligen den till vänster så skulle gärna vilja testa på att få en sån glansig skuggning :D

Svar: har köpt det på zinkvit.se :)
linda

2013-02-16 @ 22:59:03
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: Annie

Vart kan man köpa sånt papper? Kan man hitta det i någon affär runt stockholm, eller måste man beställa från nätet? :)

Svar: Jag har ingen aning om man kan hitta det i stockholm, jag köper det på zinkvit.se :)
linda

2013-02-17 @ 00:01:54
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin