wednesday's sketch??????

posted in: everything .2013-01-16 / 22:35:11 . 9 comments
Idag är det onsdag och jag tänkte att jag skulle börja med onsdagsskissen varje onsdag igen, meeeen..
Mitt huvud är helt tomt, min kropp är trött och ikväll har jag noll inspiration. Jag har försökt och försökt men jag får inte till något vettigt alls.

För tillfället så känner jag mig lite vilsen inom min egna stil inom konsten.. Jag vill utveckla den men jag vet inte riktigt vad jag vill längre. Akvarellporträtt efter akvarellportett i samma pose och samma teknik. Jag skulle vilja beställa hem konstnärsmaterial för flera tusen, oljefärger, akryl, färgpennor och kolpennor och bara experimentera och kladda. Men jag sparar varenda krona jag kan till min framtida resa så det är då ingen bra idé.. 
Jag vill att folk ska känna någonting när de ser den konst jag skapat med min egen fantasi.
När jag ser på alla mina gamla målningar nu så känner jag ingenting. 
Nej fy. Jag kanske bara känner mig lite deppig över allt ikväll, vem vet.

Har ni någon favorit av alla mina "onsdagsskisser" jag gjort hittills? 

<>

När jag skapade bildkollaget här ovan så lade jag märke till alla tuttar. Jag kollade då igenom alla mina akvarellmålningar och insåg att nittionio procent av alla figurer är nakna. Men tänk hur knäppt det skulle se ut om till exempel denna figur hade jeans, converse och en tshirt på sig? Naket är vackert!



 



Kommentarer
Postat av: Paula

Testa att tolka andra konstnärer du gillar! Kanske olika ismer eller tekniker :)

2013-01-16 @ 22:52:57
Postat av: Klara

Jag tycker ditt självporträtt är helt fantastiskt! och på bild nr 2 är det väldigt intressant att du har gjort en kropp som går över i ett skelett, det blir vackert, inspirerande och drömskt :)

och bara så du vet så tycker jag att dina bilder har mycket karaktär. Du förmedlar alltid en känsla. Oftast känslan av att figuren på pappret döljer något. Det är upp till åskådarna att tolka vad, men det finns alltid ett starkt uttryck. Dina bilder skapar mystik, och det gillar jag! :)

Har du någon gång funderat på att ställa ut dina verk?

:)

2013-01-16 @ 23:24:46
Postat av: Elin

alltså mini-självporträttet. Hur vackert som helst. Och de andra med såklart men det är något särskilt med det alltså!

2013-01-17 @ 00:00:45
URL: http://withershins.blogg.se
Postat av: X-Chel

Tycker att du har en distinkt egen stil, som på sätt och vis påminner mig om den österrikiske sekelskifteskonstnären (början på 1900-talet) Egon Schieles stil med uttrycksfulla fysionomier och anorektiska/utmärglade kroppar...han i sin tur var väldigt influerad av Gustav Klimt (som kanske är lite kändare än E. Schiele), som påverkades av bl a Margaret McDonald Mackintosh (och hennes syster som jag har glömt bort namnet på), etc...Enough with the namedropping already!! Vad jag försöker säga är att jag gillar din individuella stil som konstnär och att du inte ska tappa sugen i första taget när kreativiteten "tryter"...det är oftast en chans att utmana sig själv och utvecklas som kreativ männniska. Förhoppningsvis så "uppstår" man ur håglöshetens aska som en skapandekraftens Fågel Fenix - lycka till med att hitta ny inspiration till konsten!

2013-01-17 @ 01:26:38
Postat av: Rebecka

Älskar ditt självporträtt! Så vackert och äkta på något vis.

2013-01-17 @ 12:35:50
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen alla dina skisser (och andra teckningar) och jag tycker att målningen i mitten är otroligt bra. Jag älskar verkligen din blogg! :D

2013-01-17 @ 17:08:12
Postat av: Coco Centaur

Utifrån att se verken här ovan, så tycker jag att du har en egen genomgående stil. Poetiskt, mystiskt. Även om det kan vara kul och nyttigt att testa annat, så tycker jag du ska hålla fast vid det uttrycket du har :)

2013-01-17 @ 19:07:11
URL: http://cococentaur.blogg.se
Postat av: Julia

Åh, gud, en favorit? Går inte välja, alla dina teckningar är magiska, det finns alltid en känsla, en känsla av liv liksom, nåt mystiskt, det är svårt att förklara, men kommer aldrig sluta bli imponerad av dina underbara verk, och aldrig kommer jag sluta inspireras!

Ville också berätta att jag fick hem tröjan (la lune) jag vann idag, och kunde inte vara nöjdare. Älskar den, så sjukt fin!

Svar: tacktacktack snälla du!
& vad roligt att du tycke om tröjan! :) kram!
linda

2013-01-17 @ 19:35:14
URL: http://madness.blogg.se
Postat av: ADARAS.SE - din bloggtidning på nätet!

oooh vad duktig du är!! gillar alla! :D

2013-01-19 @ 01:54:38
URL: http://adaras.se
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin