trött

posted in: everything .2010-09-26 / 21:13:25 . 20 comments
Jag har legat i min säng hela dagen. Jag har knappt orkat lyfta en fena. Jag är alltid lika tråkig och trött på söndagar.

Någon av er som kan tipsa om en sorglig film? Nu menar jag ingen romantisk komedi som man fäller en liten tår till, utan en riktig tear jerker, som man störtbölar till. Jag är inne i någon slags "jag kollar bara på sorgliga filmer"- period.
Arwenporträttet ligger halvfärdig i min bokhylla, som sagt har jag inte orkat gjort någonting alls förutom att ligga i min säng och kolla på tv idag. Men jag lovar att jag kommer rita klart henne i veckan.
Kommentarer
Postat av: sofi

Jag storbölar alltid till trollet i parken. Men jag är nog den enda. :P

2010-09-26 @ 21:34:11
URL: http://aprilsbarn.blogg.se/
Postat av: hanin

Jakten på lycka är på tv3 just nu, lagom sorglig tkr jah!<3

2010-09-26 @ 21:52:50
Postat av: Kira

döda poeters sällskap

2010-09-26 @ 21:59:50
Postat av: Lina

Du har antagligen redan sett den här men "my sisters keeper" (allt för min syster tror jag den heter på svenska haha ?) är ju superbra och sorglig. Annars så har en massa folk tipsat mig om "the last song" som världens bölfilm men jag har själv inte sett den haha så jag vågar inte rekommendera den till 100%... ;)

2010-09-26 @ 22:01:06
URL: http://linaloveli.blogg.se/
Postat av: Jess

The pursuit of happyness, den kollar jag på nu! Jag gråter jättemycket till den.

2010-09-26 @ 22:25:34
URL: http://artbyjess.blogg.se/
Postat av: Lisa

Titanic får alltid mig att storböla oavsett hur många gånger jag sett den. The Pianist är också riktigt sorglig...

2010-09-26 @ 22:43:50
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Emma

Hachiko får iaf mig att storböla :)

2010-09-26 @ 22:49:06
URL: http://emmaagzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hachiko - a dog story är en riktig grinfilm! Jag har nog aldrig gråtit så mycket till en film... Fast gillar du inte hundar kanske du inte ska se den. Annars är Min hund Skip väldigt sorglig också. Men det är också en hundfilm ;) Andra grinfilmer: Ps. I love you, Ciderhusreglerna :)

2010-09-26 @ 23:05:33
URL: http://tintura.blogg.se/
Postat av: Julia

The Crow är en riktigt sorglig film, och även en av mina absoluta favoriter. grymt bra! :)

2010-09-26 @ 23:15:21
URL: http://juliamattsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Då slår jag ett slag för City Of Angels. Och, dock är jag en storbölare som gråter åt väldigt mycket, V för Vendetta. Jag gråter jämt i slutet haha =)

2010-09-26 @ 23:17:03
URL: http://sofiaenarsson.blogg.se/
Postat av: Jane

Hachiko och the notebook är två filmer som får mig att störtböla. :P Har du själv något tips på en sorglig film?

2010-09-26 @ 23:55:02
URL: http://thediaryofjane.blogg.seth
Postat av: Tora

Hachiko! Jag såg den med 2 kompisar och ngra timmar senare satt vi ute på altanen och hade andningsproblem...Jag vet inte om den verkligen var sååå sorlig men när det handlar om ett djur så kan jag offtast inte hålla tbx tårarna-.-'

Den handlar om en Japansk hund (vilken sort kmr jag inte ihåg) som lämnas på en tågstation och sen hittas av en proffesor och dom blir tillslut oskiljaktiga. Det fina var att det var en sann historia och det finns en bronsstaty på tågstationen av Hacico! Hoppas du kan se den om du inte gjort det! <3

2010-09-27 @ 08:06:10
URL: http://bloodberrypie.blogg.se/
Postat av: Frida

Pay it forward är sorglig.. och sen är click också grymt sorlig. Den är rolig först, men sen så bara gråter man och gråter. Sjukt sorglig film :/

2010-09-27 @ 09:51:19
Postat av: Julia

Höstlegender, eller Legends of the fall som den heter på engelska, är en riktigt bra film! Det är en film som man lätt gråter till! Jag gråter inte när jag ser den, men däremot andra i min släkt gör det.



Fast ja, jag har aldrig kollat riktigt ordentligt på den heller.

2010-09-27 @ 11:56:49
Postat av: Hanna

Eight below och Hachico är två filmer som jag bölade skiten till. Haha.

Men det handlar om hundar och jag är känslig för sånt, men så jävla bra alltså...

2010-09-27 @ 13:33:38
Postat av: My

My sisters keeper. Sjukt bra, och sorglig! Jag håller på att läsa boken nu också :)

2010-09-27 @ 14:37:44
Postat av: Elle

Pay it forward och hachiko, båda otroligt sorgliga, enligt mig. Älskar din blogg! :)

2010-09-27 @ 16:18:44
Postat av: Nina

Boy A helt klart.

2010-09-27 @ 18:38:41
Postat av: Lina

Timmarna är sorglig också! Har bara sett den en gång i mitt liv när jag var liten och inte förstod mig på filmen riktigt men mamma och syster grät till den så jag antar att den är sorglig haha! Har den hemma så jag borde ju se den någon gång igen...

2010-09-27 @ 19:04:19
URL: http://linaloveli.blogg.se/
Postat av: emilia

Hachiko är nog världens sorgligaste film, och när jag såg den var det inte direkt några småtårar som smög sig fram utan jag bölade, hulkade och grät så att jag var alldeles svullen och fick svårt att andas haha. Men det kanske är för att jag har sån kärlek till djur (speciellt hundar), men se den! Älskar verkligen den filmen men jag klarar inte av att se den en gång till, haha.

2010-09-28 @ 19:59:24
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin