thetimewaswrong

posted in: linda .2010-04-15 / 21:06:41 . 19 comments
Fick en kommentar som löd: hej,älskar din blogg, men jag skulle vilja veta vem DU är. kan du inte skriva ett inlägg om DIG?:)

jag heter linda, linda marie larzon sundell om vi ska ta hela namnet. Men jag säger bara linda sundell, enkelt och bra. Varma sommardagar är det bästa som finns. Att få gå runt med bara ben i blommiga klänningar med de finaste vännerna man kan ha, slår allt! Jag är verkligen kär i sommaren, solblekt hår, glass och doften efter att det spöregnat ute en varm julidag.
Säger någon ordet film så tänker jag genast på tim burton och danny elfman. Den finaste filmen som finns enligt mig är edward scissorhands. Jag blev kär i den första gången jag såg den, jag gick i femman och var elva år tror jag.  Min bästa vän heter Hanin Abdali, med henne kan jag skratta tills jag får kramp i magen. Innan vi blev vänner så tyckte vi inte alls om varandra. Men tänk så fel man kan ha om andra människor! Vi två och hennes syster saba brukar krypa ned under gröna filtar med en stor godisskål bredvid oss  & ha film-maraton tills vi knappt orkar hålla ögonen öppna.
Fester med bra musik, härligt folk och ett glas med något gott i sitter aldrig fel det heller! Att få dansa & ha kul med alla mina vänner är bland det roligaste som finns!
Jag älskar att rita, fota, läsa och spela piano. När jag ritar så brukar jag rita av kändisar, modeller eller film-karaktärer. Men ibland så får min fantasi bestämma vad som hamnar på pappret, då brukar jag plocka fram akvarellfärger och penslar. Då dyker det ofta upp blåa figurer med långt hår & rosa kinder på pappret. När jag läser så är det oftast någon fin bok om kärlek, en deckare eller harry potter. Jag är lite geek av mig, men jag tröttnar aldrig på harry potter böckerna! Jag har slutat räkna hur många gånger jag har läst dem, det måste vara runt 7 gånger.
Jag brukar alltid stanna uppe lite för länge vilket betyder att jag sover för lite. I skolan är jag oftast trött och omotiverad, men jag försöker alltid göra mitt bästa. Eller aa, nästan alltid. Jag drömmer om att få resa, jag tänker spara pengar, packa en väska & bara sticka iväg någonstans en vacker dag. Backpacka jorden runt, antingen ensam eller med en vän. Om jag kommer hem igen så ska jag bli läkare. Förhoppningsvis så arbetar jag som läkare utan gränser i framtiden, i något varmt land där jag hjälper människor som verkligen behöver det.
Det här är jag, jag är inte speciell.. bara en helt vanlig sjuttonårig tjej.
Nu vill jag veta vem du som läser dessa ord är? Vad gör dig glad & vad brinner du för? Berätta!
Kommentarer
Postat av: Hanin

ÄLSKAR DIG <3<3<3<3

2010-04-15 @ 21:25:07
Postat av: emma

åh vilket fint inlägg! du verkar vara en underbar människa! älskar din blogg! kram :D

2010-04-15 @ 22:31:09
Postat av: L

sv: det var helt underbart. men det var skönt att komma hem igen också. borta bra, hemma bäst =)

2010-04-15 @ 22:47:30
URL: http://luciii.blogg.se/
Postat av: Hannah

Oj wow, det var den mest intressanta "om-mig-text" jag läst nånsin, du skriver så himla mysigt jämt :)



Jag har också alltid velat bli läkare, men det får vänta tills jag är uppemot 30. Det är runt den tiden mina snutthundar troligtvis inte finns kvar längre :( Tråkigt att husdjur har så kort livstid här på jorden.. vill passa på att njuta av dom nu medan jag har dom, därför pluggar jag webdesign nu och jobbar mycket hemifrån. Men läkare någon gång, det hoppas jag att jag blir!

2010-04-16 @ 07:27:17
Postat av: fine

jag vet precis vad du menar med att aldrig tröttna på HP, jag har också läst dem otaligt många gånger.



Jag fick ett mejl på bilddagboken att bilden tagits bort efter min anmälan. Det finns ett gammalt talesätt som min pappa brukar använda sig om: äras den som äras bör, och det är ju DU och absolut inte HON.

2010-04-16 @ 08:24:55
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Art By Tina

Alltid kul att läsa lite mer om personerna bakom bloggarna!

2010-04-16 @ 10:18:57
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Sara

Vara med vännerna, oavsett väder eller årstid har man det alltid bra med vännern.

Men under sommaren så är allting extra bra!:) Värme, sol, glass, klänning och sällskap, eller någon härlig dag då det regnar och man kan stanna inne och mysa framför en film.. Ah, drömmer mig bort.:)

2010-04-16 @ 13:41:01
URL: http://saranorthstream.blogg.se/
Postat av: Sabina

Halloj!

Har kollat lite på dina bilder och har en liten fråga: jag ska nämligen fixa en ny tattoo men behöver någon som är GRYM på att rita, som kan skissa upp en liten idé på vad jag vill ha - skulle du vilja göra det? ;)

Jag ska ha en Fenixfågel :)

2010-04-16 @ 14:33:15
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Matilda

för ett år sen ungefär så hade jag samma planer. Att resa en svängrunt jurden, jobba med drabbade i fattiga länder.. allt det där.

Den 23 Juli förändrades allt och jag har bahendlats för cancer i lillhjärnan sen dess.



Sen dess har jag inte vågat hoppaspå att något kommerbli som jag har bestämt.

2010-04-16 @ 15:11:21
URL: http://snarthalvelva.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Halloj! Jag har ett litet problem. Jag älskar att rita. Men på sistonde har jag vart för trött, omotiverad och insprationslös. Så jag har inte orkat/kunnat rita. Vad gör du när du inte har någon inspration eller bara helt enkelt inte lust att rita längre! För jag vet att jag inte ska sluta rita, så jag behöver nått att få mig igång igen!



Tack i förhand, Linda! Älskar din blogg btw! Läser den dagligen!



KRAM ^^

2010-04-16 @ 17:25:01
URL: http://mathildasjo.blogg.se/
Postat av: Isabell

Svar: Vad roligt! :) Jag började spela med hjälp av youtubevideos, det finns en kille som heter shawn cheek som gör hjälpvideos för pianospelare. Du kanske redan har kollat upp det? finns många låtar att leta bland i alla fall! :)

2010-04-16 @ 18:55:34
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Postat av: Lisa ^^

Vilket bra inlägg ^^



Okej, förbered dig på en kång kommentar;

Mitt fulla namn är Lisa Sara Margareta Fors, och precis som du älskar jag sommaren. Visserligen älskar jag alla årstiderna, men det är något speciellt med sommaren. Jag vet inte vad det är, men jag känner mig mer fri då...

Jag utsattes för mobbning i femman, och jag förlorade min pappa 2½ år senare. Det är dessa händelser som påverkat mig mest då jag spenderade nästan fyra år med att "ligga under jorden", men nu ser jag framåt istället och tar vara på det jag har. Det är trots allt det jag har att välja på om jag inte vill bli så inåtvänd som jag en gång var.



Nu är jag en mer positiv tjej, för att inte nämna lekfull och sprudlande (i alla fall för det mesta). Jag är också lite av en geek som läser mycket, främst klassiker nu för tiden, och jag hoppas på att få läsa litteraturvetenskap på universitetet nästa år :p

Mina vänner betyder allt för mig, och det finns väldigt få saker jag inte skulle göra för dem. Även musik betyder mycket för mig då jag inspireras mycket av låtar -- framför allt sådana som påminner om mig själv ^^



Kram!!

2010-04-16 @ 19:16:52
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: nikolai

ahh då är jag med ;)

Har du för dig då?



2010-04-16 @ 19:19:07
URL: http://lashnoblom.blogg.se/
Postat av: siri

Gillar din blogg jättemycket, jag ritar också, och dina teckningar är great!

orkar inte skriva om mig själv så mycket, men jag är 12 år och lite ovanlig.



:D

2010-04-16 @ 22:52:13
URL: http://blogspot.com
Postat av: Gesala

sv; okej :) jag tänkte fuska lite för en bilduppgift that's why haha ><



btw nice touch of words du valde för att beskriva just dig, lite som en krönika nästan!



xoxo

2010-04-17 @ 21:57:27
URL: http://quetzala.blogg.se/
Postat av: D A G A K A R L S S O N

Wah, du är cool.

Själv är jag en ytters o-cool skåning på 13, som ritar litegrann och fotar litegrann och sånt när det passar ;D Sen har jag ridit i lite mer än en termin and i löv it! Och så är jag väldigt beroende av att läsa bloggar, speciellt din!

Så intressant är jag ;D

2010-04-18 @ 13:40:48
URL: http://dagakarlsson.blogg.se/
Postat av: Fatima

Mina framtidsdrömmar ser i princip ut som dina, resa jorden runt och sedan hjälpa människor som behöver det. Dock vet jag inte vad jag brinner för =/

2010-04-18 @ 14:30:22
URL: http://marsvinflickan.blogg.se/
Postat av: Linnsejj

Tjohåå

Mitt namn är Linn aka Linnsejj. Jag går andra året på gymnasiet - media. Det som gör mig glad är teckna, musik, Tim Burtons filmer (YÄY FÖR SCISSORHANDS!), umgås med människor jag tycker om, vara i Italien, teckna (igen..), miniatyrsaker och våren.

Jag brinner för att teckna/måla och ha allmänt kul. I framtiden vill jag som du: resa. Och göra något inom bild, något som jag tycker om och som kan göra något gott för andra.

Din blogg är väldigt inspirerande, du är superduktig. Efter att jag kollade här i din blogg första gången fick jag en superkick och gjorde min favoritteckning i blyerts faktiskt: http://linnsejj.blogspot.com/2010/03/forra-veckan-malade-jag-klart-en-ny.html



KRAMKRAM!

2010-04-18 @ 20:38:39
URL: http://linnsejj.blogspot.com
Postat av: saba

åh älskar våra filmkvällar!<33333

2010-04-19 @ 21:55:56
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin