Answers part 1

posted in: questions and answers .2010-05-13 / 15:25:24 . 4 comments
Här kommer första delen av svaren på era frågor från frågestunden:

Har du kommit på egna rittekniker eller har du lärt dig utav andra?
De sätt jag använder mig av när jag ritar har jag kommit på själv.
Hur gör du med alla blyerts-fläckar som uppstår? Eller hur gör du för att undvika dem?
Jag brukar lägga ett tunt papper över de "delar" jag ritat klart, så jag inte smetar ut blyertsen med handen, men uppstår det några blyertsfläckar så suddar jag givetvis bort dem. Ett tips är också att tvätta händerna ofta, så de inte är alldeles gråa av blyerts :)
vilken är din favorit butik`?
H&M, bikbok och monki
vart köper du alla dina konstgrejer?
Jag brukar köpa dem på panduro eller akademibokhandeln, men sist så beställde jag papper och sånt från zinkvit.se, superbra verkligen! Leveransen tog typ 1 eller 2 dagar bara.
vilken sko storlek har du?
39
hur lång är du?
174 centimeter
vilken är din absoluta favvo maträtt? :D
hm, vad svårt att välja! Jag älskar chexico, grillat och all arabisk mat som hanins mamma lagar haha.
kan du inte göra en videoblogg någongång? skulle vara kul! =)
Haha åh, jag vet inte. Jag skulle aldrig kunna sitta och säga "heeej bloggeeen", det skulle kännas wierd as hell. Men nån slags video kanske jag kan fixa om ni skulle vilja det.
var köper du dina kläder mest? Typ vilka affärer
H&M, monki, bikbok, gina.. Det finns inte så roliga butiker där jag bor, men monki och weekday ska öppna butiker i en galleria här i höst, längtar!
Vad är ditt favoritklädesplagg?
AAH, kan inte välja. Min turkosa kavaj kanske, nej jag har ingen aning.
hur sminkar du dig?
Till vardags: foundation, mascara, +en puderrosa ögonskugga eller en fet svart eyeliner.
När det är fest så kan jag ibland skippa eyelinern och köra på sotiga ögon istället. Rött läppstift gillar jag också!
vad äter du helst till frukost?
En stor kopp te (indian spice!) och en fullkornsmacka med leverpastej eller skinka.
hur ser du på religion? :)
jag själv tror inte på gud, men jag accepterar att andra människor gör det. Om en religion ger tro, hopp och kärlek åt människor så är det verkligen bra, men det är synd att konflikter och fördomar ibland uppstår på grund av just religion.
Vart bor du?
jag bor i västerås
Har du någon partner?
Nej, jag är singel :)
Vad använder du för scanner?
haha var tvungen att ta fram den under sängen & kolla.. Canon MP140 står det på den :)
hur gammal var du när du började rita/måla "på riktigt" (alltså inte typ som när man gick på dagis) och hur gammal var du när du förstod att du hade (har) talang?
hm.. jag har ju ritat i hela mitt liv. Fröknarna på dagis sa redan då att jag var riktigt duktig, sen när jag började skolan så hade jag väldigt lätt att rita. Men jag tror det var när jag började rita porträtt. När jag var 11 eller 12 så ritade jag av t ex. av Elvis Presley, som är ett av mina första porträtt. Jag märkte då att man faktiskt såg att det var Elvis, och jag började rita mer & mer porträtt.
Är du en sådan person som älskar mat eller är du tvärtom?
Det beror helt på vad det är för mat, är det mat jag tycker om så kan jag äta hur mycket som helst!
Vad är din naturliga hårfärg?
Blå. haha nej men.. mörkblond typ.
Vilken är din favoritfrukt? :DD
Ananas!
Hur har du lärt dej att rita så sjukt snyggt? Föddes du med det eller har du tränat så att du blivit det? :D Ps. du har en jättebra blogg
Min pappa var duktig på att rita, men han ritade mest seriefigurer och sånt. Jag har alltid haft lätt för att rita, men självklart så jag jag ju utvecklats väldigt mycket under de år jag ritat. & tack så mycket, kul att du gillar den!
vilka bloggar läser du? har du någon favorit?
Jag läser nästan alla "topbloggar" Kenzas, Blondinbellas, Kissies, Tyras osv.. AmandaBerg, Almah.. Ett par konstbloggar också, KanDee, Igor+André, Birdy&Me bland annat. Sen läser jag mina vänners bloggar också! Listan kan göras lång.. Jag har faktiskt ingen favorit.. ingen som jag kan komma på i alla fall.
när började du blogga egentligen och why?
Jag hade en blogg innan den här, som jag startade för 2 år sen kanske. Den skaffade jag mest för att alla andra hade en blogg. Jag skaffade en ny blogg (den här) för ett år sedan, mest för att jag ville ha ny bloggadress. Jag hade också tröttnat på bilddagboken & började lägga upp bilder och skriva en massa skit på bloggen istället.
hur många syskon har du?
Jag har tre bröder! En storebror och två småbrorsor.
lärde du dig riata av att titta på andras tutorials?
P.S. du är bäst
Jag har faktiskt aldrig provat att rita efter andras tutorials så, svaret är nej. Jag är självlärd!
+ aw, tack snälla vad glad jag blir!
Kommentarer
Postat av: Jeen ♠

Gillar din header, ascool :D Och såg även några teckningar du ritat, riktigt snyggt! :)

2010-05-13 @ 18:11:22
URL: http://jendc.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag tycker inte om att skriva såna här saker men jag blev lite uppröd när du skrev att krig uppstår pga religon. Vi pratade om det på so:n och det är bara extremt få krig som uppstått på grund av religon. Inte äns andravärldskrigt började på grund av religon. Krig uppstår pga makt och pengar nästan inget annat! Inget illa menat men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

2010-05-13 @ 20:55:25
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv Emmy: Klart jag vet att pengar och makt är den största delen som ligger bakom krig. Jag uttryckte mig fel, konflikter vad det ord jag egentligen menade.

2010-05-13 @ 21:04:28
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Gesala

Hej! tack för dina svar. Gå nu in på min blogg och tyck till om Lady Gaga :) Ha det fint!

2010-05-14 @ 00:58:44
URL: http://quetzala.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin