christmassooooon

posted in: everything .2009-12-22 / 17:55:02 . 5 comments
Sitter här instängd på mitt rum, har precis slagit in alla julklappar som jag köpte idag. Jag försökte nyss överrösta alla julsånger som hörs från vardagsrummet med hårda slag på pianotangenterna, det gick knappt. Julsånger kan vara vackra, men min familj har haft samma julskiva sedan 1986 typ, då är de inte lika vackra längre.
Julen har börjat bra, mamma letade igenom hela garaget efter allt julpynt, men kunde inte hitta det. Så hon åkte och köpte 4290420 nya julkulor och en massa glitter. När hon kom hem så gick hon ut i garaget för att hämta en stor lykta och hittade... julpyntet! Creeds to you mum!
Men sist vi firade jul (det var några år sedan) då började julen som en katastrof. Först så kom Johan på den brilljanta idén att elda tomtebloss rakt över pepparkakshuset som var omringat av bomull (som skulle föreställa snö) Givetvis så fattade hela skiten eld och det började brinna. När vi sedan tog in våran plastgran från garaget så hade en hel jävla spindersläkt slagit sig till ro bland alla grenar och dött. Döda spindlar hängde i klasar från granen och ramlade ned över hela vardagsrumsgolvet. & det var inte små spindlar kan jag lova.

Haha gladast av alla i familjen är ändå Filip. Han har förberett en "burk med överraskningar" som han ska ge till tomten. (Om tomten läser min blogg så ber jag om ursäkt för att jag avslöjar överraskningarna i burken), i burken finns 22 stycken pärlplattor. Dum som jag är så lyckades jag även lura i Filip att han bara skulle få ett, pyttelitet paket, han fick tårar i ögonen och underläppen började darra.

förlåt för brist på bilder, no camera= no photos. Julafton snart, finns det en kamera i ett av paketen tro?
God jul på er alla!
Kommentarer
Postat av: Lilla K

Svar: Ohja, Anna Anka borde verkligen fått en liten plats ;)



Allt bra? :P

2009-12-22 @ 18:53:29
URL: http://kajahl.blogg.se/
Postat av: pauline

haha va roligt det var att läsa det här inlägget;D du är duktig på att skriva och får det sådär.. skönt och charmigt typ :) fint iaf.

2009-12-22 @ 19:43:05
URL: http://justanothergirlblog.blogg.se/
Postat av: amanda

saknar dig, saknar dig, saknar dig. <33333

2009-12-22 @ 20:32:13
URL: http://amandaevringer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför har ni inte firat jul de senaste åren?

2009-12-25 @ 00:26:04
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: för vi inte har någon släkt att fira med :P ena halvan av släkten har dött, andra halvan är sjuka i huvudet och bryr sig inte alls om mig och min familj. så vi har skippat julen och rest utomlands i några år nu..

2009-12-25 @ 00:50:06
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin