Stockholm i morgon!

posted in: everything .2011-07-16 / 00:22:00 . 5 comments
Kom hem från min bästa vän Hanin för två timmar sedan. Jag sov över där, vi kollade på film och åt en massa onyttigheter. Vi hade det lika mysigt som alltid. 

När jag kom hem så fylldes min näsa med en fruktansvärd stank! Jag, mina föräldrar och min lillebror Filip spenderade en halvtimme med att springa runt i alla rum i jakt efter källan till lukten. Vi var överens om att det var något ruttet som låg och stank någonstans, vi chansade att det var en potatis eller något liknande haha. Vi kröp på knäna, tittade under möbler, bakom soffan.. ja överallt! Mamma fick panik och började skura alla golv och sprayade ajax överallt. Till slut spårade vi lukten till vår öppna spis. Marco öppnade själva "luckan" i skorsstenen och ner ramlade en... död, rutten skata! Fyfan vad äckligt, jag dog nästan. Stackarn hade väl fastnat därinne när den försökt bygga bo eller något (för det ramlade även ner lite grenar) :( Alla vägrade ta bort den, till och med Marco haha (han skyllde på sin fobi för döda djur..) så vi fick ringa grannen mitt i natten så fick han komma över och ta bort den. 

Förutom det så har det inte hänt mycket alls. Jag tänkte gå & lägga mig tidigt ikväll, för i morgon ska jag och min familj åka till stockholm och gå på gröna lund! Det ska bli superkul! Filip är så glad att han knappt kunde sova, min lilla sötunge! Jag älskar verkligen karuseller! Dock har jag en tendens att åka precis allt fast jag egentligen inte vill eller vågar (fast frittfall åker jag aldrig, är livrädd för den karusellen haha) Även fast jag vägrar åka en attraktion så slutar det ändå alltid med att jag sitter fastspänd i sätet i alla fall, med tårarna rullandes nedför mina kinder av rädsla. Dock lämnar jag alltid karusellen med ett leende på läpparna. Uppskjutet är en sådan karusell. Jag har åkt den tre gånger tror jag, och efter varje gång så lovar jag mig själv att ALDRIG åka den igen. Men ändå sitter jag där i stolen, året efter hahaha. Nej nu ska jag sluta skriva en massa skit.


- Min lillebror på grönan för ett par år sedan. Så liten & söt!

Jag har även börjat på en ny teckning! En blyertsteckning. Jag tänker inte avslöja vem det är jag ritar av, utan ni får gissa vem det är sen när jag börjar lägga ut lite sneak-peak-bilder på den. Men det får bli om ett par dagar, just nu är det inte mycket att se. 

+ tack för alla otroligt fina kommentarer. Ni är så himla snälla allihopa! Jag lovar att jag ska svara på dem så fort jag får tid över till det.
Hoppas ni får en fin helg!
Kommentarer
Postat av: Emmas Artwork

Uppskjutet åkte jag för första gången i maj när jag var där med klassen. Jag är egentligen asrädd för höjder, men tyckte den var superkul. Åkte flera gånger. Fast läskigast var när man var uppe på toppen och sedan släpptes ner en bit, det kändes som att man lyfte några centimeter från stolen. Hemskt! xD



Hugs

2011-07-16 @ 13:08:36
URL: http://emmasartwork.blogg.se/
Postat av: Fatma - Fatmas.blogg.se

Ville tipsa om att det är en bloggdesign utlottning på bloggen just nu - helt gratis :) Kolla gärna in om du är intresserad av den!

Postat av: Fanny

hahahaha jag dör vad kul! men tycker lite synd om fågeln haha. stora kraamar!

2011-07-16 @ 20:06:13
Postat av: Anonym

log för mig själv när jag läste det här inlägget :) måste bara tillägga att jag älskar din blogg!

2011-07-16 @ 20:06:59
Postat av: Annica

Men vad hemskt det där med skatan!! Stackars lilla vännen:(

Jag är likadan när det kommer till karuseller. Många har jag lovat mig att aldrig åka igen, men så sitter man där med hjärtat i halsgropen. Det är galet:P

2011-07-17 @ 16:44:16
URL: http://mangaandart.blogg.se/
- Alla teckningar som visas i min blogg är ritade eller målade av mig. Ingen av mina teckningar får därför kopieras eller användas utan min tillåtelse, så fråga först om du vill använda någon av mina teckningar
- Frågor om beställningar? Kontakta mig via [email protected]

Kommentera inlägget här:

what's your name?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/do you have a blog?

Your thoughts:

Trackback
linda


Linda Sundell

21 vårar och drömmer om att få se hela världen.
Det här är en plats för mina tankar, drömmar och min stora kärlek för konst, naturen, film och musik.

Låt inte rädsla hindra dig från att gå din egen väg, rädsla är livets stora motståndare.
Bli fri från den och du kan åstadkomma vad du än väljer att ägna din tid åt. Din tid på jorden är din, ingen annans.

Kärlek och frihet är det vackraste som finns och är något alla människor har rätt till.

[email protected]
  • bloglovin