Videotutorial - bakgrund i akvarell!

posted in: Tutorials .2012-09-13 / 18:35:00 . 7 comments
Jag har många gånger fått frågan hur jag går till väga när jag målar bakgrunden på mina akvarellmålningar!
Så i morse filmade jag när jag gjorde en sådan bakgrund på ett vitt papper. Jag är för blyg för att prata och beskriva med ord hur jag gör, men det är en sån simpel process så man förstår ändå. Har ni frågor så lämna en kommentar!

Jag filmade med min webbkamera bara och spotify är på lite lågt i bakgrunden. Av någon konstig anledning så blev filmen spegelvänd (jag är högerhänt, inte vänsterhänt som filmen visar) men det spelar ju ingen roll :)

Detta är nog den enda tutorial jag kommer göra i videoform, allt annat jag målar tar sån himla lång tid att det skulle bli en video på flera timmar! Men självklart kan jag kanske filma någon snutt när jag ritar/målar lite någon gång.
Kommentarer
Postat av: Linn

guud va du är duktig, du inspirerar mig så otroligt mycket och jag lär mig alltid något nytt av dina teckningar/målningar :)
fortsätt med det du gör för du är sjukt grym!

2012-09-13 @ 19:27:43
Postat av: Nina

Hej Linda! Skulle du inte kunna göra en speed-drawing tutorial när du ritar porträtt? Hade varit kul att se och inspirerande! Btw, du är så jävla grym att jag inte vet vad jag ska göra. Inspireras så sjukt mycket av dig och dina teckningar/målningar!
Kram!

Svar: jag skulle vilja, men vissa av mina porträtt tar 40 timmar att rita, och det är helt omöjligt att filma en film på 40 timmar. En speeddrawing när jag målar i akvarell kanske jag kan fixa någon gång. kram!
linda

2012-09-13 @ 19:30:02
Postat av: Elin

ÅH tack så mycket!! (var dock inte min men den jag gör ser typ likadan ut så jag tackar ändå haha!) Du är så sjukt bra och det är så coolt att du tycker det är fint! smycket kommer se grymt ut!

2012-09-13 @ 19:35:06
URL: http://withershins.blogg.se
Postat av: Sandra

tack för en inspirerande video :)

2012-09-14 @ 07:21:11
Postat av: Dilan Dilir

åh vad fint det blir ,har alltid undrat hur du gör bakgrunderna :)

Jag undrar bara, är det en lite tjockare papper du använder? akvarellpapper? :) puss!

Svar: Tack! Ja, jag använder akvarellpapper :) kram!
linda

2012-09-14 @ 20:47:40
URL: http://dilandilir.blogspot.com
Postat av: Johanna W

Blir så sjukt snyggt! Vad använder du för papper?

Svar: tack! akvarellpapper som är lite tjockare än vanligt papper :)
linda

2012-09-15 @ 11:21:03
URL: http://johannawretlund.devote.se
Postat av: lvogqldvogy

Caqi eguzasoxot, uregadaj delowo kelajido zaqevaq uco canozayev in elad ikukiboc toz!!!

2012-10-16 @ 05:00:32
URL: http://www.iheqiboyiz.com
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin