tankar dag femtiotre.

posted in: traveling .2014-09-24 / 07:04:00 . 7 comments
-bilder tagna under de tre senaste veckorna, fran min instagram @lindasundell.


Nu har jag rest pa egen hand i tre veckor.

Ensam.

Ensam, fast anda aldrig ensam. Det ar fantastiskt hur du langs vagen moter sa mycket manniskor, manniskor som soker efter precis samma sak som du. Som langtar efter att fa uppleva, upptacka, leva. Jag befinner mig just nu i en liten, liten bergsstad i mitten av Vietnam. De forsta vasterlanningarna borjade hitta hit for tre ar sedan sa mycket har ar annu orort. Det ar fantastiskt vackert har och da och da svammas jag over med en storm av kanslor och jag maste da nypa mig i armen for att forsta att jag inte drommer. For det ar faktiskt svart att forsta att jag inte drommer nar jag simmar pa rygg i en becksvart grotta med min pannlampa som enda ljuskalla. Eller nar jag, med rep, firar mig nedfor ett trettio meter danande vattenfall. Eller nar jag cyklar ut pa leriga landsvagar mitt ut i ingenstans for att till slut hamna pa en liten gard dar det finns hangmattor och kall ol, allt som behovs for att fordriva tiden en eftermiddag. Allt detta far jag uppleva med manniskor fran varldens alla horn och kanter.

Men sjalvklart ar inte alla ogonblick som tagna ur en film. Vissa stunder biter hemlangtan tag i mig riktigt ordentligt och jag skriver da langa meddelanden pa min mobil, fyllda med hjartan, till min familj hemma i Sverige. Vissa ogonblick onskar jag att jag kunde fa dela med nagon jag alskar, med mina broder, mina foraldrar eller min basta van. Sedan finns det aven stunder da jag kanner mig radd, radd for den langa vag jag har framfor mig. Men samtidigt sa kanner jag mig sa himla redo. Redo for att uppleva mer och fa tanja mina granser ytterligare.

Jag ar foralskad i de platser jag annu inte upptackt och jag langtar efter de manniskor jag annu inte traffat.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh bästa Linda, jag blir så glad och lycklig över att du verkar ha det så bra och trivs. Det är så häftigt att du får upptäcka så mycket och se så mycket du bara kan!

Jag saknar dig! Kram Sofie

2014-09-28 @ 20:08:04
Postat av: marco grönholm

Helt fantastiskt Linda med detta äventyr!!!!
Stolta över dig!!!
Vi älskar dig!!!

hälsningar STOLT Plast Pappa

Svar: inte plastpappa, PAPPA. massor med kramar. saknar er alla.
linda

2014-09-30 @ 04:39:44
Postat av: X-Chel

Vilka fina och helt fantastiska foton du har lagt upp! Man får verkligen en påtaglig miljökänsla av dem. Jag ser fram emot att läsa mer om din pågående resa och dina intryck, upplevelser, osv.

Ha en fortsatt (med allt positivt) maxad resa och glöm inte att uppdatera bloggen när du kan/vill!

Postat av: Veylia

åhh, gud vad fantastiskt det låter :)

2014-10-07 @ 13:44:13
URL: http://veylias.se
Postat av: lina

<3<3<3 har följt din blogg under många många år och blir så glad över att du äntligen är iväg på din fantastiska resa. NJUT<3

2014-10-07 @ 20:25:29
URL: http://skyddsrum.blogg.se
Postat av: jessica sofie

Jag reste Australien själv i 6 månader och upplevelsen gav mig så mycket! Resa alltså <3<3

2014-10-31 @ 21:37:54
URL: http://jessicasofiemichelle.blo.gg/
Postat av: Olivia

Ditt inlägg ledde mig till tårarna, det du gör är min dröm, men jag skulle nog aldrig våga, så mycket mod du har, så mycket mod!

2014-11-04 @ 22:49:31
URL: http://sammels.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin