get to know me

posted in: linda .2013-06-26 / 19:56:30 . 16 comments
10 fakta.

<> Jag och min familj har ett oerhört starkt band och vi berättar allt för varandra. Vi pratar om problem, kärlek, känslor och sådant helt öppet och det är så himla underbart.
<> Jag lever mycket i mitt huvud, för mycket kanske. Jag liksom flyr från verkligheten och glömmer ofta att leva i nuet vilket är synd många gånger.
<> Jag tycker att naturen är det vackraste som finns och blir illamående när jag tänker på hur mycket människan har förstört den.
<> Väldigt ofta känner jag mig väldigt ensam. Jag önskar ofta att det fanns en person i mitt liv som verkligen, verkligen förstod mig.
<> Jag älskar att vara barfota och går helst runt utan strumpor hemma.
<> Små ljuskällor från ljus, lyktor, stjärnor och liknande är bland det mysigaste som finns tycker jag.
<> Jag har inga problem med att sätta mig ned på golvet, marken eller liknande om jag inte orkar stå upp. Det spelar ingen roll vart jag befinner mig, skräddarställning fungerar alltid.
<> När jag var mindre var jag besatt av grodor. Det var mitt absoluta favoritdjur och jag älskar fortfarande känslan av att hålla en liten groda i mina kupade händer.
<> Jag älskar att fråga människor om deras drömmar. Att få sitta och lyssna när en annan person ivrigt beskriver sina planer för framtiden är fascinerade.
<> Ibland känns det som om jag känner för mycket, både på gott och ont. Mina känslor är ibland för stora för att jag ska lyckas hantera dem.

5 saker som jag inte tycker om.

<> När människor, på grund av pengar eller ytligheter, har uppfattningen att de har högre värde eller på något sätt är bättre än andra människor.
<> Att träning idag till stor del är kopplat till hur våra kroppar ser ut och inte till hur dem mår.
<> Personer som låtsas lyssna när man öppnar upp sig för dem och berättar något djupt, men avslöjar sig själva genom att helt tvärt börja prata om något annat helt orelevant.
<> Stressade människor som småspringer på gatorna i storstäder.
<> Att människor är rädda för att bryta sig loss från vardagen och istället ägna sin tid till något de verkligen brinner för. Från många äldre människor får man ofta höra att "det är för sent". För sent att byta karriär, för sent att resa jorden runt, för sent att finna ett nytt intresse. Det är aldrig för sent!

5 saker jag tycker om:

<> Jag tycker om att betrakta människor när de tror att ingen ser dem. När de läser en bok, tittar ut genom ett fönster eller liksom är borta i sin egen värld.
<> När personer i min omgivning ger mig komplimanger som inte rör mitt utseende. En arbetskamrat beskrev mig i förrgår som en "fri själ" och det var bland det finaste jag någonsin blivit kallad.
<> Stunder då min lillebror är trött och gosig. Till exempel i en biosalong då filmen lider mot sitt slut och han lutar sig mot min arm med sitt lilla huvud. 
<> Ögonblick då man från ingenstans drabbas av en överväldigande känsla, kanske tack vare ett bortglömt minne som tar sig upp till ytan igen, ett möte med en saknad person eller något liknande. Ni förstår vad jag menar.
<> Doften av jord, hav, växter och regn. Doften av naturen.



 

Lämna gärna en kommentar där ni berättar lite saker om er själva. Jag vill lära känna er lite bättre.
Kommentarer
Postat av: GeMina Arts

Kul att få läsa om dig! Märkte att jag känner igen en del från mig själv. Bland annat det du skriver om att du gillar små ljuskällor, jag älskar också det! :) Känner också igen det där med att leva för mycket i huvudet...
/Sara

Svar: vad roligt att höra! Kom på att jag sällan delar med mig av mig själv förutom när det kommer till konst, drömmar och sådant. :) kram!
linda

2013-06-26 @ 20:42:02
URL: http://geminaarts.blogg.seg
Postat av: lisa

Det är lite roligt för oj vad vi är lika ändå! Små saker men som kan betyda mycket. Visste att vi hade bokslukandet, tedrickandet och konsten gemensamt men att vi båda lever mycket i huvudet, älskar att gå barfota, tycker det är underbart med tända ljus, stjärnor och sådant, och att vi gillar doften av naturen, det är ganska kul! Jag uppskattar så att du sätter ord på mina känslor ibland. Det känns så BRA!
Ville bara säga det, kram ♥

2013-06-26 @ 21:27:03
URL: http://tekoppenochjag.blogg.se
Postat av: sandra

Jag vill också ha någon, känner mig så himla ensam ibland.

2013-06-26 @ 21:30:43
Postat av: manda

ja känner igen mig på flera ställen,jag vill också ha någon som är där för mig i alla möjliga situationer.speciellt naturen och det där med att betrakta människor utan att de märker det så tycker ja lika som du med .du är en inspirerande människa och jag vet att flera andra tycker det också:) kram.

2013-06-26 @ 21:45:48
Postat av: Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska

Det är roligt att få lära känna dig lite mer och få veta vem Linda egentligen är på insidan :) Du verkar vara en oerhört levande person som ser världen djupare än vad de flesta andra gör :)

2013-06-26 @ 22:12:47
URL: http://sskjulia.blogg.se
Postat av: Tanja

Fem fakta om mig:
* När jag var liten var jag besatt av sniglar. Ibland hade jag till och med en på axeln ovanpå det jag kallade min snigeltröja.
* Jag är förälskad i London. Har bara varit där två gånger, men jag känner mig ändå hemma där. Ser fram emot att åka dit med mina vänner i höst.
* Jag brinner för fotografi, både att titta på andras fotografier och att ta egna. Just nu lär jag mig att fota med min morfars gamla analoga kamera.
* Jag är en perfektionist. Tycker inte alls om att göra saker och ting halvdana. Det är både bra och dåligt. Dåligt eftersom jag ibland sätter för mycket press på mig själv.
* Mina två favoritregissörer är Tim Burton och Quentin Tarantino.

2013-06-27 @ 02:03:03
URL: http://vardagsillusioner.blogg.se
Postat av: Julia

Det var ett väldigt intressant och roligt inlägg!

Jag själv:
-Älskar också naturen, men ogillar stark alla småkryp som hör till den.
-Har en stor fobi för spindlar, men ogillar att man dödar dem.
-Älskar djur överhuvudtaget, och är vegetarian sen ca 2,5 år tillbaka.
-Har väldigt stora drömmar, speciellt om vad jag vill göra med mitt liv, vilket kan vara skrämmande när folk säger att jag lever i en fantasivärld och mina drömmar aldrig kommer uppnås. Synd nog övertygar de mig nästan liite mer varje gång.
-Är väldigt rädd för att dö, utan att ha gjort allt jag vill i livet.
-Vill upptäcka världen, ut och resa. Hålla på med det jag verkligen vill, vilket är skriva, fota, rita.
-Två stora drömmar jag haft sen jag var liten är att bli skådis och författare.
-Jag vill rädda djur.
-Jag vill på nåt sätt nå ut till människor, genom konst, text eller liknande.

Det blev rätt mycket om mig, haha. Hoppas det inte gör något. :) Kramar

2013-06-27 @ 12:36:21
URL: http://madness.blogg.se
Postat av: Ghynter

Du har så rätt med dagens sönder kbtade träningsfanatiker och det senaste att man ska bränna bort dom sista kg med mikrovågs behandlingar.
Så kallad kropps skulptering!

2013-06-27 @ 14:13:05
URL: http://louisbeaggert.blogg.se/
Postat av: Rojin

Tio fakta om mig :
- jag har läst din blogg lite till och från i några år nu, och du har alltid lyckats inspirera mig
- när jag var liten drömde jag ofta att jag flög, drömmen var så verklig att jag faktiskt trodde att jag kunde flyga tills jag var runt 5 år kanske haha
- jag har en löjlig "innan jag dör" lista som jag checkar av. (Snarare en bok) Min största rädsla är att dö innan jag verkligen levt, på så vis hjälper min lista mig att faktiskt se till att göra saker i livet.
- jag brukade va blyg och tystlåten, vilket chockar de flesta jag träffar nu. Numera är jag rätt högljud och älskar att lära känna nytt folk.
- älskar älskar älskar sommaren. Mest för att jag hatar rutiner och på sommaren är man mer fri att ha tid för sånt man vill göra och inte vardagssysslor.
- tycker inte om att skaka hand med folk, det känns så onaturligt för mig. Kramar hellre en ny person än att skaka hand med den.
- jag skrattar åt allt möjligt, och när jag väl börjat skratta kan jag fortsätta hur länge som helst.
- jag tycker faktiskt om att gå vilse, men bara om jag är med någon. Skulle få panik om jag gick vilse helt själv.
- jag har åsikter om typ allt och är inte rädd för att uttrycka dom. Men det är något folk i min omgivning alltid uppmuntrat.
- jag vill hjälpa så många som möjligt på alla möjliga vis.

2013-06-27 @ 16:16:31
Postat av: Paula

Har du hört talas om HSP (High sensitive person)? Det är ett personlighetsdrag och handlar om att man känner mycket mer och tar in mycket mer intryck än alla andra. Värt att kolla upp, har verkligen hjälpt mig jättemycket!

2013-06-27 @ 17:23:34
Postat av: Fröken fräken

Dina ord är alltid så vackra!
Jag dagdrömmer hela tiden, jag hittar på personer, platser och situationer och jag har flera gånger kommit på mig själv att nästan sitta och göra grimaser när jag sitter på bussen för att jag lever in mig i historien för lätt, haha

2013-06-27 @ 18:27:32
Postat av: Matilda

Känner igen mig mycket!!! Visst älskar du också havet och vatten? Det gör jag men samtidigt är det också det som jag nästan är mest rädd för, intressant med lite kontraster sådär!
Ha det bra :)

2013-06-27 @ 22:43:12
Postat av: Diman Dilir

1.gillar din blogg 2.typ jätte mycket !

Svar: sötis! <3
linda

2013-06-30 @ 23:26:34
URL: http://dimandilir.forme.se
Postat av: Karolina

Åh, du verkar verkligen vara en spännande människa. Jag gillar dessutom sättet du skriver på. Kram

2013-07-01 @ 20:33:49
URL: http://karolinasfina.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag tycker du är en underbar person och har en fantastisk personlighet Linda! Du uttrycker dig och inbringar ett lugn. Jag mår bra av att läsa din blogg!

Svar: tack för världens finaste ord! kram!
linda

2013-08-03 @ 20:23:27
URL: http://www.mimmipiggthebest.blogg.se
Postat av: Aliciah. M

När jag läser om dig så tycker jag att vi är ganska så lika. Vi har samma intressen och jag har stora drömmar som måste bli verkliga. Jag gillar att fördjupa mig i andras tankar och känslor och på folk som tror att de inte blir tillräckligt sedda. Jag brinner för att Teckna och vill så gärna prata med dig någon gång. Du är helt perfekt! Jag tror att du är min Stora Förebild i livet. //Aliciah.M 13år

2015-09-01 @ 14:17:44
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin