Wednesdayitis

posted in: everything .2009-11-18 / 15:00:42 . 0 comments

Slutade klockan ett idag, sen när jag kom ned till busshållsplatsen så stod tolvan där, redo att åka. Jag fick springa för att hinna med den. Snacka om flyt, jag brukar alltid få stå och vänta i nio minuter eller så, med skolväskan fylld med böcker på axeln och armarna i kors. Jag hade matteprov i morse, det gick ganska bra faktiskt = ännu ett prov avklarat. Men jag har inte tid att slappa för det. Jag har ett x antal prov att plugga till och ett x antal arbeten att göra färdigt. Ibland så undrar jag verkligen varför jag valde nv, vem fan orkar plugga vidare efter gymnasiet när man har slitit sig igenom 3 år på nv? Just därför har jag planerat att resa utomlands efter gymnasiet, backpacka, se världen.. vara borta i något år. Därefter kan jag komma hem och börja plugga vidare, om jag vill plugga vidare.. och om jag kommer hem igen. Kanske fastnar man i paradiset och stannar där för gott. Det vore inte helt fel. Vem vill bo i Sverige hela livet? Skaffa man, barn, volvo, villa, storhandla på ica maxi och inreda hela huset med möbler från ikea? -Inte jag i alla fall.

Nu ska jag sätta mig ned & rita lite, innan jag ska ta itu med dagens pluuuggg.. Eller så ska jag läsa vidare i flickan som lekte med elden. Första boken, män som hatar kvinnor, var bra. Men flickan som lekte med elden är bättre, kan knappt slita mig ifrån den på mornarna.. Längtar efter att få se filmen, ska se (läs: ladda hem) den så fort jag läst klart boken. thepiratebay i mitt hjärta<3

Kommentarer
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin