det gäller att prioritera

posted in: everything .2010-11-25 / 00:10:07 . 5 comments
Prov i biologi och samhällskunskap, socialpsykologi-arbete, biologi-arbete, svenska-arbete................väntar mig de kommande veckorna. Kan knappt bärga mig.
Idag har mitt humör gått upp och ned som en berg och dalbana. Jag kan beskriva den kort:

1. jag försov mig, blev ledsen
2. fick tillbaka mitt kemiprov som visade bra resultat, blev glad.
3. det serverades pannkaka i skolan, blev gladare.
4. fick tillbaka ett engelskaprov, blev ledsen. (men provets frågor löd ungefär: när man är på en engelsk pub, får man öl serverad i likadana eller i olika glas?) det är skrattretande att sådana frågor ska avgöra ens betyg på ett prov, haha.
5. gjorde bra ifrån mig på matteprovet, blev glad igen.
6. hade utvecklingssamtal, var fortfarande glad.
7. åkte hem och insåg att jag behöver plugga hela kvällen, blev ledsen.
8. Åt världens godaste lasagne, blev glad.
9. kom på att det är en månad kvar till julafton, blev gladare!

De kommande veckorna måste jag prioritera en porträtts-beställning och jag kan tyvärr inte visa en "sneak-peak" på den teckningen då den förmodligen kommer att vara en julklapp. Men lovar att ni kommer få se den om en månad, haha. Ska även försöka måla lite mer på min akvarellteckning samt en ny teckning som jag har börjat lite smått på (har nämnt det tidigare någon gång). Den är i A3 format och kommer bli ganska häftig tror jag :) Jag känner mig väldigt kreativ just nu, vore jag inte i stort behov av sömn just nu så skulle jag sätta mig ned och rita i flera timmar. Jag får vänta med att vara kreativ tills det blir helg. 
Jag har under de senaste veckorna vart grymt trött på allt, jag har knappt skänkt bloggen mer än fem minuter varannan dag. Men allt kommer vända snart, hoppas jag. Skolan har tagit upp 99% av min fritid under de senaste veckorna, eller det känns i alla fall som det. Kul att jag väljer att framstå som världens pluggis här i bloggen. Haha en kompis påpekade häromdagen att jag även framstår som väldigt seriös i bloggen, vilket nästan är raka motsatsen till hur jag är i verkligheten.


en bättre bild på "grunden" jag målade med svamp för några dagar sedan. Dock ska teckningen bli 8271847 nyanser mörkare (nästan haha) och jag ska klämma in en miljon detaljer också. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den faktiskt.. Något jag dock vet är att jag älskar teckningen till vänster (bakom min) som min lillebror Filip har gjort! Hur söt är inte trädet (blomman?) och gubben med gula ögonvitor.

Jag tycker att detta inlägg blev en aning flummigt och långt, vilket är ett tecken på att jag behöver sömn, NU!
Puss
Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar din bloggggg!!!

2010-11-25 @ 22:32:21
Postat av: Charlene

Den kommer bli skitbra!

2010-11-25 @ 23:19:58
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Postat av: maja.

oj vad fin!

2010-11-27 @ 19:24:35
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: F'

asso åååh älskar dina bilder! D: <3

2010-11-29 @ 17:13:11
URL: http://kramdjur.blogg.se/
Postat av: Mr reset

i like that drawing with the girl :)

2010-11-30 @ 14:06:56
URL: http://mrreset.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin