tankar

posted in: everything .2012-02-27 / 16:45:34 . 13 comments
Jag är ledsen. Ledsen över att jag hela tiden är så trött, självkritisk, nedstämd och inte det minsta kreativ. Det har gått flera månader sedan jag gjorde klart en teckning. Flera månader. Att jag är fast i den här svackan där jag varken har tid, ork eller inspiration till att rita eller måla gör mig helt galen. Jag vill så gärna, men just nu står allt nästan helt stilla. Jag tycker synd om er, ni alla som klickar er in här varje dag och vill se ny konst. Förlåt.

Porträttet på Ian Somerhalder kommer bli klart denna vecka, det är helt säkert. Men egentligen har jag ingen motiation att rita klart den alls. Men jag lovar att jag kommer att göra det. Kram på er.
Kommentarer
Postat av: Isabell

Lägg ingen press på dig själv, låt kreativiteten komma naturligt. Jag hade en liknande svacka förra året, flera månader, men till slut gick det över. Det är inget man kan göra åt.

2012-02-27 @ 17:37:33
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Postat av: Carolina

Det händer oss alla ibland, mig händer det väldigt ofta dock..



Viktigaste är att inte känna nåt tvång, för då blir det bara värre, utan försöka hitta lusten till det igen.

2012-02-27 @ 17:50:49
URL: http://badankanskonst.blogg.se/
Postat av: Linda

Känn ingen press från oss!

Bara kämpa dig igenom terminen och gör inte mer än du orkar.

2012-02-27 @ 18:05:45
URL: http://hertigen.blogg.se/
Postat av: saga

Känner verkligen igen mig i det du skriver.. hoppas det blir bättre snart, inspirationen kommer tillbaks, det gör den alltid! :)

2012-02-27 @ 18:56:08
URL: http://sagasdrawings.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Alltså vill bara säga, att jag tror inte att någon av dina läsare känner sig 'besviken' på dig eller på att du inte lägger ut så mycket för tillfället. Vi förstår alla att livet går upp och ner - även om vi tycker att det är jättekul när du lägger upp nya saker så är ju det viktigaste att Du mår bra!



Så ja.. ville bara säga det :) Du är en supergo' tjej och ta precis huuur lång tid som du behöver! :D



Kramar // Linnéa ♥

2012-02-28 @ 11:07:24
URL: http://gotmybook.wordpress.com
Postat av: Casowa

Jag känner ungefär samma sak, jag har hållit på med ett antal bilder, speciellt tre stycken, sedan mitten av december, kanske i början av december, och jag vill jätte gärna rita klart de tre, speciellt två av dem, men jag har helt enkelt varken motivation nog eller tid nog till att göra det. För att inte ens nämna att min ritplatta avinstallerade sig själv igen nu i helgen och jag har inte orkat leta fram dess drivrutiner igen... (det är i stunder när den avinstallerar sig själv som jag seriöst överväger om jag ska sluta att rita digitalt och bara köra med gamla hederliga skisspennor och mina fina ritblock istället, men när jag gör det sitter jag och letar efter ctrl/cmd+z och b för att byta till penseln och h för att byta till handen, vilket inte känns så lyckat, haha)



Men du får kämpa på tycker jag, förr eller senare kommer förhoppningsvis allt tillbaka och blir fint igen. (: Själv har jag fortfarande en hel del saker kvar att göra till skolan också trots att jag är ute på praktik just nu... Jag antar att jag inte har orkat göra klart de uppgifterna pga. att skolan totalt körde sönder mig veckan innan jag gick ut på praktik (jag hade fyra prov och tio läxor att göra den veckan, det enda jag gjorde var att gå till skolan på morgonen och ifrån den stunden jag kom hem satt jag med allt tills jag sedan låg i sängen helt död vid 21:00-22:00), men jag borde nog sätta mig och göra klart några av inlämnings uppgifterna så snart som möjligt eftersom sista dagen för lärarna att sätta betygen är den tjugofjärde maj den här gången, och om jag inte gör näringsläran till idrott & hälsa A får jag IG i den kursen trots att jag inte har missat någon av de lektionerna på ett års tid nu, vilket känns väldigt surt eftersom jag vägrar gå ut skolan med ett enda IG, speciellt i en kurs där jag ligger på VG om jag lämnar in uppgiften i tid...

2012-02-28 @ 12:19:48
URL: http://casowa.blogg.se/
Postat av: Julia

Been there too. Tvinga inte dig själv, då kvävs kreativiteten ännu mer!



Kolla på någon inspirerande film, fin ny konst, lyssna på klassisk musik. Sådant brukar få igång min kreativitet på nytt.

2012-02-28 @ 12:25:01
Postat av: CULLIGAN

Något jag tror att du skulle tycka om:



http://www.youtube.com/user/gagnonstudio?feature=watch



Det är en kille på youtube som målar otroligt fina landskapsbilder. Du som gillar skogar osv tänkte jag :)

2012-02-29 @ 22:07:26
URL: http://saraculligan.blogg.se/
Postat av: Tora

Fy, det är jobbigt när man vill men inte kan vara kreativ:( Jag brukar bli rädd att jag tappar mina...tja ''kunskaper'' när jag inte får rita eller sy eller ta bilder..eller vad jag nu gör^^.

Men lycka till, och hoppas att du hittar tillbaka till inspirationen och allt:) ser fram emot att se en teckning snart!



Måste bara säga att du har inspirerat mig. För ett rätt bra tag sedan kände jag att jag aldrig skulle kunna bli bättre på att rita men så hittade jag din blogg och dina bilder och älskade dem så jag ritar så gott jag kan forfarande:D<33 Så tack så mycket för det antar jag^^<33 Gillar din blogg grymt mycket!

2012-03-01 @ 14:10:54
URL: http://rainbowtigerpaws.blogg.se/
Postat av: lisa

vilka tidningar brukar du läsa? :)

2012-03-02 @ 22:43:31
URL: http://lisasliiv.blogg.se/
Postat av: Veronica

underbara fina vännen, jag önskar jag kunde lighta upp ditt liv en aning <3

2012-03-02 @ 22:43:46
URL: http://veronicajohanssson.blogg.se/
Postat av: Ebba

Vet hur det känns, även fast gymnasieåren inte några år som jag varit med om. Känner hela tiden press eftersom man både ska ha ett stark A i alla ämnen, hålla kontakten med vänner och familj, vara kreativ, inte förlora alla konstnärliga kunskaper och samtidigt hinna leva i nuet.

Livet är som alla säger, inte lätt, men det kan ju också vara så förbaskat roligt ibland. Som när en lillebror för huvudet över ens för att visa alla tänder han tappat och när den där tuffa och söta killen tar hand om ett barn som ramlat på frilufsdagen. Och till och med när man får ett brett leende och en klapp på axeln av läraren när man har redovisat om Universum, som har tagit upp alla ens kvällar i en vecka.



Men kämpa på nu! Det viktigaste är väl att gå ut ur skolan, det är ju bara några månader kvar, känn hur friheten är nära. Den som sitter här har dock kvar flera år innan friheten att kunna resa, leva lära sig på egen hand.



Kram på dig, och ha inget dåligt samvete.



MVH/U En person du aldrig sett, aldrig pratat med men har ändå fastnat för din blogg och lite av ditt liv (utan att bli en stalker så klart)

2012-03-02 @ 23:31:08
Postat av: lisa

kan inte du visa upp de top fem vackraste klädesplaggen (och smycken) du har :)

Skulle vara kul..

sen en fråga som du bara kan svara på via bloggen: hur många läppstift har du? Det känns som att du har tusen typ ;) haha..

2012-03-05 @ 17:53:35
URL: http://lisasliiv.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin