work in progress

posted in: Work in progress .2012-12-26 / 01:18:39 . 4 comments
Ibland dröjer det månader mellan mina teckningar. Finns inte inspirationen där så går det bara inte. Men ikväll har jag suttit och ritat ett öga, ett öga på porträttet jag tänker visa steg-för-steg hur jag bygger upp...och det har bara gått två dagar sedan jag avslutade min förra teckning!  


Jag har fotat som en galning och försökt få med alla små steg men det är lite svårt för jag ritar egentligen lite huller om buller, går tillbaka till gamla detaljer och ändrar/bättrar på dem hela tiden. Men jag ska göra mitt bästa och försöka förklara alla "små steg" så gott jag kan senare. Videotutorials går inte alls eftersom det kan ta över en timme för mig att rita ett öga bara. Jag är så långsam.. dessutom börjar jag ibland göra andra saker mitt upp i ritandet också.

Jag hade börjat på ett annat porträtt egentligen, men det gick åt skogen och hamnade i papperskorgen. Så denna gång gör jag ett nytt försök! Bilden jag ritar av är tagen nästan exakt framifrån, vilket jag tycker är allra lättast att rita av. Vi får se var det blir utav detta helt enkelt. Tänker inte berätta vem det är jag ritar av, ni får se vem det föreställer allt eftersom teckningen växer fram.
Kommentarer
Postat av: Dilan Dilir

du är sååå braaaa!

Svar: taack sötis!! kram på dig
linda

2012-12-26 @ 01:40:06
URL: http://dilandilir.blogspot.com
Postat av: Matilda

Du är hur lik Lindsey(?)i Freaks and Geeks som helst! Det blev riktigt läskigt när jag såg att hon också heter Linda.. Kolla youtube om du inte redan sett, bästa serien nästan! :)

Svar: jag har sett serien & jag tackar så hemskt mycket för komplimangen!! :)
linda

2012-12-27 @ 02:42:24
Postat av: Joel

Är det Jessica Chastains öga??:)

Svar: neppp :) hahah bra gissat dock! :)
linda

2012-12-27 @ 14:47:28
Postat av: Paulina

Alltså gosh ser ut som ett foto, jag orkar inte med din duktighet/talang/awesomeness

2012-12-27 @ 22:12:43
URL: http://Pinkscreen.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin