Drawing materials

posted in: Work in progress .2010-05-19 / 16:02:35 . 11 comments
Okej, alla som inte är konstintresserade kan scrolla ned nu haha.
fick en fråga vid frågestunden om vad för rit-material jag använder mig av, så jag tänkte skriva ett litet inlägg om det.
Dessa papper har jag både i A4 och i A3. Jag beställde hem riktigt släta papper, & i början så var jag missnöjd, för pappersarken är fan hala som is! Men efter jag ritat mitt senaste porträtt på ett sådant A3 så kan jag bara säga: åh vilka bra skuggor det blir på det! Det är verkligen jättelätt att få till fina skuggor, så jag är nöjd med dem. Dock ska jag nog köpa papper som inte är liiika släta också.
Ni kanske tror att jag är värsta pappers-experten nu, men det är jag verkligen inte. Detta akvarellpapper använder jag mig av i alla fall, jag beställde hem det billigaste pappret jag kunde hitta, som var rätt storlek.
pennor i olika hård/mjukheter från Faber Castell.
knådgummi (som jag nyligen upptäckt!!) och sudd från Faber Castell. Som ni ser har jag klippt sönder dem, det är för att jag "skuggar" detaljer med de vassa kanterna på sudden.
Lite olika penslar. Har ingen aning om de är till för just akvarell, jag köpte typ de billigaste jag hittade tror jag haha. penslar är så sjukt dyrt, man börjar nästan svettas när man ser priserna, typ 200 kronor för 3 penslar?
stompfers i olika storlekar!
akvarellfärger!
De här pennorna är helt fantastiska! Man kan rita de allra mörkaste partierna utan att ens behöva trycka hårt alls! Vill ni få till riktigt svarta partier på en teckning: prova de här pennorna! beställde dem på zinkvit.se
Det mesta av dessa grejer har jag beställt hem från zinkvit.se, annars har panduro och akademibokhandeln lite konstgrejer. Dock har jag ett par kolpennor som ligger och skräpar någonstans, pennvässare, oljefärger, målardukar och lite annat som jag glömde ta kort på.
Kommentarer
Postat av: Alexandra Alexandersson

Alltid kul med bilder, blir alltid så sugen på att köpa massa ritmaterial :) zinkvit hade jag aldrig varit inne på, jag har tidigare köpt en del grejjer på artistica.nu och på inspiraart.se :)

2010-05-19 @ 19:32:37
URL: http://konstigness.blogspot.com
Postat av: Gesala

åh vad bra, tack för "visningen" hehe :) nu ska jag sätta igång right away!

2010-05-19 @ 21:29:55
URL: http://quetzala.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack för en inspirerande blogg!

Vad är det för märke på akvarellfärgerna? :)



Keep up the awsome, good work!

2010-05-20 @ 02:00:32
URL: http://placeforspace.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ahh, jag älskar knådgummi! hahha. Har också ganska nyligen upptäckt det (typ vid jul)



Nice inlägg, tycker jag som är konstintresserad! :)

2010-05-20 @ 09:32:34
Postat av: Knyttsak

Har du hittat akvarellfärger på tub?! Hur fungerar det? Jag har bara använt kakor innan, är tub smidigare?

2010-05-21 @ 16:24:59
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Jane

Haha, knådgummi? Vad är det? :P



Ja, fy vad penslar kan vara dyrt. :/ Har köpt flera billiga i olika storlekar men köpte en lite finare pensel i bättre kvalité till alla små detaljer eftersom att den används mest. :)

2010-05-21 @ 23:33:19
URL: http://thediaryofjane.blogg.se/
Postat av: Adara

ÅÅh knådgummi är så himla bra! upptäckte också det nyligen! xD

2010-05-27 @ 18:17:46
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: sandra

vad använder man knådgummi till?

2010-07-06 @ 17:05:08
Postat av: Ida

De där pennorna från zinkvit, är de lixom.. vad ska man säga, är de mjuka? Sotar dem omkring sig eller beter de sig som en blyerts? ^^

2010-08-18 @ 01:18:49
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Petra

derwent är mycket bättre än faber castell köpte massa på clas olsson är jättekul att måla och rita igen med derwent

2013-04-05 @ 13:15:32
Postat av: Petra

derwent är mycket bättre än faber castell köpte massa på clas olsson är jättekul att måla och rita igen med derwent

Svar: smaken är som baken! Jag föredrar faber castell :)
linda

2013-04-05 @ 13:15:53
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin