Answers part 2

posted in: questions and answers .2010-09-06 / 08:44:24 . 11 comments
Innan jag cyklar iväg till skolan så tänkte jag svara på lite fler frågor från frågestunden! So here we go:
har du någonsinn varit rädd för att sticka ut? :)
Jo det har jag varit, när jag var yngre (okej jag är bara 17 men ändå haha) Jag tycker att man aldrig ska vara rädd för att vara den man är! Sen spelar det ingen roll om man sticker ut eller inte :)

Varför bloggar du inte lika mycket längre?
Sommaren kom, jag började jobba, sen tappade jag helt enkelt inspirationen till att blogga. Men nu känns det som om jag är back on track igen, så jag kommer börja uppdatera oftare nu!

SKa du börja blogga mer om kläder/mode nu än ritningar?
Jag bloggar om vad jag känner för :) Jag vill egentligen inte kalla min blogg för en konstblogg eller en modeblogg eller vad man nu ska placera den i för kategori.. Min blogg handlar om mig, och de intressen jag brinner för. Sen om det är kläder eller teckningar spelar ingen roll. Dock är konst något som "genomsyrar" min blogg & det kommer det att fortsätta göra :)

Vad läser du för program och vilken skola går du på?
Jag läser naturvetenskapliga programmet på rudbeckianska gymnasiet :)

Vad hade du för slutpoäng i nian?
Jag fick 16 mvg och ett vg (i idrott) & eftersom man räknar bort ett betyg när man räknar poängen så hade jag 320 poäng :)

Har du några fixideér? Saker som du måste göra för annars kan det här och det här hända.
Hmm, den här frågan har jag svarat på förut, så svaret blir detsamma :) Jag måste kontrollera att jag ställt väckarklockan flera gånger.. (jag kan ju försova mig haha) sen när jag dricker te med tepåse så slänger jag den lilla papperslappen i vanliga soptunnan, medan själva påsen hamnar i komposten.

skulle du kunna träffa en läsare över en fika?
Ja, varför inte? :)

Har du haft långt hår någongång, eller någon speciell frisyr som du saknar liksom? Kan du inte lägga ut en bild eller två? :D
Jag har inte haft någon frisyr jag direkt saknar och ag har en tendens att klippa av mitt hår så fort det blir lite längre. Men nu håller jag på & sparar ut mitt hår! Jag vill ha det så det täcker brösten typ haha. Jag kunde inte hitta några bra bilder då jag har rensat bort nästan alla gamla bilder på mig, men leta i arkivet på bloggen så kanske du hittar lite olika frisyrer :) 

Kanske svårt att svara på, men om du måste säga en hårfärg som du tycker är finast, vilken kommer du och tänka på?:)
Nej vad svårt! Jag tycker alla hårfärger är fina, men jag älskar rött hår!
Vet du vad du vill jobba med i framtiden?
Hjärtkirurg eller förlossningsläkare :) Jag vill även jobba som läkare utan gränser!

jag har jättemånga gånger försökt mig på att måla med akvarell och skugga i ansikten och så, men det blir aldirg bra. Hur gör du?
Använd akvarellpapper (om du inte redan gör det)! Sen om jag ska skugga tex ett ansikte, så brukar jag vattna det först, sen på med färg där det ska vara skugga. Därefter brukar jag ta en ren pensel och jämna ut det :)

har du några flera intressen än att teckna?
Om man räknar bort att umgås med vänner & sådant så spelar jag piano (på gehör/ ur minnet, är självlärd) och älskar att läsa & kolla på film. Nu låter jag jättetråkig haha.

Du ritar/målar så himla snyggt! Säljer du något?
tack så jättemycket! Nej det gör jag inte, men som sagt så funderar jag på att trycka upp några kopior och sälja :)


Nu får jag verkligen stressa iväg till skolan haha, så resten av frågorna får jag svara på lite senare :) Jag har bara två lektioner idag, hur skönt som helst! Efter skolan ska jag ta en liten tripp på stan och kolla om jag hittar något fint som kan flytta in i min garderob.  
Talk to you later!
Kommentarer
Postat av: emelie

hej du :) måste ju hålla med om att du målar jätte fint.. och hade gärna beställt en tavla av dig om det tyvärr inte var så att man levde på studiebidrag.

2010-09-06 @ 10:34:07
URL: http://mlipmli.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv; Det tycker jag med! Det är det som är själva grejen och varför jag älskar att rita, måla, illustrera! Det finns så många olika sätt att rita en bild på. Man blir lixom aldrig less!

Fortsätt så :)

2010-09-06 @ 14:46:13
URL: http://vaegkonen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej!

Vilken fin sida du har och vad duktig du är på att måla, i like your style!

2010-09-06 @ 16:23:48
URL: http://sofieherself.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hej Linda!



Jag beundrar verkligen din konst och jag är själv ett fan av Tim Burton. Jag älskar verkligen din målning av tjejen i buren, finns det liknande målningar någonstans? Det känns väldigt franskt och jag är just nu inne på fransk konst :)



MVH Natalie

2010-09-06 @ 16:30:18
URL: http://lafresia.blogg.se/
Postat av: Emlan

Jaa de var jätte fina, verkligen :)

2010-09-06 @ 16:36:14
URL: http://emlanherself.blogg.se/
Postat av: claudia

skönt md bara 2 lektioner. själv så hade jag 9 st. ^^

2010-09-06 @ 16:47:49
URL: http://qlaudiia.blogg.se/
Postat av: bitte

:Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-06 @ 17:07:52
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Bitte

Tack själv Linda!! Kram på dig med! Ha den finaste vecka! :)

2010-09-06 @ 17:12:01
URL: http://bitte.webblogg.se/
Postat av: LORISSALOVEBOMB

Bra svar :)



film ääääger :)

2010-09-06 @ 17:20:58
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Safa

vartifrån får du inspration till din outfit älskar din stil :)

2010-09-06 @ 18:14:19
URL: http://moshiz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Följa varann på bloglovin?

2010-09-06 @ 19:45:30
URL: http://inspiredme.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin