säga farväl till bloggen?

posted in: traveling .2014-05-31 / 00:10:00 . 16 comments
Nu är det inte lång tid kvar tills jag lämnar Sverige för att resa i ett år.
Jag lämnar min familj, mina vänner och mina ägodelar för att uppfylla en av mina största drömmar i livet. Det är svårt att beskriva allt jag känner just nu. Det jag vet är att jag är stolt. Stolt över att jag faktiskt bestämde mig för att uppfylla denna dröm, slet och sparade ihop en resebudget och nu befinner mig veckor ifrån min dröm. Jag är stolt över att jag följt mitt hjärta och struntat i vad alla andra tyckt och tänkt kring resan. Men mest av allt är jag stolt över att jag har vandrat den långa vägen mot min dröm alldeles ensam. 
Jag har lärt mig att allt är möjligt bara jag tror på mig själv.

Några av er har nyligen hittat hit till min blogg, andra har följt mig under många år. Jag skapade denna blogg i syfte att dokumentera min konstnärliga resa. Förutom min konst har även en och annan tanke dykt fram i mina texter ibland. Jag tror inte att ni missat att inläggen, med tiden, blivit färre och färre och att jag sakta men säkert försvunnit allt mer. Nu vet jag inte längre vad jag vill. Ska jag säga farväl till bloggen föralltid?

Denna blogg bär med sig minnen från mina tonårsår. Arkivet är fullt av det förflutna och innehåller både lycka, förvirrade tankar och bitar av min depression. En del av mig undrar därför om det kanske är dags att säga hejdå till allt. Men samtidigt tänker en annan del av mig att det kanske är just på grund av det förflutna som bloggen borde fortsätta andas. Även om det går lång tid mellan varje inlägg så kanske bloggen kan fortsätta uppfylla ett syfte på något sätt.

Jag vet inte hur jag kommer att göra riktigt än. Kanske skriver jag ett hejdå till er om ett par veckor. Kanske får ni följa med mig på resan jag har framför mig. Något jag vet är dock att alla fina ord jag, under åren, har fått från er läsare har satt ovärderliga spår hos mig. Förutom att jag i denna stund är stolt över mig själv så är jag även tacksam. Tacksam över att jag har så fina läsare som hela tiden trott på mig.
Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har läst din blogg i många år. Men har aldrig tänkt på att lämna en kommentar... så jag gör det nu.
Vill bara säga tack.
Tack för att du har inspirerat mig och gett mig hopp om att även jag kan uppfylla mina drömmar. Allt som krävs är viljan, och jag känner nu att jag verkligen vill.
Jag kände igen mig så oerhört mycket i din osäkerhet och ångest, men även drömmarna om att se världen. Det är nog därför jag fortsatte att följa din blogg, trots att åren gick och jag lämnade tonåren (och många andra bloggar) bakom mig. Jag ville nog se dig lyckas, se dig ta dig upp och lämna allt dåligt bakom dig... för om du kunde göra det, så kanske jag också kan det? Och nu vet jag att jag kan.
Jag önskar dig lycka till på din resa och alla de fantastiska äventyr du kommer vara med om! Även om du lämnar bloggen för alltid så glömmer inte jag den personen som inspirerade mig mest.
Ha det bra. :)

2014-05-31 @ 11:17:20
Postat av: Elin

Jag har följt din blogg läänge läänge och jag har alltid varit lika spänd på nästa inlägg positivt som negativt. Jag känner igen mig SÅ mycket i dig och jag beundrar dig så himla mycket för resan du ska göra nu. Du visar att man KAN på egen hand oavsett andras åsikter. Du har varit och är en enorm inspirationskälla för mig och allt jag kan säga är lycka till på din resa och jag hoppas att du andas in luften där du är och älskar livet lite mer. Jag hoppas att du kommer låta bloggen leva vidare för det skulle vara helt fantastiskt att få se vad du har upplevt. Om inte, tak för den här tiden!! du är helt fantastisk.

2014-05-31 @ 14:14:06
URL: http://cagebird.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hejhej fina du!
Har följt din blogg ett tag och måste också passa på att tacka dig för den inspiration och motivation du tillfört i mitt annars så gråa och tråkiga liv. Det här är en blogg utan dess like, och det har varit en ära som läsare att få följa ditt liv och din underbara resa. Jag hoppas verkligen att du får uppleva ditt liv till fullo och att du kommer uppleva så himla mycket! Jag håller med kommentaren ovan, även jag hoppas på att du fortsätter med bloggen och låter oss nyfikna själar få ta del av din fina vardag, men om inte så önskar jag dig all lycka i världen och att allt du drömt om (och lite till) kommer bli verklighet för dig.
En massa lyckönskningar.

2014-05-31 @ 16:00:18
Postat av: Therese

Jag har läst din blogg ett tag nu och som de andra kommentarerna redan säger har du gett mig en massa inspiration. Tack!!
Lycka till på din resa!

2014-05-31 @ 17:57:06
URL: http://livetdeluks.blogspot.se
Postat av: ellen

Jag började följa din blogg år 2011, då jag var fjorton år gammal och nyss bestämt mig för att börja teckna. Jag råkade snubbla över en av dina tutorials, och blev fascinerad både av din konststil och dig som människa. Jag kan ärligt säga att du förmodligen varit en av mina största konstnärliga förebilder under dessa tre år, och jag är tacksam över att jag hittade din blogg. Du har utvecklats under åren, inte bara konstnärligt, utan också som människa – och du har även hjälpt mig utvecklas. Som konstnär, och som människa. Låter cheesy som fan, men det är sant. Vad du än bestämmer dig för att göra önskar jag dig all lycka på färden. Du förtjänar det. Puss.

2014-05-31 @ 21:01:26
Postat av: Klara

Blir såklart väldigt glad om jag får fortsätta att följa dig, speciellt dina kloka inspirerande tankar. Men du vet ju bäst själv. Kanske bara se vad som händer om du har lust eller inte? men spara bloggen i alla fall åt dig själv så att du kan gå tillbaka och se senare, det tror jag att du kommer uppskatta.
Kan bara hålla med föregående kommentar, stort lycka till, även om jag aldrig träffat dig i verkligheten så verkar du vara en så otroligt häftig och inspirerande människa, så fortsätt vara det, fortsätt vara du :)

2014-05-31 @ 22:31:11
Postat av: Anonym

Jag har följt din blogg av och ann sen jag hittade den för säkert 4år sedan. Nu gick det ett halv år innan jag klickade mig hit igen och så möts jag av detta inlägg. Jag är så glad att du ska åka på din resa som du då längre pratat om, jag hoppas den kommer vara det bästa som hänt dig och att du får många fina minnen från den. Jag skulle bli jätteglad om du fortsatte blogga men det är klart att det ska vara ditt egna beslut och att det ska kännas rätt. Har du kvar någon av dina målningar förresten? Jag såg i ett inlägg längre ner att du sålde dom? Jag har alltid varit en av dom som tjatat på att du borde sälja dom, vore super kul att få köpa en! Kram Sarah

Svar: Tack så mycket för dina ord, du ska bara veta hur mycket dem betyder för mig.Har sålt 6 stycken, så det finns flera kvar. Bara att kontakta mig via mail om du är intresserad. Massor med kramar!
linda

2014-05-31 @ 23:48:54
Postat av: Emelie

Jag gör som personerna ovan... Ett stort tack till dig Linda! Du har inspirerat mig genom åren och när min konstgnista vart som lägst så har jag gått in på din blogg för att tända den igen. Du är en underbar person utav det jag läst genom åren. Så åter igen stort tack för att du låtit oss ta del utav din konst och dig som person!!!

2014-06-01 @ 10:20:48
Postat av: Hanna

Ååååh, jag som tycker att det är så kul att se dina blyertsteckningar. :P Beundrar din talang.
JAG hoppas att du fortsätter blogga lite då och då, men det är ju ändå du som bestämmer. :)
Allt når väl sitt slut så småningom. :)

2014-06-01 @ 16:43:36
URL: http://penselochpenna.blogg.se
Postat av: lisa

Åh Linda! Jag är så glad att du äntligen får komma iväg på din resa! :) Har du fått mitt brev än? Det skulle vara väldigt kul om du under din resa får lust att skriva av dig om allt det vackra, eller det som är mindre fint, och då kanske skickar iväg ett brev. Inte den brevväxlingen vi är vana vid kanske men bara för att fortsätta hålla kontakten en smula för det vill jag verkligen! Och om du har en fast adress för ett tag kan jag mer än gärna även svara! Du är fin på så många olika vis! All lycka till dig!

2014-06-01 @ 20:13:53
URL: http://tekoppenochjag.blogg.se
Postat av: Isabel

Kommer ihåg första gången jag kom in på din blogg, var flera års sedan nu och efter det har jag följt varenda inlägg. Det var nått som man fastnade för bara. Jag hoppas du har kvar bloggen och ibland fyller den med glimtar från din resa. Jag är övertygad om att du kommer få det så bra, och att du kommer att växa ännu mer. Puss

2014-06-01 @ 23:36:03
Postat av: Lina - my art & my life

Jag är en av dem som hängt här flitigt i många år! Din blogg har varit en sådan stor inspiration för mig! Vet du vad? Det var faktiskt du som fick mig till att börja måla ansikten! Hade en gång en kompis som ritade av mig, tänkte själv att "jag kommer ALDRIG någonsin kunna rita ett ansikte". Men sen så la du ut en tutorial på hur du ritar ögon. (typ 2010?) Och jag testade, och kan säga, att nu är ansikten typ det enda jag ritar! Du fick mig att börja. Och vill bara tacka dig så otroligt mycket för att rita har varit en sån stor del av mitt liv sedan dess! Hoppas du får en helt otroligt magisk resa! Massa kramar <3

2014-06-03 @ 22:26:25
URL: http://shiiwie.blogg.se
Postat av: marina

Hoppas innerligt att du inte ska säga hej då till bloggen och att vi istället får följa med på din underbara resa du gör och kommer göra inom snar framtid. Dina blogg, teckningar och texter är en fröjd att se och läsa. Men det slutliga valet ligger tråkigt nog inte hos mig eller någon annan, utan bara hos dig, hurvida du tänkte behålla bloggen eller inte. Önskar dig iallafall lycka till med allt som komma skall! :) <3

2014-06-04 @ 15:30:28
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jag hoppas också du inte skall säga hejdå. Älskar att kolla runt i dina olika kategorier och bara inspireras! Men, oavsett vad du väljer önskar jag dig lycka! :)

2014-06-05 @ 01:00:02
URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Olivia

Hej fina Linda!
Jag tror jag hittade din blogg när jag var runt 12 kanske, och nu är jag 17. Jag har mer eller mindre regelbundet tittat in här för att främst se om du bloggat om ditt intresse för konst. Inom konsten och mitt intresse för att rita, har du inspirerat mig. Jag har en därför en speciell relation till den här bloggen. Det var en av de första bloggarna jag började följa, och jag tyckte, och tycker fortfarande, att du är så himla duktig! Men jag vill bara att du också ska veta hur tacksam jag är för att du vill dela med dig av dina tankar och reflektioner över livet och den värld vi lever i. Du ger mig helt enkelt med jämna mellanrum nya perspektiv på livet. Det är värdefullt tycker jag, speciellt när jag inte ens känner dig, så får ändå jag möjlighet att ta del av dina tankar, det är värdefullt för mig. Jag hoppas såklart att jag slipper läsa ett hejdå-inlägg under de kommande veckorna. Men hur du ön väljer att göra önskar jag dig LYCKA TILL! Kram kram <3

2014-06-11 @ 13:12:50
Postat av: Anonym

Jag har följt dig i över 4 år nu och du är en underbart stark och fin människa. Din konst är underbar.
Jag önskar verkligen dig en underbar resa.
Och lite hoppas jag att vi får fortsätta följa dig men förstår om du lägger ner bloggen.
Ha ett härligt år nu och resten av ditt liv.
Med vänlig hälsning, angelika ett stort FAN

2014-07-09 @ 22:34:01
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin