11 frågor, 11 svar

posted in: questions and answers .2012-05-24 / 19:24:49 . 9 comments
Jag blev utmanad av en läsare att svara på några frågor och jag tänkte: varför inte?


1. Om du fick välja att vara en karaktär i en bok, vem skulle du välja då?
Någon karaktär i Harry Potter böckerna kanske, jag skulle så gärna vilja gå på Hogwarts. Annars skulle jag vilja vara Elizabeth Bennet i i Stolthet och fördom, för då skulle jag få gå på stora baler, bära fina klänningar, gifta mig med Mr.Darcy och bo i en vacker herrgård. Dessutom älskar jag den tidsepok då boken utspelar sig.

2. Klänning eller shorts?
Shorts.
3. Jul eller midsommar?
Midsommar.
4. Bästa musikal som någonsin gjorts?
Sweeney Todd, men det kanske beror på att jag älskar filmversionen av den musikalen. Jag tycker om andra musikaler också, en dröm är att få se phantom of the opera i London.
5. Favoritdatorspel?
The sims! 2an, tycker inte om 3an alls.
6. En stad du skulle vilja besöka?
Jag vill jättegärna se Rom.
7. Vampyr eller varulv?
Vampyr.
8. Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja då?
Pioner, för att det är min favoritblomma. Sen kanske ett körsbärsträd och en massa grön mossa. Fast man kanske inte kan plantera mossa? Har inga gröna fingrar så jag vet inte..
9. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
Är tråkig och svarar ett överlevnadskit, med kniv och såntdär.. Jag vill ju överleva på ön!
10. Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
Min bästa vän hanin.
11. Vilken är världens vackraste plats?
Jag vet inte, kanske kommer jag upptäcka den platsen någon gång.




Jag utmanar er att svara på samma frågor!
Skriv gärna svaren i kommentarsfältet så jag får läsa :)
Kommentarer
Postat av: Hanin

okej grinar lite pga att du är bäst i världen<333333333333333

2012-05-26 @ 00:19:26
Postat av: Tove

1. Om du fick välja att vara en karaktär i en bok, vem skulle du välja då? Är jag tråkig om jag också säger e harry potter karaktär? Luna Lovegood är så jäkla skön och hogwarts.. ja vem har inte drömt om att få gå där?



2. Klänning eller shorts? Shorts helt klart!



3. Jul eller midsommar? Jul.. så himla mysigt med alla man tycker om. Älskar dock midsommar med men midsommar kan tyvärr gå lite överstyr..



4. Bästa musikal som någonsin gjorts? Älskar också Sweeney Todd men Across the Universe är verkligen inte helt fel!



5. Favoritdatorspel? Pettson och Findus i snickarbon. Kärlek på hög nivå!



6. En stad du skulle vilja besöka? Vill tillbaka till Edinburgh, mysigare stad finns nog inte.



7. Vampyr eller varulv? Vampyr efter min kärlek till Alexander Skarsgård i True Blood.



8. Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja då? Äppelträd, Jordgubbar och solrosor.



9. Vad skulle du ta med dig till en öde ö? Jag måste hålla med di med överlevnadskit och min medicin annars skulle jag inte överleva haha XD



10. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? Min bästa vän Johanna.



11. Vilken är världens vackraste plats? Vad jag vet Edinburgh eller Skottland i allmänhet. Fast jag tror Nya Zeeland, sagan om ringen visar ju inte några dåliga vyer direkt. Måste åka dit någon gång!



(Att jag sitter och skriver vid den här tiden visar väl på att jag inte har något liv.. fast jag ligger hemma sjuk och missar en massa skoj så här har du anledningen, haha... och btw mossa växer utan att du behöver göra något.. vi försökte odla gräs i vår trädgård men mossan var starkare så mossträdgård har jag..)

2012-05-26 @ 00:29:05
Postat av: Anonym

1. Om du fick välja att vara en karaktär i en bok, vem skulle du välja då?//Svar: HAHA, HP-nörd som man är så säger jag också någon fr. Harry Potter :) Men när jag väl tänker efter så ÄLSKAR jag Alice i Underlandet så jag skulle också vilja vara henne!

2. Klänning eller shorts?//Svar: Svår fråga, men jag gillar klänning bättre för att det är mest bekvämt - tycker jag!

3. Jul eller midsommar?//Svar: Jul!

4. Bästa musikal som någonsin gjorts?//Svar: Ehh, vet ej :p

5. Favoritdatorspel?//Svar: SIMS 3!!

6. En stad du skulle vilja besöka?//Svar: Ojoj, det är så många men just nu står väl New York högst upp på listan!

7. Vampyr eller varulv?//Svar: Vampyr.

8. Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja då?//Svar: Jordgubbar, Rosor och körsbärsträd.

9. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?//Svar: Överlevnads kit, jag med :D

10. Vem skulle du ta med dig till en öde ö?//Svar: Min pojkvän.

11. Vilken är världens vackraste plats?//Svar: Vet inte än, men jag älskar öppna ängar med en stor klippa med träd där man kan sitta.

2012-05-26 @ 14:10:14
Postat av: Linnea Öberg

1. om du fick välja att vara en karaktär i en bok vilken skulle du då välja? Oh, alltså jag är ett sjukt harry potter fan med, så det är klart att jag vill gå på Hogwarts. Men jag har alltid drömt om att få åka till landet ingen stans så jag tar nog Lena i Peter pan. :D

2.Klänning eller shorts? Jag gillar båda!

3.Jul eller midsommar? Måste ta jul, det är ju den mysigaste högtid!

4.Bästa musikal? Oj, är inte så insatt, har typ sett high school musical... haha ne jag vet inte.:/

5.Favorit dataspel? Spelar typ aldrig data spel men sims är ju faktiskt det roligaste jag spelat. :)

6.En stad du skulle vilja besöka? Jag vill se oerhört många platser, kan inte riktigt välja nu.

7.Vampyr eller varulv? Vampyr... eller varulv eller? va?nä jag kan inte rikitgt bestämma mig, eller jo jag tror jag tar vampyr. Eller det beror ju på hur personen är...

8.Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja? Stora pilträd, Syrener, stora äppelträd.

9.vad skulle du ta med dig till en öde ö? Såklart ett överlevnads.

10.vem skulle du ta med dig? Min häst. helt klart!

11. Vilken är världens vackraste plats? Ooo svår, men det finns ett ställe efter en rid stig där man är högt upp och sen så breder det ut sig en dal full med skog och inga hus eller nått annat tecken på civilisation och man ser ganska långt, det är vackert där i alla års tider! Men vintern har någott extra, det ser ut som om man är i Narnina. :D

2012-05-27 @ 20:20:30
Postat av: Ella :)

1. Om du fick välja att vara en karaktär i en bok vilken skulle du då välja?

Svar: Haha åh vilken svår fråga, eftersom jag nästan bara läser tragiska böcker haha! Men hade vart kul att pröva vara någon i Twilight, typ Alice eller Rosalie.

2. Klänning eller shorts?

Svar: Gillar båda, men är nog en klänningtjej!

3. Jul eller midsommar?

Svar: Älskar julen, men sommaren är ju det bästa som finns - men om man ska säga själva högtiden så jul!

4. Bästa musikal?

Svar: Grease kanske? Sound of Music?

5. Favorit dataspel?

Svar: Inget

6. En stad/ett land du skulle vilja besöka?

Svar: New York! Även London, om och om igen, och Paris igen! Och Milano och Venedig, aldrig vart där.

Och Australien. Och Japan. Och många många andra!!

7. Vampyr eller varulv?

Svar: Vampyr!

8. Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja?

Svar: Rosor! Tusentals! Vita och röda, åh så fint..

Sen älskar jag Pil (träd med hängande grenar, löv etc. så man har som en liten egen grotta!)

Och murgröna/vildvin som växer på väggarna :)

9. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?

Svar: Min iphone, en helikopter så jag kunde flyga därifrån och ett täcke.

10. Vem skulle du ta med dig?

Svar: Nathalie!

11. Vilken är världens vackraste plats?

Svar: Oh svår, men av de platserna jag har varit på så måste det vara ett ställe i södra England där man ser ut över skog, landskapoch tillsist stranden och havet. Speciellt i solnedgången, otroligt vackert.



Jättefin blogg Linda, du är så vacker btw! :)

http://electras.devote.se

2012-05-28 @ 18:20:21
URL: http://electras.devote.se
Postat av: Malin

1. Jag skulle vilja vara en av medlemmarna i Cherub. Agent vore lite coolt :)

2.Klänning

3. Midsommar

4. Vet inte, men jag älskar att se Singin' in the Rain

5. The Sims också

6. Jag vill se Paris eller befinna mig i en liten stad i Irland

7.Varulv, måste ha solljus :)

8. vita rosor, avokadoträd och mossa som växer upp på stenhuset. (lite ovanlig blanding kanske)

9. En överlevnadsguide, solkräm och en gitarr

10. Kan inte bara välja en. Mina fina vänner

11. Vet återstår att se. Vill upptäcka hela världen

2012-05-28 @ 20:21:14
URL: http://streetlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

1. Om du fick välja att vara en karaktär i en bok, vem skulle du välja då?

Ginny Weasley i Harry Potter kanske!

2. Klänning eller shorts?

Beror helt på humör.



3. Jul eller midsommar?

Jul, för det är så obeskrivligt mysigt tycker jag!



4. Bästa musikal som någonsin gjorts?

Har inte sett så många, men går man på musiken kanske jag säger jag kanske Cats, Evita eller varför inte Grease! Odödlig film.

5. Favoritdatorspel?

The Sims 2 ;)



6. En stad du skulle vilja besöka?

New York (stå vid Carrie Bradshaws trappa hehe)

7. Vampyr eller varulv?

Beror på vilken slags vampyr/varulv... Alla filmer/böcker har ju sina egna varianter.

8. Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja då?

Rosa rosor, hallon och ringblommor (för man kan äta dem!!)

9. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?

Vad som än skulle få mig att överleva!

10. Vem skulle du ta med dig till en öde ö?

Kan inte välja en person... Min familj, mina närmaste vänner och min pojkvän.

11. Vilken är världens vackraste plats?

Har inte sett så många av alla vackra platser. Men en av alla små fina ställen är utsikten från Björnön i sjön Runn i Falun på kvällen ;)



Kram! Bästa bloggen, du inspirerar till tusen :D

2012-05-29 @ 20:21:01
Postat av: maja.

åh. Rom är bästa staden!

2012-06-05 @ 11:01:10
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: yosan


S1. Jag skulle vilja vara Fred eller George från Harry Potter, för att de är så underbart härliga. The awesomeness är oändlig.Eller Peter Pan för att han är så snygg i den otecknade filmen.
2. Klänning, dock inte sådana tajta gala klänningar utan mer, fina bohem inpirerade.
3. Juswl, det är så coooosy
4. Sweeny Todd. Always.
5. SIMS
6. PARIS. Det är så fint där, jag vill sitta i ett litet franskt cafe och läsa Harry Potter. Cosy indeed.
7.Vampyr, för att de glittrar i solen. Kom igen vem vill inte glittra i solen?
8. Orkideer, jordgybbar och liljor
9. Överlevnadskit ftw
10. Johnny Depp, behöver jag förklaraaa? <3
11. Idek, hoppas jag får se den någon dag.

Svar: tack för svaren!! roligt att läsa :) men bara twilightvampyrer glittrar i solen, riktiga brinner upp :( men vampyr ändå, all the way! kram på dig! :)
linda

2012-06-17 @ 15:36:39
URL: http://avedakedavra.blogg.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin