01: vem är jag?

posted in: linda .2011-02-07 / 20:01:27 . 44 comments
Jag heter Linda Marie Larzon Sundell, men jag önskar att jag bara hette Linda Marie Sundell. Min pappa heter Larzon i efternamn och jag kommer inte ihåg hur hans röst låter eller hur blåa hans ögon är, men det är inte konstigt eftersom jag inte har träffat honom på sju år. Ibland undrar jag om jag ens skulle känna igen honom om jag träffade honom på stan. Om en månad fyller jag arton år. Då kommer namnet Larzon försvinna för alltid.

Det är jag som skriver den här bloggen. Jag är sjutton år och elva månader gammal och har ibland för mycket tankar i huvudet. Jag har svårt att tycka om mig själv, vilket jag försöker ändra på så gott jag kan. Jag är glad när människor runt omkring mig är lyckliga, när det är varmt ute och alla träd är täckta av gröna löv och när min fem år gamla lillebror ger mig en kram. Jag skrattar mycket, jag har rätt dålig humor. Jag gråter mycket också, när jag ser en sorglig film, läser något fint eller tänker på sorgsna saker. Men jag kan också gråta av att jag skrattar för mycket. Jag älskar apelsinjuice, musik och te i alla smaker. Jag är kär i kärleken, sommaren, turkost vatten och svartvita pianotangenter. Jag hatar sparris, ärtor och allt elände i världen.
Den mysigaste tiden på dygnet enligt mig är morgonen, då allt är mörkt, tyst och man får äta frukost och läsa en fin bok. Jag läser väldigt mycket. Favoritböckerna är harry potter och några utav de böckerna är så slitna av all läsning att framsidan nu sitter fast med endast en centimeter papper. Flyr jag inte undan verkligheten i en bok så gör jag det i en film, eller en serie. Jag är besatt av filmer, skådespelare, regissörer och oscarsnomineringar. Fånigt, kanske vissa av er tycker, men för mig är det underbart att försvinna in i en film och glömma allt runt omkring en för en stund. Men när sista sidan är läst eller när eftertextarna långsamt börjar rulla, kommer jag alltid tillbaka till verkligheten igen, då brukar jag inse att min verklighet är rätt fin ibland, även om den är tuff, grå och tråkig vissa stunder.
Utan min familj vore jag ingenting. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan mina tre bröders galenskaper eller min mammas kloka ord när jag är ledsen. Jag vore ingenting utan mina vänner heller. Mina vänner är de underbaraste vännerna på jorden. Vi delar många fina minnen och skratt ihop och fler minnen och skratt kommer det att bli.
När alla i min familj sover och huset är alldeles tyst, så brukar jag plocka fram pennor och papper och rita i min ensamhet. Jag kan inte fokusera eller koncentrera mig särskilt bra när det händer mycket runt om mig när jag ritar. Med fin musik i öronen så brukar jag låta pennan svepa över pappret. Jag älskar att vara kreativ. Ibland önskar jag att dygnet bestod av fler timmar än tjugofyra. Då kanske jag hade mer tid över till mina pennor och penslar. Oftast växer ansikten av kända personer eller vackra människor fram på mina ritpapper, men ibland låter jag min fantasi bestämma vad som ska hamna på pappret. Då brukar mina målningar och teckningar bestå av figurer med långt hår, smala armar och mörka ögon. Min mamma brukar säga att dessa målningar är väldigt sorgsna, kanske är jag ledsen när jag målar dem, jag vet inte.
Förut var jag osäker på vem jag var. Jag bar kläder i alla regnbågens färger och blekte mitt hår. Nu är majoriteten av mina kläder svarta, gråa eller beiga. Mitt hår är mörkt och förstört för tillfället och jag sticker inte ut i mängden på det sätt jag gjorde förut. Men jag är nu nästan säker på vem jag är och jag vet vad jag vill. I framtiden vill jag stå klädd i operationskläder och rädda liv. Jag vill känna att jag har gjort något meningsfullt i livet, något som betyder mycket för just mig.

Jag vet att detta inlägg består av många ord, några utav er orkade säkert inte läsa alla rader. Men det här är jag.
Nu blir jag också nyfiken på vilka ni är. Vad får er att le? Vad drömmer ni om? Vad äter ni till frukost? Tycker ni mest om te eller kaffe? Berätta något om er själva! Oavsett om det är fånigt, ointressant eller knäppt.
Kommentarer
Postat av: Alexandra

fint.

Jag orkade läsa hela. Du verkar visst speciell. Sorgligt det med din pappa.



Vad som får mig att le.. svår fråga. Det som får mig att le är nog mina vänner. Jag är ganska skrattig när jag är med mina vänner, men inte annars. Musik får mig också att le.



Jag drömmer om att bli något som betyder något för någon, om bara för en person. JAg vill ha förändrat någons liv, till det bättre. Kanske läkare, författare, politiker eller brottsadvokat. Sånt tycker jag låter trevligt.

Till frukost brukar jag inte äta något oftast, jag glömmer ofta bort det eller hinner inte med. Kanske borde stiga upp tidigare, men det är såå skönt att sova.



Jag dricker varken kaffe eller te, jag önskar att jag drack te för jag tycker att det är ganska fint att dricka te men jag gillar verkligen inte smaken, det var nog ett par år sedan jag sist smakade men jag minns den så väl.



Du verkar vara en fantastisk människa Linda. Lycka till med din läkar karriär!

2011-02-07 @ 20:11:57
URL: http://byalexandra.blogg.se/
Postat av: Charlene

Det var fint skrivet! Jag älskar också att rita och drömma bort mig till en annan värld. Jag behöver uttrycka mig kreativt för att må helt bra.

2011-02-07 @ 20:54:19
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: marcus

måste säga att det var en jättefin text

2011-02-07 @ 22:12:50
Postat av: Sofie

hej Linda! Jag tittar ofta in på din blogg och är total förälskad i dina teckningar, speciellt de du "hittar på" själv. Min stil till tusen procent! Jag älskar också att rita och hoppas att någon gång i tiden bli lika bra som du. Men eftersom du frågar så kan jag berätta att jag också älskar kläder och att förändra min stil dag efter dag. Jag ser mig själv i framtiden sitta någon annanstans, kanske Italien eller liknande, i ett par slitna jeansshorts och mina egna designade kläder och rita av allt som rör sig. Kan också meddela att jag HATAR dammsugare och "stötar" från studsmattor.. haha, hoppas jag gav dig en liten lässtund nu. Keep up the good work tjejen!

2011-02-07 @ 22:18:51
URL: http://belief.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Jag heter Lisa och är 19 år och sex månader. Jag är precis som du när det gäller att undanfly verkligheten -- jag älskar att läsa en bra bok, men även bra filmer och serier kan ge mig samma typ av tillfredställelse. Visserligen älskar jag att läsa klassikerna (min favoritbok är Wuthering Heights), men jag måste ändå erkänna att mina Harry Potter-böcker också är väldigt utslitna efter att ha läst om dem när jag var yngre.

Det är inte löjligt att du gillar skådespelare och regissörer -- det gr jag också, men jag gillar även manusförfattarna.



Det som får mig att le... Det är så mycket -- när jag ser min katt leka, när jag ser en hund springa, när jag ser min brorsson springa omkring... Jag ler åt allt som lever, och det inkluderar naturen (det är av just den anledningen jag längtar till våren så mycket nu).

Jag drömmer om att en dag antingen arbeta som skådespelare eller författare. Jag hoppas även att jag en dag ska kunna göra volontärarbete av något slag; jag läste att man kan arbeta med delfiner i Kenya, vilket skulle vara intressant, men jag skulle även vilja hjälpa människor som drabbats av HIV/AIDS på ett eller annat sätt. Att dessutom få åka till Fiji och utforska korallreven där är ett mål.



Jag älskar stora frukostar som består av yoghurt, mackor med alla möjliga pålägg, äggröra/kokta ägg, juice och ibland kaffe. Kaffe är bland det bästa jag vet, men iste på en varm sommardag är oslagbart :)



Kram på dig!

2011-02-07 @ 22:30:51
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Nikki

Jag brukar på något vis alltid föreställa mig mitt namn ritat i färgen gul. Min bästis Gabriel(en lång, blond, kontrabas-spelande, halvengelsk gubbpojke) och jag brukar diskutera sådana här saker och vi har kommit fram till att det är min själ som är gul. Jag tror det stämmer, jag är väldigt gul. Inte för att jag klär mig i gult, det passar mig inte särskilt bra. Jag brukar ha på mig kläder som normalt folk aldrig skulle få tanken att ha. ett linne som börjar precis ovanför naveln, så man ser hela Bh:n, mintgrön t-shirt och laxrosa kjol. Allt möjligt. Jag brukade alltid vara glad jämt, men tonårshormonerna kanske har kommit ikapp mig, så nu blir jag lite nere ibland. Jag kan drömma mig bort i Sven Nordqvist och Tove jansson illustrationer (tecknarna till Petson och Finus och Mumintrollen) Jag har långt blont hår, potatisnäsa och äter galet fort, speciellt apelsiner. Tjaa... jag har alltid varit en missanpassad stockholmare på den vackraste platsen i Sverige (österlen). Bokskogarna här måste vara ursprunget till all magi i världen, just sayin'. Jepp, that's me.

2011-02-07 @ 23:46:05
URL: http://nikkisch.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej jag heter lina och fick en liten tår i ögat när jag läste. Fina fina fina du, underbart skrivet <3

2011-02-07 @ 23:48:49
URL: http://okjelina.blogg.se/
Postat av: Linnéa Björnfot

Inatt kan jag inte sova. Jag älskar att kika in här på din blogg lite då & då.. inte bara för dina vackra bilders skull. Ibland är det bara skönt att läsa någon annans tankar och funderingar kring livet och allt därtill.



Känner igen mig i dig, även om du är något yngre än mig. Känslan jag förut hade av att inte riktigt veta vem jag var, vad jag ville med mitt liv. Jag brukade också vara en regnbågsflicka som syntes på gatorna bland alla människor, det var en period i mitt liv som alla andra, men numera är jag bara jag. Det är underligt hur man bara får för sig att sätta sig ner och prata/anförtro sig så här till någon man egentligen inte känner. Fast kanske är det det som är poängen. Men det får en att kanske känna sig lite mindre ensam i den här enorma sfären som vi alla promenixar runt i.



Just nu önskar jag att jag kunde fälla ner mina tunga ögonlock och bara få somna, men det händer inte. Har trillat in i en sömnlös period igen. När det blir så brukar jag försöka hitta på något, eller tänka på saker som gör mig glad. Som tillexempel fina filmer, böcker eller alla teckningar som jag fått av mina underbara små lån-barn (brukade passa de ofta när de var yngre o nu känns dem lite som mina egna.. eller småsyskon kanske). Och musik. Det är väl oftast dit jag vänder mig.. jag skulle vilja ge skaparen av spotify en stor kram ibland. haha.



Som jag babblar på.. Om du ens orkat läsa allt det här? :P Jag kanske borde göra lite thé och krypa ned i sängen med senaste boken. Försöka komma till ro eller nåt.



Gröt. Äter jag till frukost alltså. Och jag föredrar alltid thé om jag inte behöver bli akut pigg, då blir det ibland kaffe :) Jag drömmer om dagen då jag verkligen lärt mig att älska mig själv, så att jag kan ge mer utav mig själv till andra. Och så drömmer jag om att få tillbaka en älskad person..



Hoppas du inte hann bli gammal och dö av ålder innan du nådde hit :) Tack för att du delade med dig av dig själv! Godnatt.

2011-02-08 @ 02:49:59
URL: http://innanformindorr.blogg.se/
Postat av: Annicat

Det var en väldigt fin text och du beskriver dig själv på ett välskrivet, men inte tråkigt, sätt. Det var roligt att läsa! Du verkar vara en fin människa, på både utsidan och insidan! Kram!:}

2011-02-08 @ 04:08:49
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: SARAS FOTON & TECKNiNGAR

Riktigt bra skrivet, läste varenda ord. Fortsätt med din awesome blogg! ;)

2011-02-08 @ 07:20:00
URL: http://beatlestokig.blogg.se/
Postat av: Sickan

Jag älskar vanilj-te, klippa och ljudsätta egna filmer och att dra på heavy metal på högsta volym när jag är pissed off på någon eller något.

2011-02-08 @ 09:13:28
URL: http://cruelme.blogg.se/
Postat av: Lotta

hej. jag har varit en hemlig besökare under en tid och fascineras och inspireras av dej och dina målningar. Du har en otrolig kreativ sida och du skulle gå långt med den, det är ett som är säkert. Kaffe! blir det på morgonen men en kopp te en kall, regnig november dag är något riktigt fint. Fortsätt att inspirera och föra konst till världen!

2011-02-08 @ 10:31:06
URL: http://lottakindberg.blogg.se/
Postat av: Lina- my art & my life

åh, det var jätte intressant och inte alls fånigt! du verkar som en härlig person!



jag då, jag blir också glad när min omgivning är glada. Ett leende kan verkligen sprida sig! Jag älskar verkligen sommaren och ska njuta av varje minut som går på den. Vara med underbara vänner och rita en massa:)

Nått lite konstigt då, jag har älgfobi! hatar att gå ifrån bussen i mörkret, eftersom jag bor mitt i skogen. haha



gillar din blogg och du målar helt otroligt!

2011-02-08 @ 11:35:23
URL: http://shiiwie.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh, va fint skrivet (: Jag brukar inte gilla att läsa om folk, men du formulerar dig så bra att det var värt att läsa!



Lika lite som jag gillar att läsa om andra, lika lite gillar jag att skriva om mig själv. Men jag gör ett litet kort försök.

Jag heter Emilia. På pappret är jag 22 år, även om jag själv inte känner mig som 22. Jag kämpar med mig själv, mindre än jag behövde göra förr men ändå mer än jag önskar att jag behövde.



Att drömma är någonting jag tycker är jättesvårt, det känns som att saker bara kan krossas när dom fått form och om jag inte formar någon dröm, kan den ju inte krossas, eller?

Men att leva utan drömmar är svårt, extremt svårt. Jag har drömmar - så klart. Jag har drömmar, jag är nog bara rädd för att sätta ord till dom.



Jag föredrar te - kaffe är ett big no no. Jag avskyr rökning och har svårt för att minnas saker ibland. Jag är inte dum, min lilla hippocampus har bara fått sig en törn.

2011-02-08 @ 12:11:27
URL: http://emiliahelene.blogg.se/
Postat av: - - M a j a s B i l d e r - -

Åh vilken fin text (läste allt!) och vad bra du skriver! :) Ehm något om mig... Jag gillar dina texter, te, fotografera, sova, glass, sommar och så vidare, och så vidare...

2011-02-08 @ 15:16:05
URL: http://majasbilder.blogg.se/
Postat av: Veronica

Mycket mycket fint!!!!

2011-02-08 @ 15:28:35
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad kul att du (förhoppningsvis) börjar blogga igen! :)

2011-02-08 @ 16:05:00
URL: http://tintura.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag läste allt :D



Jag förstår lite det här med din pappa. Jag träffade inte min på ett halvår o tyckte det var skitjobbigt. :(



Mina gladaste stunder är, som du, när andra människor runt mig är lyckliga. Då brukar jag bli lycklig. :)



Jag älskar choklad och kan inte låta bli det, jag älskar vanilj latte som jag gör hemma varje dag, jag älskar att hitta fina plagg (hihi känner mig som en förjävligt materiell person xD) och jag älskar solnedgångar, om man kollar igenom min dator har jag säkert 200 olika bilder på solnedgångar. Mitt minne drar sig bort ibland och jag kan känna mig som en handikappad guldfisk, men min bästa kompis står ut med mig ändå och det är jag otroligt glad för.

Haha ja jävlar, här blev det mycket text x)

2011-02-08 @ 19:05:55
URL: http://fascalia.blogg.se/
Postat av: Tove

Till frukost äter jag tyvärr inte så mycket, en kopp te och en halv macka på sin höjd.. det går inte att trycka ner något då. Zombie nummer ett innan klockan 10 ungefär, haha. Innan var det bara te som gällde men nu har jag börjat dricka på tok för mycket kaffe, ett beroende vill jag inte ha men det lutar åt det hållet.

Jag äter helst djungelvrål, beasås och ostbågar.. haha!



Går i nian och har haft en av de sämsta dagarna i mitt liv som började med ett nationellt prov i svenska och slutade i kaos. Provet gick väl ganska bra men sen har allt hänt på en gång...

Men jag hittar styrkan i musiken och mina fina vänner. Tar även hand om min grannes hästar nu när de är på semester och ett par gulliga små hästar som inte kräver något av en är också en bra tröst! Slutade rida för fem år sedan men har fortfarande ett band till de vackra djuren efter 7 års ridning.



Ibland tar jag också mig tiden att rita/måla (du och kandee fick mig att börja) det får mig ofta på bättre tankar och det är befriande på något sätt. Jag har nu ritat 3 stycken blyertsporträtt, inte så mycket kanske men jag känner att jag har utvecklats och det är väldigt kul för mig som annars aldrig blir nöjd med något. Sätter för hög press på mig själv, haha. Efter att jag ritade ett Hitler porträtt till ett historiaarbete har min historialärare och mentor tjatat på mig om att jag ska gå det estetiska programmet.



Det här blev ju värsta uppsatsen om mig själv... ajdå! Hoppas du orkar läsa.. blev lite halvdeppigt däremellan men jag har som sagt haft en pissdag. DU ÄGER btw!

2011-02-08 @ 19:28:42
Postat av: Rebecca 17år

Du skriver så otroligt bra!

Jag känner själv igen mig i en del saker du skriver, älskar också att titta på film. Drömmer mig bort hela tiden och jag gillar att rita väldigt mkt, men det är inte i närheten av vad du kan :)Jag har också svårt att tycka om mig själv, och borde försöka mer :) Samma med mina teckningar, dom är lite läskiga och jag antar att det jag ritar speglar mitt humör/hur jag mår men men. vill också bara säga att du verkar vara en hel cool person!, och dina teckningar behöver man väl inte ens kommentera längre? :D

2011-02-08 @ 19:39:33
Postat av: Julia

Cool blogg, älskar dina teckningar! Du är grym!



Jag heter då Julia och 15, snart 16 år. Jag gillar verkligen att vara vaken under natten/morgonen. Det är väl mest den tiden jag kan vara lite för mig själv, eftersom de flesta andra sover. Jag trivs att vara ensam för det mesta, förutom när det är kolsvart. Jag är ganska mörkrädd av mig.



Jag har även börjat tro på spöken/andar. När min pappa var liten spökade det i huset de bodde i, dock slutade allt när huset brann.



Jag gillar lite kaffe, men inte te. Älskar däremot O'boy och Coca Cola. Dricker o'boy till frukost, och om jag känner för det brukar jag äta något, typ flingor och mjölk.. Jag gillar havrefras.



Jag väldigt svårt att hålla mig för skratt. Musik och ironi/sarkasm är rätt awesome enligt mig, och annars älskar jag att teckna, spela gitarr, fota eller gosa med min katt.



He-he.. Hoppas du nu inte har avlidit av långsam uttröttning! :D

2011-02-08 @ 19:43:53
URL: http://precus.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej Linda.

Jag är precis som du var, jag vet inte vad jag vill, har ingen aning. Jag vet bara att jag VILL. Någonting.

Jag måste också påpeka hur bra jag tycker din blogg är, den är personlig och du verkar vara en fin person.

Jag äter helst mackor till frukost, helst mackor över huvudtaget. Mackor och potatis och sås är min favorit mat, ever. Och ett glas mjölk eller saft till.

Jag är också kreativ, kika gärna in på min blogg för att se foton och bilder jag ritat.

2011-02-08 @ 19:47:32
URL: http://etapenna.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! jag märkte nu att vi är ganska lika? Haha ganska coolt.

Att vakna till ett gulligt sms eller till en otroligt spännande dag gör mig lycklig. Även mina vänner, film och historier gör mig lyckligast i världen! Jag drömmer om att skriva, dag ut och dag in. Allt från tidningsartiklar till böcker. Jag vet hur varje bok förändar och formar mig, så jag vill ge nya historier till andra personer. Har även en dröm om att sjunga, men det är en annan historia.

På senare tid har jag blivit facebook beroende, vilket har gett mig sömnproblem och jag har inte läst en bok på över ett halvår! Men, jag är på väg därifrån och spenderar över hälften så lite tid vid datorn än vad jag gjorde förut.

Där var lite vldigt onödig fakta om mig :)

2011-02-08 @ 19:55:50
URL: http://pappersduva.blogg.se/
Postat av: Casowa

Jag kunde inte sluta läsa det, så jag läste allt (plus att jag typ fick en lite läskig känsla när jag läste det, för du lät så mycket som en tjej jag en gång träffade i Stockholm för ett bra tag sedan).



Och bara för att jag säkert kommer bli avbruten igen om jag fortsätter att se klart på den delen av serien jag just nu kollar igenom, så tänker jag skriva en lång kommentar nu. ^^



Mitt namn är Caroline Sophie Wahlberg, men egentligen är nog inget av de namnen något jag lystrat till under de arton åren, en månad och två dagarna som jag har levt. Visst har jag väl alltid reagerat, för att jag har förstått att "Caroline, det är hon som de ser är jag." och jag är inte ett dugg bra på att reagera om någon tilltalar mig vid Carro, den enda som får mig att reagera med det smeknamnet är min broder. Däremot reagerar jag på "du", "den där" eller "hon där", då det är vad jag många gånger tilltalades med för många år sedan, men jag reagerar även då folk kallar mig Caius eller Caiu. För Caius är jag helt enkelt. Men jag reagerar även att folk menar mig då de skriver Vazchu eller Casowa. Precis som dig har även jag svårt att tycka om mig själv. Dock vet jag inte varför, men min gissning är att det har blivit så för att jag under majoriteten av mitt liv har varit den hatade eller osynliga. Om man ska vara ärlig, så tror jag att jag egentligen gillar mig själv, men att jag inte vågar visa det eller tro på mig. Jag gillar att jag vågar stå för vad jag tycker är rätt och för att jag fullständigt skiter i att folk tycker att jag gillar fel saker och ska växa upp "bara för att jag är vuxen nu". Jag är enormt förtjust i drakar av alla dess slag och detsamma gäller demoner. Mina kameror är mina bästa vänner och de enda jag litar på till fullo och jag lever om nätter och dagar i mitt sinne långt borta där jag är vad jag ibland önskar att jag var, för jag älskar att fantisera och drömma mig bort. Jag är sämst på att tala av allt jag gör, jag snubblar ofta på orden och vet ibland inte vad jag ska säga, det är därför jag älskar att skriva - för då snubblar jag inte på orden och det är mina fingrar som talar istället för min mun. Jag är även enormt förtjust i att rita, för då kan man skita i allt omkring sig och försvinna in i sin bild, det samma gäller filmer och serier. Jag älskar bra filmer och jag tycker att Tim Burton's filmer är bland de bästa som finns, jag älskar även anime av många olika slag och även andra serier med "riktiga människor" i. Böcker är mitt sätt att skapa tankar och jag älskar att bli skrämd av riktigt bra rysare eller bli fångad i ett fjärran rike ifrån en svunnen tid. Musik är min drog och tillsammans med musik, film, serie, bok, bild, kameror och text kan jag stiga in igenom dörren till en annan värld av alla som finns. Jag är väldigt förtjust i några ting kallade bionicle och har varit det i tio långa år, de står mig fortfarande lika nära som förr när de hjälpte mig att stå ut när jag inte hade något eller någon att fortsätta för.

Jag älskar att skapa och se mer än vad som finns på ytan. Då jag är i skolan brukar jag oftast bara visa mig glad och positiv, även fast jag ibland kanske är tvärt om, för jag har aldrig gillat att visa exakt vad jag känner, och än mindre säga exakt allt om mig. Mitt minne är ibland överdrivet kort och ibland längre än längst och jag hatar när folk röker i omkring mig eftersom jag har astma och får svårt att andas då (plus att jag oftast mår dåligt också). Jag älskar att sporta, men jag klarar inte av att göra det längre pga. knä problem och astma som blivit värre - förr var jag den som spelade fotboll och innebandy, för att inte tala om att folk trodde att jag skulle kunna komma långt som vänsterback inom fotbollen. Jag är inte social på min fritid med människor, däremot med djur, växter, maskiner, fantasier och mitt ritblock.



I sinnet mitt har jag sedan tio års åldern haft en dröm om att vilja bli författare, att kunna lära mig att beröra folk med mina ord och texter såpass bra som folk kan beröra mig med sina ord och texter. Men sedan en tid tillbaka har mitt sinne även viljat bli fotograf, men även på ett tryckeri. Och ibland får jag även den fåfängda drömmen om att jag vill bli illustratör och även sy mycket...



Och detta var väl vad jag kan komma på just nu.

2011-02-08 @ 20:03:45
URL: http://casowa.blogg.se/
Postat av: hanna

så sjukt fint skrivet!

2011-02-08 @ 20:08:41
Postat av: Gesala

jag orkade faktiskt läsa allt du skrev, jag ska inte säga att det är sorgligt med din pappa eller att jag tycker synd om dig. det är en personlig sak. men det gör jag!

och att skriva om mig är väl högst ointressant haha

2011-02-08 @ 21:10:29
URL: http://quetzala.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag ville bara säga att du inspirerar verkligen. Dina teckningar, dina fina ord och framförallt så känner jag igen mig mycket i det där med att förlora sig i en annan värld. Önskar ibland att jag befann mig i någon av alla fantasivärldar jag läser om. Antagligen är det också därför jag skriver mycket, jag kan skapa en hel värld med mina egna tankar. Kärlek till böcker iaf. Och kärlek till hela din fina blogg.

:)

2011-02-08 @ 21:15:33
Postat av: Emma

funfact om mig slälv: jag följer många bloggar men jag läser aldrig långa inlägg som detta, jag brukar lessna och hoppa i texten, men nu läste jag hela detta, vet inte varför... kanske för att du inspirerar mig och för att jag älskar din blogg, who can tell :)

2011-02-08 @ 21:29:55
URL: http://tradosked.blogg.se/
Postat av: Linea

Jag som du har svårt att tycka om mig själv - såsom säkert många andra. Men jag vill bara säga att jag ser upp till dig, du ger mig inspiration både när det gäller dina teckningar och dina vardags bilder och ord.

Jag har ingen aning om vart jag vill nå någonstans i livet. Det enda jag vet är att resan dit är viktigast. Jag försöker ta vara på vardagen och drömmer om resor och spännande upplevelser.

Stora kramar till dig från mig (Linea)!

2011-02-08 @ 21:38:36
URL: http://linea.blogg.se/
Postat av: Emma

Kanske en något personlig fråga men jag kunde inte låta bli att undra, varför har du inte träffat din pappa på 7 år? =/ måste vara jobbigt!

2011-02-08 @ 23:02:38
URL: http://oursketchbook.com
Postat av: hanin

fina fina vän <3

2011-02-08 @ 23:13:57
Postat av: Viktoria

Hej.

Jag kom in på din blogg av lite av en slump, och det första jag läste var den här texten. Tänkte bara säga att det var riktigt, riktigt fint skriven. Lugnt och fundersamt, men med en tanke bakom varje ord.

Skriver du något förutom bloggen? Kanske du borde göra :)

Ha det bra o hoppas du lyckas med allt du drömmer om.

2011-02-09 @ 15:40:12
Postat av: bella

Vad vackert du skriver.

Sjukt läskig känsla att läsa detta inlägg, det kunde lika gärna ha varit jag som skrivit det. Förutom det faktum att jag inte har tre bröder utan en syster och att min pappa finns kvar i min familj, så stämmer varenda ord in på mig. Vartenda litet ord.

2011-02-09 @ 16:16:04
Postat av: saba

vad fint skrivet linda! puss bästa

2011-02-09 @ 17:13:05
Postat av: Angelika

Det är otroligt roligt att titta in på din blogg oavsett om det är en ny bild du målat eller ett lång text.. tycker du verkar som en toppen tjej.. och visst är det svårt i tonåren, men jag tycker du verkar leva livet väldigt bra ändå.. och tycker det låter kul att du redan nu vet vad du vill göra i framtiden... inte många i din ålder som vet det....

Vad får mig att le: min underbara, jobbiga, och tokiga troll såklart... älskar all sorts te, men även kaffe... min största dröm är att.... (problemet är att jag inte har någon dröm längre, men önskade jag kunde skriva något) Jag älskar att försvinna från världen en stund och titta på en serie, eller en bra film eller läsa en bra bok precis som du... och jag tycker mycket om att titta in på din blogg och läsa om dig. du skriver bra och målar underbart... och när du blir läkare som du vill, säg till då så vill jag gärna ha dig som läkare :)

2011-02-09 @ 19:56:35
URL: http://maximusochanthea.blogg.se/
Postat av: Theres

Snyggt skrivet.



Theres Engberg, 15 år. Jag är en punk/rock tjej, men mixar det med the sweet 50's. Jag är ganska säker på vem jag är och vad jag vill.

Jag är exakt som dej när det kommer till film, böcker och serier. Jag är sjukt intresserad av all onödig fakta det finns om film, kring regissörer och olika priser. Jag är ett big fan av både Harry Potter och Twilight. Men mitt hjärta inom film tillhör, Frodo i Lord of the Rings. De bästa filmer som skapats enligt mej.

Jag älskar att läsa, skriva, rita, dansa bugg och BIO. Jag är totalt biogalen. Jag och mina vänner går på bio varannan vecka, minst. Jag dansar bugg och ser på film jämnt.

Jag älskar Punk/Rock bandet Green Day med hela mitt hjärta, och drömmer om att träffa Billie Joe Armstrong.

Jag ska snart till USA för första gången i mitt liv. ;)



Lite onödig fakta om mej.

Kram.

2011-02-09 @ 21:36:20
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: ämil

Hej, måste bara säga att du är häftig. Jag är en random kille (som visserligen har träffat dig i förbifarten), som försöker leva livet, våga, och samtidigt hålla koll på matten :)

2011-02-10 @ 01:02:03
URL: http://www.utcuwai.blogspot.com
Postat av: emelie

Jag är en tjej på sexton år, är lite undandragen mot omvärlden och gillar att vara i min ensamhet. Men helt ensam är jag aldrig, jag har alltid musik eller en fantasi tillsammans med mig.

Jag fantiserar mycket, har aldrig riktigt funkat utan mina fina fantasier som mest handlar om kärlek. Ibland kan jag sitta i flera timmar och bygga upp egna världar som jag tror att jag lever i. Men liksom du så kommer jag tillbaka till verkligheten när de tar slut och då känns allt trist ett tag, men det går över efter lite kärlek från familj och vänner.

Ibland kan jag tycka att jag är en patetisk skit som inte har ett uns mod i mig. Men när jag tänker efter är jag en av de modigaste personer jag känner, för jag vågar göra vad jag vill och inte vad någon annan säger att jag ska göra.

Jag har lärt mig ta skit från tidig ålder och har nu lärt mig att inte bry mig om vad andra säger och tycker om mig. Jag är som jag är, och oavsett om många försöker ändra på mig kommer jag alltid vara samma person som alltid.

Jag älskar att fota, det blir också som en del av min fantasi, där kan jag skapa många olika världar och sedan komma ihåg dem när jag ser bilderna.

Lksom du har jag ett intresse som ligger varmt om hjärtat, att teckna. Och jag måste bara säga att du har varit en stor del av min utveckling det senaste året. Tack!

2011-02-11 @ 09:32:51
URL: http://emeliehannebo.blogg.se/
Postat av: lisaevelina

fint. jag läste.

Jag drömmer om ett stort hus som ligger i närheten av där jag bor. Det är stort,gult och med en gigantisk veranda som jag bara älskar. Jag vet att jag aldrig kommer bo där. Kanske är det något jag gillar. Att ha en dröm jag vet kommer få vara en dröm. Jag hat/gillar det. Färger,gamla möbler,loppisfynd,mina vänner och min kille gör mig glad. Jag var också kär i kärleken tidigare men upptäckt det är bättre vara kär i en kille som är kär i en tillbaka.

kram!

2011-02-17 @ 22:46:21
URL: http://flavors.me/lisaevelina
Postat av: Pia Granstedt

Vad kul dina poster verkar! kommer definitivt läsa dina poster igen! =P Hoppas du har en rolig dag :)

2011-02-23 @ 09:55:27
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Linnéa

Du har skrivit ner många starka ord från ditt inre och du skall verkligen ha en stor eloge för att du klarar av att öppna dig så för en hel värld. Jag känner såklart inte dig men när jag läser din blogg ser jag en stark ung tjej som har fötterna på jorden och som har en otroligt kreativ fantasi. Tappa aldrig bort fantasin och den styrka du har - och tänk på att styrka är inte alltid vad det ser ut att vara - det lyser styrka om dig!

2011-03-13 @ 14:36:28
URL: http://linneawass.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hej igen, Linda! Det var en av de finaste beskrivningarna av ett liv som jag läst: vad bra du skriver och vilken fin känsla du har även i text. Det märks att du är intresserad av många viktiga saker, som t ex mode och världsfred. Bra att du vill bli läkare sen! Det behöver sannerligen inte utesluta de förstnämnda intressena, som du förstås vet.

2011-04-23 @ 16:09:52
Postat av: :')

åh...din text fick mig o gråta!!

du är så fin! jag känner att vi har ganska mkt egenskaper! det mesta av din historia är mitt vardagsliv, jag är 14 år gammal.. jag vill oxå bli en läkare, jag har velat det sen jag var kanske 4-5-6 år...

jag blir glad när folket runt omkring mig är glada speciell min familj.

jag har jätte mkt tankar i mitt huvud så det inte är sant, jag känner nästan att jag har levt 14 år av mitt liv i mina drömmar.. jag har alltid tänkt att de e bara en dröm tills en dag såg jag den fina dikten någonstans.. 'if you can dream it, u can do it' whatever.. jag har jätte dålig självförtroende, och försöker för det mesta trycka ner mig själv på något sätt!! jag tar åt mig när folk snackar skit o har svårt att ta emot komplimanger, tyvärr... :( jag skrattar åt allt typ, och jaG ÄLSKAR att rita i mitt rum med musik på och när det är tyst...

....

jag gillar din personlighet!! du är såå vacker. önskar dig det bästa i livet.

2012-03-18 @ 02:13:22
Postat av: linnea

man blir inspirerad av dig linda, dina målningar och skisser och foton är jättefina (för att inte tala om texterna)!

nu när jag läste det här insåg jag att vi har ganska mycket gemensamt.

ibland tycker jag att jag är jättefin, men för det mesta har jag väldigt svårt att tycka om mig själv, acceptera vem jag egentligen är. är rädd för att bära udda kläder fast jag tycker det är skitcoolt, för jag inte vill sticka ut. jag älskar också att drömma mig bort i en film eller tv-serie. förr läste jag jättemycket, inte lika mycket längre, när tiden inte riktigt räcker till. jag går första året på natur, och tiden finns inte där längre. precis som du önskar jag innerligt att dygnet hade fler timmar.

jag tänker alldeles för mycket och då mest på sorgliga och deprimerande saker. jag har svårt att uttrycka mina känslor för folk för dom är oftast för starka för att andra ska förstå dom.

ibland sitter jag på mitt rum och bara kollar rätt ut. nu på senare tid har jag börjat skriva ner mina tankar och åsikter i en bok, så jag själv ska kunna kolla tillbaka. jag skriver ner fina citat och dikter som jag tycker om, precis så som jag såg att du hade en bok till.

jag är en fas-människa, mina hobbys och humör går i perioder. jag gillar dans, foto, scrapbooking, nail art, smink och att skissa och måla, men inte allt på en och samma gång. dans går jag på tre gånger i veckan, så det "skiftar" inte direkt, men jag gillar det mer i vissa perioder än andra. andra stunder är det foto eller måla som går före. jag har väldigt sällan glada perioder i min vardag när jag är konstant glad hela tiden, de ledsna perioderna kommer mer regelbundet, när jag är nedstämd och ledsen. dock finns det alltid små ljus av glädje, när det är som värst. min vardagsgnista är min bästa vän, jag skulle inte klara mitt liv utan henne, hon är den personen på planeten som förstår mina känslor bäst och henne har jag känt hela mitt liv. om ett och ett halvt år ska jag iväg från sverige för att gå high school i usa. det ska bli jättespännande och jag längtar jättemycket. jag har alltid velat åka dit och bo där, så jag är superglad för att jag får den här chansen! det kan jag inte tacka någon annan för än mina föräldrar, speciellt min pappa som verkligen stöttar mig till hundra procent.

allt från mig! fortsätt som du gör! jag ser gärna fler "urklipp" från din fina bruna bok, som skisser och dikter. önskar dig all lycka till med läkardrömmen och hoppas den förverkligas. du verkar som en fin människa. kram!

2012-04-14 @ 02:17:17
URL: http://linneaerm.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin