Sigur rós, november

posted in: books & music .2013-05-16 / 11:30:04 . 6 comments
Ett av mina absoluta favoritband är Sigur rós. Jag upptäckte dem för 3 år sedan och blev förälskad i deras musik direkt. Jag tycker att de skapar den vackraste musiken som finns och jag har länge drömt om att få se dem live.

De har en konsert i Malmö i november men på grund av att jag flyttade till Oslo så rörde det till sig och jag och mina fina vänner Hanin och Saba bestämde oss för att det helt enkelt inte fanns en chans för oss att ta oss till Malmö i november.
Meeen idag har jag köpt biljetter åt oss och vi kommer se dem live i november här i Oslo!!!!
Jag gråter glädjetårar och är såsåså lycklig just nu.

 
Kommentarer
Postat av: Jessica

Du skulle inte kunna lägga ut lite bilder så vi får ser hur ni bor? Det skulle vara väldigt roligt att få se :)

2013-05-16 @ 12:24:44
Postat av: Johan

Stackars dig, du ska på Muse den 24e juli med :)

2013-05-16 @ 19:33:09
Postat av: Kan Dee

Men fyfan vilken bra låt!!! Blev helt rörd och allt, musiken, videon.. allt! Aldrig hört talas om detta band, men är glad att du skrev om dem idag för nu har jag nåt nytt att lyssna på. Verkligen älskade låten! Hoppas resten av deras låtar är lika bra :) Är glad för din skull att du ska få se dem live. Tipsa gärna om mer bra musik, tror vi har samma smak och stil på det mesta faktiskt :) Stor kram och hoppas du har det bra i Norge.

Svar: Åh vad kul att du gillade den!! Världens bästa band! :) Kolla gärna min kategori "books & music", alla mina musikinlägg hamnar där :)De sjunger på Isländska och "hopelandic" (ett påhittat språk av vokalljud) :) Jag har kollat upp översättningen på några texter och de har varit så himla vackra! Dock så tycker jag om att jag inte riktigt vet vad som sjungs då man liksom får en egen känsla och själv bestämma hur man vill tolka musiken, utan någon som helst påverkan utifrån om man säger så :)
Här kommer ett par fina låtar av dem: Olsen olsen, Hoppípolla, Saeglópur, Varúo, Festival (slutet är så vackert), Fljótavik, Ára bátur (typ det vackraste någonsin), Vio spilum endalaust, Starálfur, Gobbledigook... kan hålla på hur länge som helst, de har inte en enda dålig låt. Massor med kramar!
linda

2013-05-16 @ 20:20:00
URL: http://kandees.com
Postat av: Kan Dee

Föresten vad är det för språk de sjunger på? Man fattar ju inte mycket av vad de sjunger haha :) Har du lyckats förstå dig på deras texter?

2013-05-16 @ 20:21:25
URL: http://kandees.com
Postat av: Kan Dee

Gud känns som att jag spammar dig nu hahah, men vilka fler låtar av Sigur Ros är dina favortiter?

2013-05-16 @ 20:33:58
URL: http://kandees.com
Postat av: Louise

Åh, vad kul! :) Förstår att du är glad! Har aldrig hört dem (tror jag), kanske ska ge dem en chans? :)

Svar: Klart du ska!!! :)
linda

2013-05-16 @ 21:43:34
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin