answers part I

posted in: questions and answers .2013-08-01 / 21:20:00 . 5 comments
Första delen med mina svar från frågestunden.

<>

Har du några cravings?
Jag kan inte klara mig utan te, det går bara inte!
via tumblr.

Ungefär i vilken ålder skulle du vilja få barn om du nu måste välja?
Just nu så känner jag att jag vill bilda familj när jag är ungefär 30-35 år gammal. Jag älskar barn men jag har så mycket jag vill hinna med i livet för min egen skull först.

Dina topp sju favoritböcker (haha, Harry Potter räknas som en bok :p)?
Under de åren jag studerade på gymnasiet läste jag knappt någonting alls, skolböckerna var tillräckliga då. Därför ligger jag lite efter i bokvärlden just nu och vet inte om jag kan nämna sju favoriter riktigt än. Här kommer dock ett par böcker jag tycker är väldigt bra och som jag läst flera gånger: Patient 67, Vilja av sten (senare utgiven under namnet 127 timmar), Svindlande höjder, Låt den rätte komma in och.... Harry Potter!!
Jag ska ta och beställa hem lite nya böcker snart så jag får komma med en ordentlig lista om ett par månader. Lämna gäääärna boktips!!

Dina topp sex favoritserier?
Six feet under, Breaking bad, Dexter, The walking dead, Game of thrones & Friends. Andra serier jag tycker om och följer är: Homeland, Sons of Anarchy, Sherlock, Downton Abbey och Hannibal.

Dina topp fem favoritfilmer?
Det är omöjligt för mig att välja ut favoriter (förutom Edward Scissorhands). Jag kan lista fem bra filmer, men om jag ska välja ut mina favoriter så måste jag sitta och grubbla i timmar. Här kommer fem stycken bra filmer i alla fall: A clockwork orange, Atonement, Pulp fiction, American Beauty och Memento.

Var är enligt dig den bästa platsen på jorden?
Där min familj är, alltid.
min fina lillebror som jag saknar så himla mycket.

Hur bred är din säng?
90 centimeter!

Vad är det bästa med sommaren?
Naturen, havet och växterna!

Vilken årstid är din favorit?
Ingenting kan slå en solig höstdag.

Du verkar ha en fantastisk inställning till livet. Du verkar också väldigt medveten. Så min fråga är, hur gör du för att inte förgås av tanken på att så mycket i samhället och världen inte står rätt till? Själv bubblar jag av ilska, det är så långt ifrån hållbart.
Tack för de fina orden, vad glad jag blir!
Jag tänker och funderar över så himla mycket. Vår existens, meningen med livet, döden och allt liv på vår planet finns ständigt i mina tankar. Det är som du säger, mycket står inte rätt till i världen. Människor lider, djur behandlas illa och vår vackra natur förstörs mer och mer. Ibland gör tanken av dessa faktum så ont att jag nästan börjar gråta. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hade kraften att göra allting bra. Jag önskar att alla människor kunde sluta bry sig om pengar, makt och ytligheter och istället hjälpa varandra, sprida kärlek och se till att allt och alla får det bra på jorden.
Som enskild individ så försöker jag hålla de värderingar och tankar jag har vid liv. Håller jag kvar vid dem så kan jag göra världen lite bättre på mitt sätt, genom att älska, behandla alla människor lika, ta vara på min tid här på jorden och i framtiden bidra med min hjälp genom volontärarbete. Målet i mitt liv är att få hjälpa människor, ge allt jag har och få tillbaka något som är så mycket mer värt än pengar. Jag är medveten och tänker göra någonting stort utav det! Det är svårt att förändra världen ensam, men jag vill bidra med det jag kan.

När "hittade" du dig själv, om du förstår vad jag menar?
Jag håller fortfarande på att "hitta" mig själv, jag är nämligen inte helt där än.
Men jag är på god väg. Efter gymnasiet har jag slagit mig fri från de flesta onda tankar som tidigare infekterat mitt sinne. Jag har också byggt upp stora drömmar och planer inför framtiden, drömmar och planer som väntar på mig och som jag kommer har möjligheten att genomföra, bara jag kämpar.
Jag hade under så många år anpassat mig efter andra, till slut blev jag trött på det. Jag gjorde mig hela tiden mindre för att på så sätt kunna passa ihop bättre med människorna omkring mig. Det gör jag aldrig mer. Jag tänker aldrig mer göra mig mindre för någon och jag vill inte vara någon annan person än just den jag är. När jag bestämde mig för det kunde jag äntligen börja jag lära känna mig själv, på riktigt.

En eller flera filmer man bara måste se?
Kolla in min kategori "movies" :)

Om du fick bestämma hur skulle världen då se ut?
Det skulle vara en plats där människan, djur och växter levde i harmoni och inte skadade varandra. 
via tumblr.

Har du kommit vidare på din världsresa?
Jag har lyckats spara ihop halva min budget!! Det har tagit en liten stund, min budget är inte så liten hehe. Norge är ju mitt första steg mot min resa och som det ser ut nu så kommer jag bo kvar här tills i vår. Jag vill inte bestämma något riktigt än men just nu så känner jag att jag vill tillbringa nästa sommar i Sverige...men vi får se. Något som är hundra procent säkert är att jag kommer ge mig av på min långresa någon gång under 2014 (Mitt hjärta började plötsligt banka snabbare nu, haha). 


Kommentarer
Postat av: Nina

En bok som jag tror du skulle älska är "Just Kids" av Patti Smith!

Svar: tack!!!! ska beställa hem böcker om några dagar och har satt den boken på min inköpslista nu :) kram!
linda

2013-08-02 @ 00:06:21
Postat av: sandra

Hej! Ska du resa ensam? Eller har du en vän med dig?
Lite läskigt att ge sig ut i världen helt ensam kan jag tänka mig.

2013-08-02 @ 20:14:06
Postat av: LINNEA

Boktips:
"The Hunger Games"-serien av Suzanne Collins,
"Divergent"-serien av Veronica Roth,
"Across The Universe"-serien av Beth Revis

2013-08-02 @ 22:23:58
URL: http://leahboheme.blogg.se
Postat av: Matilda

Boktips är SJÄLVKLART "The hunger games" av Suzanne Collins, så bra! :D

2013-08-03 @ 22:08:43
URL: http://1donedirectionnovell.devote.se/
Postat av: Tove

Åh! Edward scissorhand är så bra!
Älskar vänneroch dexter också :)
Boktips:
Hungerspelen-trilogin
Beautiful creatures
Skulle också sagt Harry Potter, men det känns som att det inte behövs ッ

2013-08-05 @ 17:05:37
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin