ask me anything!

posted in: everything .2013-02-20 / 19:28:57 . 28 comments
Min vardag är så oinspirerande just nu att jag nästan börjar gråta.. När jag inte finner någon inspiration så har jag även svårt att fylla min blogg med nya inlägg. Jag hoppas att jag fram till helgen lämnar min nuvarande dvala och  att min själ och mitt sinne är en aning ljusare.

Tills dess tänkte jag passa på att ha en frågestund, det var rätt längesen. Får titt som tätt frågor bland alla fina kommentarer ni lämnar, så ibland är det smart att samla dem på ett och samma ställe. 

Fråga vad ni vill, så svarar jag på era frågor om ett par dagar!
Kommentarer
Postat av: emma

vad är lycka för dig?
hur ser en perfekt dag ut?
hur vill du att ditt liv skall se ut om 10 år? :)

2013-02-20 @ 20:16:52
Postat av: Jennifer

vilken hårfärg använde du när du färgade håret? :)

2013-02-20 @ 21:07:35
Postat av: Kajsa

Hur gör man för att inte tappa kontakten med nära vänner när man slutar gymnasiet, man flyttar, börjar umgås med andra och förändras? När det känns som att man förlorar alla man inte vill förlora men inte kan göra någonting åt det för att det inte hjälper att envist försöka för att det bara blir jobbigt?

2013-02-20 @ 21:15:50
URL: http://midnattsfika.blogg%2Cse
Postat av: ella

hur lång är du & vad väger du?
saknar du gymnasiet?

2013-02-20 @ 21:32:00
Postat av: tine

säljer du dina teckningar, och om ja, hur gör du då? kan du inte berätta om hela processen från beställning till att bilden skickas till en kund? :)

2013-02-20 @ 22:03:39
Postat av: Klara

:) Hej. Du skriver ofta i förbigående att du ska jobba eller träna.
Vad jobbar du med? Vad tränar du för något?

Inspirationstips annars: Gör nya saker utsätt dig för nya sammanhang, nya människor, gå på teater?

2013-02-20 @ 22:06:21
Postat av: josie

Du verkar ha så många drömmar och planer...varför ger du dig inte bara iväg? Det är enkelt! Du skriver att du jobbar, så antagligen har du pengar, eller kan spara ihop pengar. Jag känner igen mycket av dig i en bekant, som så gärna ville sväva iväg, resa och bara vara kreativ hela dagarna, men som var så rädd och tvingade in sig i de där "måsten" som skapas av samhället. Tex: Du måste ha en utbildning, du måste jobba och spara till framtida lägenhet etc etc. NEJ det måste man inte. Vet att du gick natur och tycker många natur människor är fast i den synen. GE DIG UT! SPRID DIN FANTASTISKA KONST! UPPLEV! LEV! Det finns inga måsten.

2013-02-21 @ 01:27:36
Postat av: nellie arnqvist

Hej jag undrar om du kan göra en tutorial på hur du ritar en näsa! :)

2013-02-21 @ 11:49:00
Postat av: Anna

sv: Tack! :)

Dina konstverk är fantastiska! Vilket verk är du mest nöjd med? Har du någon absolut favorit? Har du någon favoritkonstnär som inspirerar dig?

2013-02-21 @ 13:39:10
URL: http://annatecknar.blogg.se
Postat av: Ninni

vad är din favorit film/bok/låt?
Samt din favorit bland alla dina vackra teckningar?

2013-02-21 @ 14:58:26
URL: http://willowofthemoon.tumblr.com
Postat av: Nina

1.Vad är din dagsrutin en söndag?
2.Hur är din "ritrutin"? (var, hur, med någon musik etc)
3.Om du hade haft en miljon kronor, vad hade du gjort då?

2013-02-21 @ 16:07:26
Postat av: Anonym

Är Requiem for a dream en film som ger en mardrömmar haha?

2013-02-21 @ 19:16:49
Postat av: Joel

Vad gör du när ingen annan är i närheten och ser på? Har du någonting döljt inom dig som ingen annan vet?
Favoritfilm/Bok/Saga/Skådis/Regissör/Inspirerande person (välj själv)

Haha meningslösa frågor jag vet:)

2013-02-21 @ 19:20:08
Postat av: Sandra

Vad handlade ditt projektarbete om? Sitter hemma och sliter med mitt och är nyfiken på vad andra har gjort, he.

2013-02-21 @ 19:46:41
URL: http://tuvastefansdotter.blogspot.se/
Postat av: Daniella

1. Beskriv dig med 3 ord?
2. Vem står dig närmast i din familj?
3. Bästa maträtten?
4. En person som du VERKLIGEN kan lita på?
5. Skrattade senast?
6. Bästa artisten?

2013-02-21 @ 20:05:06
Postat av: Anonym

Om du fick resa i tiden till vilken tidsperiod som helst, vilken skulle du välja, och varför?

2013-02-21 @ 21:58:24
Postat av: Emma

Hej!
- Hur ofta tecknade du som liten ungefär (13-15 år)?
- Tre saker du saknar i livet just nu?
- Hur finner du inspiration till din konst?
- Vilket är ditt drömresmål?

Tack för en jättebra blogg! Du är otroligt bra på att teckna, har ett riktigt fint yttre och verkar ha ett minst lika fint inre! Du är en sann inspirationskälla på väldigt många plan.

Ta hand om dig!
Emma

2013-02-22 @ 02:25:20
Postat av: lovisaa

Hur såg du ut när du var 14 år?

Den mest inspirerade bloggen?

2013-02-22 @ 07:22:44
Postat av: Isabel

Vad tycker du om the notebook?:))

2013-02-22 @ 16:25:14
URL: http://isabeljunes.tumblr.com/
Postat av: Esma

1. Hur tror du att ditt liv ser ut om säg.. 10 år? Vill du t ex. ha barn, bo kvar i Sverige osv?
2. Hur såg dina betyg ut när du slutade högstadiet?
3. Vad/vilka är dina bästa tips om man vill bli bra på att rita?
4. Har du varit kär någon gång?
5. Vilken plats i världen vill du helst besöka?
6. Vilken person i hela världen skulle du helst vilka träffa?
7. Vart bor du? Alltså stad, typ Stockholm, Göteborg osv.
8. Din förebild?
9. Tillhör du/utövar du någon religion/tro?
10. Vad är du rädd för?

2013-02-22 @ 19:23:04
Postat av: SARA

Vad gör du för att få igång inspirationen mellan pluggandet för att kunna hålla på med konsten? Jag känner att jag inte har haft inspiration till att skapa alls sen jag började gymnasiet(i höstas, går natur). Känns jättejobbigt.

2013-02-22 @ 19:28:50
URL: http://saraculligan.blogg.se
Postat av: Julia

Hej! Kan du berätta vilka dina favoritlåtar (just nu) är från olika musikstilar du gillar? :) Vill ha massa musiktips nämligen :P Kan personligen tipsa dig om Mogwai om du inte hört dom!! :D

2013-02-23 @ 00:44:14
URL: http://justsometrueshit.blogg.se
Postat av: en läsare

du har ju mått rätt dåligt ett tag, känner du att du är på bättringsvägen? tror du att resan du sparar till kommer hjälpa dig? vad vill du få ut av det?

2013-02-23 @ 09:07:41
Postat av: en tjej

favorit konstnär/konstnärer? om du kunde byta "konststil" med någon person, vem skulle det va?

2013-02-23 @ 09:08:56
Postat av: Linnea

Om du skulle få en upplevelse tillbakaspolad ur ditt liv vilken skulle det vara och varför?

2013-02-23 @ 10:24:58
Postat av: Julia

Hoppas det inte är försent att fråga nu, men jag får ge det ett försök! :)

Hur har du tänkt att gå tillväga för att uppnå den drömmen du har (som du skrev i answers part 1?) Även om du inte vill planera tänkte jag bara om du har några speciella länder du vil besöka? Vad du kommer vilja se i dessa länder? Vad du vill göra i dessa länder? Och allt sådant. Vill själv komma iväg och upptäcka världen så fort jag kan, så tänkte om jag kunde få lite inspiration. :)

Några tips till att bli en bättre tecknare/konstnär? Förutom övning då, som är typ allt ;)

Ville annars säga att jag totalt älskar din blogg och det du gör. Man får så mycket inspiration och glädje av det!

2013-02-23 @ 17:43:45
URL: http://m0nk3y.devote.se
Postat av: anonym

Har du en crush?
Vad hade du gjort om du vann en miljon?
Hur är din drömkille?
Om du hade gått om gymnasiet n, vad hade du gjort annorlunda?
Hur blev du bättre kompis med din kropp?

2013-02-25 @ 16:53:43
Postat av: lolle

du la upp en bild från någon av dina skissböcker där du bland annat skrivit upp dina nyårslöften, hur gör du de grymt fina bakgrunderna??

2013-02-26 @ 12:59:30
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin