triss

posted in: everything .2010-09-15 / 21:26:31 . 7 comments
Fick lite inspiration på svenskan/engelskan idag, så till vänster ser ni ett ljus och ett timglas jag satt och skissade upp med en bläckpenna. Vi får se om jag utvecklar något av dem till en akvarellteckning sen. Tänker mig någon som är instängd i timglaset (i samma stil som denna teckning) men äh, vi får se. Det halvfärdiga ögat ni ser är början på arwen-porträttet. Haha det är nästan skrattretande hur otroligt långsamt jag ritar! Jag är en sådan perfektionist, måste alltid ändra småsaker, till exempel flytta pupillen en millimeter åt höger. Till höger ser ni mitt absoluta älsklingspapper, s k i t b r a att skugga på! Bristol, från canson med "extra smooth surface" som det står på framsidan :)
Kommentarer
Postat av: Casowa

Ser fett awesome ut det där du. (: Och jag tror du omöjligt kan rita långsammare än mig, jag är värsta snigeln med det jag ritar... Seriöst, en bild jag började med den elfte juni har jag inte gjort klart än (visst, har väl varken haft så värst mycket tid, ork och insperation på sistone till att rita på den, men brukar sitta och fixa någon liten små detalj varje gång jag sitter vid datorn)... Sedan är jag en sådan person som kommer på miljontals (okey, överdriver lite nu) bilder då jag redan håller på med en bild, stör mig nästan lite på det för att då blir jag så hyper och bara måååste rita den bilden jag fick upp i skallen och släpper allt annat jag höll på med innan...

2010-09-16 @ 07:24:58
URL: http://casowa.blogg.se/
Postat av: Nikki

Skitkul att du är så bra på att rita, du är toppen att hämta inspiration ifrån. Ibland blir jag lite lat med att rita, sen kollar jag in din blogg och typ: Vafan, nu får jag ta mig i kragen ;) haha^^ Satsa på att bli konstnär eller serietecknare, det hade varit jättekul att se dig göra serier^^

2010-09-16 @ 15:25:17
URL: http://nikkisch.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: så lite så lite :)



vad händer för dej till helgen ? :D

2010-09-16 @ 17:35:25
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Emelie

SV: Ooh vilken tur! :)

Varsegod, men du är verkligen värd det jag kan inte sluta kolla på dina målningar och teckningar! :D

Kram! :D

2010-09-16 @ 19:32:33
URL: http://emelieerantalaa.blogg.se/
Postat av: julia

sv: jaha oj va bra! vilken tur du hade då att den blev så mycket billigare :D

2010-09-16 @ 20:12:35
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: sofie

Du är galet duktig! :)

2010-09-18 @ 13:53:32
URL: http://inala.blogg.se/
Postat av: maja.

oj den var verkligen jättefin!

2010-09-29 @ 20:51:36
URL: http://maajis.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin