atattooforyou

posted in: my art .2009-12-18 / 13:58:59 . 7 comments
Jag har alltid älskat tatueringar, speciellt de som går i den japanska stilen, ni vet: drakar, körsbärsblommor, vatten or koifishes. Jag ska faktiskt rita en tatuering till min storebror efter jul, han vill ha en stor drake på ryggen. Det ska bli grymt kul att få rita den! Jag skulle även kunna tänka mig att måla en fet tavla i färg, men en stor drake, massa blommor osv. Det vore skitsnyggt att ha på väggen i mitt rum då jag har fullt med asiatiska kuddar, lyktor och sånt. Mycket har jag köpt i thailand men min mamma är dessutom stamkund på indiska, så hon har inrett hela huset med indiska kuddar och mattor.

Old painting
Den här målade jag på bilden i skolan i 8an, så det är några år sen

När jag tittar på den idag så är jag inte speciellt nöjd men jag kommer ihåg att jag var det då!

and this one målade jag i nian med oljefärger


Kommentarer
Postat av: Linda

Ah tatuerare är ju ballt! Det är riktig konst det också. Jag vill tatuera in en lejonhane på axeln. Som står på en sten med framtassarna och så ska manen riktigt flyga i vinden! Men jag har inte hittat drömtattoon än.. =(



Kul att du ska få rita hans tatuering! Min syster Jenni har ritat två till min ygre syster. Det är kul med unika saker =D

2009-12-18 @ 14:44:18
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: matilda

Den är grymt snygg!! :)

2009-12-18 @ 14:44:50
URL: http://tildaas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

2009-12-18 @ 19:20:56
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

Ursäkta det var jag som råkade skicka en tom kommentar till dig :)



Jag minns inte om jag svarade på din kommentar när du ahde skrivit mkt du tar :P



Men nu jag det iaf..

Aha okej..ska tänka genom lite och tack för svaret ^^

2009-12-18 @ 19:22:16
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: jea

Ja tatueringar är så himla fint. Har själv samlat på mig en hel hög av dem :)



Har en hel japansk ryggtavla.

2009-12-19 @ 10:00:03
URL: http://nonfiction.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, jätteducktig ju! :)

2009-12-19 @ 13:00:52
URL: http://lindaanyman.blogg.se/
Postat av: Thats just me

Sååå söt bild :) jag tar bilden som bakrund till min blogg som jag delar med en kompis... :) om du inte vill så skicka gärna en kommentar :)



kraam

2010-01-23 @ 18:53:33
URL: http://tyypoftaah.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin