books

posted in: books & music .2013-08-13 / 21:30:08 . 6 comments
Om sex dagar åker jag hem till Sverige. I åtta fina dagar ska jag äntligen få umgås med min underbara familj igen, jag kan knappt bärga mig! Med mig hem ska jag ta med mig alla sommarkläder, de behövs inte länge till. Tillbaka till Oslo ska jag ta med mig havregryn, kaviar, nya pennor och lite nya böcker som jag beställde idag.

Dessa två böcker är bland annat påväg till min svenska adress just nu. Jag är emot fångeskap i alla former och jag kommer aldrig i hela mitt liv någonsin sätta min fot inne på en djurpark igen. Djur som hålls i fångeskap för underhållnings skull är bland det äckligaste som finns. Valar och delfiner är bland de vackraste och häftigaste djuren som finns enligt mig och jag följer och stödjer kampen mot seaworld och valslakten till fullo. Med dessa böcker hoppas jag att jag får en djupare insikt i den kampen. Ric O'Barry är en av mina absolut största förebilder, jag blir så himla inspirerad och motiverad av eldsjälar som honom. 

När jag läst böckerna kanske jag skriver lite mer om detta.
Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, välkommen hem! Ska bli intressant att läsa om böckerna och se vad för magi du skapar med de nya pennorna... :D

2013-08-13 @ 21:49:46
URL: http://fridasofi.blogspot.com
Postat av: LINNEA

Har du sett "The Cove"? Om inte - gör det! Alla borde se den.

Sen ska det komma en film snart som heter "Blackfish" (eller om den inte redan har kommit) som handlar om valar i fångenskap, och verkar väldigt intressant.

Ska kolla in de där böckerna, tack för tipset!

Svar: har sett the cove tusen gånger och visat den för många av mina vänner! :) Har väntat så på att få se blackfish, hoppas att fler får upp ögonen för detta hemska problem. Kram!
linda

2013-08-13 @ 22:36:46
URL: http://leahboheme.blogg.se
Postat av: Louise

Det ska gå en film på bio i england nu som handlar om seaworld, heter "Blackfish" och verkar väldigt spännande och engagerande, längtar som bara den tills den går att köpa på dvd! Tänkte bara tipsa om den :)

Svar: Jag väntar redan på den sedan en tid tillbaka :) kram!
linda

2013-08-13 @ 23:12:56
Postat av: Julia

Håller helt med dig, när det gäller djur i fångeskap. Hur vi behandlar djur är så sjukt och vrickat. Kommer aldrig någonsin förstå mig på hur man kan behandla ett levande ting på det viset som vissa gör. Gör ont i mig när jag tänker på det.

2013-08-14 @ 14:44:04
URL: http://madness.blogg.se
Postat av: Helena

Fast sen så är det ju inte endast underhållning som är meningen många gånger. Många arbetar för att behålla arter som är på gränsen till utrotning och utan dem kanske de redan hade varit borta. De ger utbildning till alla sina besökare som man kanske inte många gånger tänker på. Det är klart att alla djurparker inte är så bra som de borde vara och även om det finns negativa aspekter finns det också positiva, precis som det finns med allt annat.

Svar: Jag är helt klart för ställen som arbetar för att behålla arter som är på gränsen till utrotning, men att låta de leva i fångeskap i resten av sina liv är inte okej, oavsett. Utbildning om djuren kan vi få utan att se dem instängda i en bur, vi lär oss så mycket mer av att betrakta djuren i dess naturliga habitat. :)
linda

2013-08-14 @ 23:48:55
Postat av: Tove

Hej! Jag ville bara tipsa om en jättebra bok jag läser, ifall du vill ha litw tips!
Jag kan inte lova att su tycker den är bra, för det kanskw inte alls är den typen av böcker du gillar.
Det är bok som heter "livvakten". Det är en kille som berättar om sitt livoch sina 20 år i den kriminella världen. Allt i boken har alltså hänt på riktigt. Den är skitbra!

2013-08-28 @ 08:11:14
URL: http://januarychild.wordpress.com
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin