from another world

posted in: books & music .2013-01-27 / 11:28:00 . 1 comments
Det är söndag och jag tänker spendera hela dagen instängd i mitt rum.
Jag har plockat fram papper, blyertspennor, akvareller och penslar. Nu tänker jag spendera de kommande timmarna med blyertsporträttet jag håller på med och en ny akvarellmålning jag skissade grunden till i natt.

När mina favoritband inte spelas så tycker jag himla mycket om att lyssna på filmmusik och ibland även klassisk musik. Det är svårt att hitta något vackrare än ett mäktigt musikstycke. För att ni inte ska gå miste om dessa underbara toner så kommer här några utav mina många favoriter bland alla tusentals vackra musikstycken, från filmer denna gång.




<> Ennio Morricone - Harvest (from Days of Heaven)
<> Alexandre Desplat - River (from The Tree of Life)
<> Ennio Morricone - Rabbia E Tarantella (from Inglourious Basterds)
<> Hans Zimmer - Time (from Inception)
<> James Horner - Of one heart, of one mind (from A Beautiful Mind)
<> John Williams (& Yo-Yo Ma) - Becoming a geisha (from Memoirs of a Geisha)
<> Shigeru Umebayashi - Farewell No.2 (from House of Flying Daggers)
<> Danny Elfman - The Grand Finale (from Edward Scissorhands)



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag lyssnar också väldigt ofta på filmmusik, men min spellista är inte så lång ännu. Det är jättekul att få mer musiktips! Helt underbara låtar, speciellt River och Becoming a geisha! <3 Tack så mycket!

2013-01-27 @ 13:09:12
URL: http://enligtjessica.blogspot.com/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin